`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, July 16, 2015

Terlepas Lampu Hijau, Pemandu Wanita Diserang Samseng


Pagi semalam, saya terserempak dengan seorang samseng jalanan berdekatan dengan lampu isyarat di Bukit Puchong 2. 

Saya nampak lelaki ini dengan motosikalnya datang dari belakang, jadi saya pun beri isyarat ke kiri sebelum masuk. Tetapi tindakan saya menyebabkan dia terlepas lampu hijau dan dia hilang sabar dengan saya.
 Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

Dia memberhentikan motosikalnya di tepi kereta saya dan menunjukkan reaksi amarahnya. Dia bertambah berang apabila saya tidak mempedulikannya. 

Apabila lampu isyarat bertukar hijau, dia menunggang motosikal di hadapan kereta dan menunggang dalam keadaan zig-zag.

Saya berasa takut dan memperlahankan kereta serta cuba untuk tidak mengendahkan lelaki itu. Dia kemudian memberhentikan motosikalnya di hadapan membuatkan saya tiada pilihan kecuali berhenti sama.


Dia mengambil sesuatu objek dari motosikalnya yang dipercayai besi dan memukul tingkap kereta saya. Saya segera dan merakam (video) tindakannya itu.

Apabila dia menyedari saya membuat rakaman video, dia menendang dan merosakkan cermin sisi kereta saya sebelum berlalu pergi.

Selepas kejadian itu, saya terus membuat laporan polis di Balai Polis Bukit Puchong. Selesai memberikan segala maklumat mengenai kejadian itu, pihak polis yang bertugas tidak mahu menerima gambar dan video sebagai bahan bukti. Mereka hanya memberitahu ambil maklum mengenai perkara itu.

Saya harap mereka benar-benar mengambil tindakan terhadap samseng jalanan ini agar kejadian yang sama tidak terjadi pada pengguna jalan raya yang lain. 

Berhati-hatilah selalu. - REINEE TEN

Diterjemah untuk siaran di THEHYPEMEDIA.COM

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.