`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, January 21, 2017

SIAPA ‘IKAN ROSAK DI KEPALA’ NAK JATUHKAN ZAHID HAMIDI

Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan terdapat gerakan mahu menjatuhkan beliau sebagai Ahli Parlimen Bagan Datuk dalam piliharaya umum akan datang.
Saya dapat tahu ada sasaran untuk menjatuhkan BN di Bagan Datuk dalam pilihanraya akan datang ini, katanya.
Bagaimanapun beliau menyifatkan usaha tersebut umpama “rosak ikan bermula di kepala.”
Kenapa Zahid kelihatan begitu bimbang dengan kedudukannya yang mahu dijatuhkan sebagai Ahli Parlimen Bagan Datuk?
Bukankah setiap kali pilihanraya beliau sentiasa menghadapi tentangan dan tindakan jatuh menjatuh antata pihak lawan dengan BN melalui peti undi adalah lumrah dan perkara biasa yang dibenarkan dalam undang-undang?
Jadi, apa yang peliknya jika Zahid mahu dijatuhkan dan kenapa kali ini beliau nampaknya begitu bimbang mengenainya?
Apakah usaha menjatuhkannya dalam PRU 14 bukan saja daripada pihak lawan, tetapi juga disedari oleh Zahid sudah bermula melalui gerakan dalam UMNO sendiri?
Siapa daripada dalam UMNO yang mahu menjatuhkan Zahid sedangkan beliau adalah Timbalan Perdana Menteri dan sedang menjalankan tugas Timbalan Presiden parti?
Siapa pula yang Zahid maksudkan dengan perumpamaan “rosak ikan bermula di kepala” yang mahu menjatuhkannya itu?
Adakah beliau menujukan kepada “seseorang” yang memang diketahui dan diperkatakan di seluruh dunia umpama “ikan yang rosak kepalanya” dan sekarang mahu menjatuhkannya pula?
Dengan begitu awal memperkatakan perkara ini, Zahid seolah-olah semakin sedar bahawa usaha menyingkirkannya sebagai Timbalan Perdana Menteri akan dilakukan dengan cara menjatuhkannya dahulu sebagai Ahli Parlimen Bagan Datuk.
Dalam hal ini, Bersatu dengan kerjasama Pakatan Harapan sudah tentu tidak menjadikan usaha menjatuhkan Zahid sebagai agenda utama mereka kerana yang lebih diutamakan ialah menjatuhkan UMNO dan BN itu sendiri.
– http://shahbudindotcom.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.