`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Sunday, June 16, 2013

FOTO WANITA HINA YANG DI-PERTUAN AGUNG DIDEDAHKAN!

Individu terakhir yang dikehendaki polis berhubung kes menghina Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Halim Mu'adzam Shah menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini.


Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Abdul Aziz Zakaria berkata, individu yang merupakan pemilik akaun Facebook Carol Tay itu hadir bersama peguamnya kira-kira pukul 1 petang.

"Polis mengambil keterangan daripada wanita itu dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948," katanya ketika dihubungi sambil menambah wanita itu dibebaskan dengan jaminan polis pukul 5.30 petang.

Pada 1 Jun lalu, akaun Facebook yang menggunakan nama Melissa Gooi didakwa mengeluarkan kenyataan menghina titah ucapan Tuanku Abdul Halim sempena Hari Keputeraan baginda.

Kenyataan itu turut menerima ulasan yang menghina Yang di-Pertuan Agong daripada rakan-rakannya.

Carol Tay : what? our agong actually exist?

Susulan itu, polis menerima 35 laporan daripada pelbagai pihak termasuk badan bukan kerajaan yang mahu tindakan tegas diambil terhadap pemilik akaun Facebook itu serta mereka yang menyokong kenyataan berbaur hasutan berkenaan - UM

Jika merujuk kepada FB kontroversi itu, Carol Tay telah menulis 'what? our agong actually exist?' atau terjemahannya 'apa? agong kita sebenarnya wujud?'

Apabila isu puak yang menghina Yang Di-Pertuan Agung di dalam facebook masing-masing, MiM percaya ramai di antara kita yang tidak menonton dan menghayati intipati sebenarnya titah baginda. Dek kerana itu, masih ada puak yang mempertahankan kebiadapan Melissa Gooi dan rakan-rakan beliau.

Di bawah adalah video titah Yang Di-Pertuan Agung yang disalah anggap oleh ramai pihak yang taksub dengan Pembangkang :


Video : Titah Yang Dipertuan Agung yang dihina oleh puak yang taksub

Jelas sekali, Yang Di-Pertuan Agung bertindak wajar mempertahankan sistem Perlembagaan dan Raja Berparlimen yang kita dokong selama ini. Dan di dalam perlembagaan tersebut termasuklah institusi-insitusi penting negara ini.

Malah, baginda telah menyarankan agar pihak-pihak yang tidak berpuas hati supaya menggunakan saluran-saluran yang telah disediakan mengikut lunas-lunas undang-undang dan perlembagaan.

Maksudnya, tiada salahnya titah Yang Di-Pertuan Agung itu hingga perlu dikritik dengan biadap, kurang ajar dan tiada perasaan hormat.

Malah, Baginda turut mengucapkan tahniah kepada semua Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri. Baginda juga memberi nasihat supaya mereka menjalankan tugas dengan baik demi rakyat. 

Tidak ada pun baginda mengenepikan MP dan ADUN Pembangkang.

Tetapi masih ada yang mahu pertahankan mereka : KLIK SINI

-DrMiM

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.