`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, August 17, 2015

[VIDEO] Pengampu Najib, Ahmad Maslan Kena Boo & Puad Zakarshi Kena Tegur...

Tepukan buat Muhyiddin, 'boo' untuk Ahmad Maslan 

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Ahmad Maslan disambut dengan 'boo' dan ejekan sewaktu Mesyuarat Perwakilan Umno bahagian Pontian sekalipun beliau adalah timbalan bahagian kawasan itu. 

Ia berbeza dengan bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang disambut dengan tepukan sewaktu ketibaannya dan ketika sampai ke kemuncak ketika menyampaikan ucapannya.

Laungan "Hidup Tan Sri!" beberapa kali turut bergema dalam dewan sepanjang beliau menyampaikan ucapan.

Bagaimanapun, Ahmad, yang juga MP Pontian di'boo' dan diejek sewaktu nama beliau disebut.

Keitka beliau diperkenalkan oleh pengerusi majlis, beliau di'boo'. Ketika Ketua Umno bahagian Hasni Mohammad menyebut nama Ahmad dalam ucapnnya, tepukan perlahan oleh hadirin.

Sewaktu Muhyiddin menyampaikan ucapan, beliau mengucapkan tahniah kepada Ahmad yang dilantik menjadi timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri. Hal ini juga mengundang ejekan 'boo' oleh hadirin.

Muhyiddin yang juga timbalan presiden Umno serta merta menegur hadirin supaya tidak melakukan demikian.

"Beliau timbalan ketua bahagian Umno Pontian, jangan 'boo'," kata Muhyiddin.

Ketika ditemui Malaysiakini kemudiannya, Ahmad ditanya mengenai reaksi beliau berhubung penerimaan perwakilan hari ini.

"Dua orang saja kan?" kata beliau sebelum beredar. -mk



TMJ tegur Puad kerana dakwa hubungan Najib dan Sultan Johor baik

Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Tunku Ibrahim menegur seorang ahli Majlis Tertinggi Umno dari negeri itu yang mendakwa hubungan di antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Sultan Ibrahim Sultan Iskandar adalah baik.

Menurut Tunku Ismail, Datuk Dr Puad Zarkashi tidak wajar membuat kenyataan tanpa mengetahui perkara sebenar yang berlaku.

"Merujuk pernyataan yang dibuat seorang Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi mengatakan tidak ada masalah antara Sultan Johor dan perdana menteri, pada pendapat saya seseorang tidak perlu membuat kenyataan tanpa menyedari cerita yang sebenar.

"Jangan membuat spekulasi berkenaan DYMM Tuanku ada masalah dengan perdana menteri atau tidak, kerana hanya DYMM Sultan dan saya sahaja yang tahu keseluruhan cerita tentang perkara tersebut.

"Oleh itu, buat masa ini, hanya kita perlu tahu dan tidak ada sebab untuk ia didedahkan kepada umum," katanya menerusi akaun Facebook Johor Southern Tigers hari ini merujuk kepada Puad yang juga merupakan ketua pengarah Jasa.

Dua hari lalu, Puad mengeluarkan kenyataan yang hubungan di antara Najib dan Sultan Ibrahim adalah baik sewaktu menjelaskan khabar angin di media sosial yang hubungan di antara mereka tidak mesra.

Sebelum ini, Tunku Ismail turut membidas forum Nothing2Hide yang dibatalkan pada saat-saat akhir kerana Najib tidak muncul.

Keluarga diraja Johor juga turut menerima menghadap Tan Sri Muhyiddin Yassin selepas beliau digugurkan daripada Kabinet hujung bulan lalu. – TMI



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.