`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, March 23, 2013

INI DIA UMNO!


Terima Kasih kapada : TULANG BESI

TUESDAY, DECEMBER 4, 2012

Bapak Cakap Pasal Islam. Anak Terdedah Dedah


Di dalam Perhimpunan Agung baru-baru ini, ada orang tu berucap dengan begitu semangat sekali. Beliau telah berucap dengan membaca beberapa potong ayat Quran, misalnya ayat:

وَإِذۡ قَالَ إِبۡرَٲهِـۧمُ رَبِّ ٱجۡعَلۡ هَـٰذَا بَلَدًا ءَامِنً۬ا وَٱرۡزُقۡ أَهۡلَهُ ۥ مِنَ ٱلثَّمَرَٲتِ مَنۡ ءَامَنَ مِنۡہُم بِٱللَّهِ وَٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأَخِرِ‌ۖ

Yang bermaksud:

Dan (ingatlah) ketika Nabi Ibrahim berdoa dengan berkata: Wahai Tuhanku! Jadikanlah (negeri Mekah) ini, negeri yang aman sentosa dan berikanlah rezeki dari berbagai jenis buah-buahan kepada penduduknya, iaitu orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat di antara mereka. (Surah Al-Baqarah, Ayat 126)


Beliau juga berkata PAS tidak mampu melaksana Islam dalam kerangka Pakatan Rakyat kerana PAS adalah parti yang terkecil.

Hakikatnya, keseluruhan pimpinan PAS telah membuktikan dengan melaksanakan Islam di dalam diri dan keluarga mereka.

Hatta, Anwar Ibrahim sendiri anak2 beliau memakai tudung dan menjaga solat kesemuanya.

Namun, adakah si pengucap itu sendiri berjaya melaksana Islam di dalam keluarga beliau sendiri.

Di bawah adalah salah satu gambar anak perempuan beliau. Dengan anak yang memakai terdedah-dedah sebegini pemimpin UMNO tersebut masih boleh bercakap pasal Islam.



 

Nasihat Tulang Besi adalah sepatutnya beliau melaksana Islam di dalam keluarga beliau terlebih dahulu sebelum menegur PAS ataupun Pakatan Rakyat.

TULANG BESI

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.