`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, July 12, 2017

NAJIB SEDANG PANIK, GELABAH DAN TAHU AKAN KALAH!

Beberapa respon Najib Razak mengenai perkembangan politik semasa serta  perlakuan dirinya yang terpamer kebelakangan ini jelas menunjukkan beliau sedang panik dan gelabah dalam usaha mempertahankan kuasanya.
Najib juga bagaikan tahu UMNO dan BN di bawah teraju kepimpinannya yang sarat dengan pelbagai masalah sedang menuju kekalahan.
Perkara yang nampaknya paling mengganggu beliau tidak lain ialah Tun Mahathir Mohamad. Bayangan bekas Perdana Menteri itu seolah-olah amat menghantui beliau sehingga hampir setiap perkara yang mahu dilakukannya akan dikaitkan dengan Tun Mahathir.
Bercakap tentang pengangkutan awam, nama Tun Mahathir dikaitkan. Bercakap tentang MRT, nama Tun Mahathir juga dikaitkan. Bercakap tentang ekonomi dan politik, lagi kerap nama Tun Mahathir dikaitkannya.
Berhari raya dengan kakitangan MAS pun, ingatannya kepada Tun Mahathir tidak pernah terlepas.
Cuba menutup skandal 1MDB yang terkait secara langsung dengan dirinya, apa yang cuba dilakukannya ialah mengungkit apa yang pernah berlaku di era Tun Mahathir.
Yang paling melucukan, beliau juga cuba membandingkan sumbangannya kepada kaum India melebihi apa yang pernah dilakukan oleh Tun Mahathir dahulu.
Mengukuhkan lagi hakikat bahawa kepalanya sedang penuh bersarang dengan bayangan wajah Tun Mahathir ialah kata-kata Najib, “Dan dia (Dr. Subramanian, Presiden MIC) menyebut bahawa saya telah melakukan lebih daripada semua Perdana Menteri sebelum ini, termasuk seorang yang berketurunan dari negara India.”
Jika sebelum ini Najib membangga dirinya berketurunan Bugis yang berani, meskipun terbukti saman jepada WSJ sudah lebih 104 minggu tidak juga menjadi, beliau kini memperlekeh pula darah keturunan Tun Mahathir yang gambarannya tidak banyak membantu kaum India, walaupun berketurunan yang sama.
Apakah jenis manusia yang bila berbalah, suka melecehkan keturunan lawannya, melainkan orang itu sudah terlalu lemah, gelabah serta kehabisan fakta untuk terus berhujah?
Adakah manusia yang kuat serta masih mampu untuk terus berhujah dengan fakta sahih, akan melakukan serangan yang mengungkit keturunan dan asal-usul lawannya?
Itulah wajah Najib yang cuba menunjuk kepada umum konon dirinya kuat dan gagah, tetapi sebenarnya sedang gelabah, makin lemah dan menuju ke lembah kalah.
Lebih dari itu, apabila Tun Mahathir sekarang ini sudah berbaik dengan Anwar Ibrahim dan berjaya menjalin persefahaman yang lebih mantap untuk menumbangkannya, Najib hakikatnya tahu tidak saja tsunami Melayu, bahkan tsunami  Malaysia,  boleh meletus pada bila-bila masa.
Gandingan mantap Pakatan Harapan hanya menunggu masa saja untuk menyelesaikan beberapa perkara kecil sebelum mereka bergerak ke seluruh negara mengajak rakyat ke arah perubahan.
Jika dalam PRU 2013, undi popular BN hanya sekitar 47 peratus melalui kekuatan Anwar selaku tunjangnya, kini dengan Tun Mahathir gigih menjelajah dan Anwar, meskipun di penjara tetapi tidak pernah mengalah, gandingan terbaik itu pati akan menyebabkan peratusan tersebut mungkin hanya tinggal 43 atau 40 peratus saja lagi dalam pilihanraya akan datang.
Kalau 40 atau 43 peratus saja undi popular yang dapat diraih, berapakah kerusi yang tinggal untuk UMNO dan BN?
Dengan Tun Mahathir terus berusaha gigih, menjelajah dan tidak pernah mengalah, lebih-lebih lagi pahala besar sedang menunggu perjuangannya kerana yang mahu ditumbangkan ialah sebuah kepimpinan dan kerajaan kleptokrasi yang menyusahkan rakyat, Najib sebaliknya akan terus panik dan mengelabah.
Semua tindak-balas beliau terhadap Tun Mahathir kebelakangan ini, terutama kalau sudah menyebut soal keturunan musuhnya, tidak lain adalah tanda-tanda hampir lemas dan ketakutan yang semakin membesar menuju kekalahan.
– http://shahbudindotcom.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.