`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Sunday, June 18, 2017

Hisham dares DOJ to press charges



Umno vice-president Hishammuddin Hussein has challenged the US Department of Justice (DOJ) to press charges if they have proof of wrongdoing in the 1MDB affair.
Hishammuddin also sought to cast doubt on the identity of the nameless Malaysian Official 1 (MO1), whose wife has now appeared in DOJ's court filings.
Speaking at a press conference in Kuala Lumpur, Hishammuddin said if the DOJ did not press charges, it would only damage their credibility.
"Don't make statement after statement without taking action. When they press charges, those charged have a chance to clear their names," he added.
The DOJ last Thursday dropped a bombshell with its third civil suit to seize assets allegedly acquired with misappropriated 1MDB funds.
Among the individuals named by the DOJ are Penang-born tycoon Jho Low and Prime Minister Najib Abdul Razak's stepson Riza Aziz.
Also mentioned in the suits was an "MO1" and his wife.
MO1 could be anyone
The 251-page suit claimed among others that US$620 million that MO1 supposedly returned to a "donor", were instead transferred to Low who used the money to buy MO1's wife a US$27.3 million pink diamond necklace.
Last year, Minister in the Prime Minister's Department Abdul Rahman Dahlan had identified MO1 as Najib, but stressed the premier was not named as he was not a subject of investigation.
Hishammuddin, similarly, cast doubts when asked about assertions that that "MO1" was Najib.
"For all we know it could be anyone. 'MO1' could be (Second Finance Minister) Johari (Abdul) Ghani.
"But until we know for a fact... until they are charged officially how are we going to know?" he said.

He said the DOJ was irresponsible, and its lack of action has led to speculation which has been seized on by political opportunists.
Asked about how the DOJ's suits would affect BN in the next general election, the Sembrong MP replied that the "people would decide".
Najib has denied misappropriating public funds, while attorney-general Mohamed Apandi Ali has cleared him of any wrongdoing.- Mkini

1 comment:

  1. Assalamu alaikum warohmatullahi wabarokatu..Perkenalkan saya mantan TKI Hongkong atas nama IBU BUNAIYA NAIF, Maaf jika kedatangan saya di situs ini mengganggu saudara, Saya ingin berbagi cerita jalan sukses saya.. saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH WIRANG, Saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekarang saya sudah punya segalahnya, Ini semua atas bantuan beliau. Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH WIRANG atas bantuan penarikan dana ghaib tingkat 1 dengan durasi pencairan dana 5 hari tanpa tumbal atau resiko, Alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH WIRANG siapa tahu beliau mau membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan kunjungi situs resmi beliau dengan cara KLIK DISINI Pusat Ilmu Pesugihan atau Call/Hubungi di nomer +6282346667564. Jika kita membahas informasi tentang cara mendapatkan pesugihan yang akurat dan terpercaya sebenarnya sudah banyak iklan iklan ahli spesialis yang bisa membantu kita melalui pesugihan dana gaib akurat yang beredar di internet,
    namun perlu kami tegaskan kepada anda supaya lebih hati hati dalam memilih iklan tentang pesugihan lewat internet termasuk media sosial. karna MBAH WIRANG sampaikan kpd saya MBAH menerima banyak laporan dan keluhan dari masyarakat mengatakan bahwa KYAI, USTADS, DUKUN pesugihan yang beredar di internet jaman sekarang banyak yang merasa dirugikan oleh iklan tersebut.
    kami juga tidak mengharapkan anda untuk lebih memilih melakukan pertolongan kpd MBAH WIRANG akan tetapi anda bisa menilainya sendiri kira kira mana yang paling tepat untuk membantu anda menuju kesuksesan.Sekian terimakasih salam sejahterah...



    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.