`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Sunday, July 16, 2017

UMNO SAH MATI AKAL, AKHIRNYA HANYA LOGO HARAPAN JADI MODAL CECEHAN

Kejayaan Pakatan Harapan membentuk struktur kepimpinan, sekaligus bermakna perbalahan dan perbezaan pendapat mengenai kedudukan serta jawatan sudah pun berakhir serta mematikan isu DAP sebagai ancaman, akhirnya telah membuatkan pimpinan UMNO mati akal dan kemurungan.
Dalam struktur kepimpinan itu, walaupun di peringkat tertingginya masih diketuai majoriti pemimpin lama, tetapi ia adalah keperluan dan suatu komiten terbaik untuk menyingkirkan Najib Razak, UMNO dan BN.
Dengan pengalaman, aura dan pengaruh tersendiri mereka itu, ajakan kepada rakyat untuk melakukan perubahan lebih mungkin menjadi realiti berbanding jika terus pemimpin muda mengemudi pilihanraya. Setelah memenangi pilihanraya dan mendapat kuasa, pemimpin lama dan berpengalaman ini tidak mungkin terlalu lama berada di atas sana.
Berapa lama Tun Mahathir Mohamad, Anwar Ibrahim, Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan Muhyiddin Yassin boleh bertahan dalam usia mereka yang kian meningkat sekatang?
Mereka berada di kedudukan sekarang hanyalah sebagai pembimbing dan peneraju sementara sebelum menyerahkannya kepada pemimpin-pemimpin muda yang berada di lapisan kepimpinan kedua.
Berbanding UMNO yang mungkin hanya ada Khairy Jamaluddin sebagai pemimpin muda, Pakatan Harapan sebaliknya ada Azmin Ali, Rafizi Ramli, Mukhriz Mahathir, Tony Pua, Nurul Izzah, Syed Saddiq dan sederetan yang lain lagi.
Sebab itu, struktur kepimpinan Pakatan Harapan ini mudah difahami oleh rakyat bahawa ia tidak lain bertujuan untuk lebih memungkinkan Najib dapat disingkirkan dan UMNO serta BN boleh dikalahkan. Setelah proses pemulihan negara dilakukan, giliran yang mudalah pula mengambil alih kepimpinan kerajaan.
Oleh kerana tiada lagi alasan dan sama mati akal untuk terus menyerang, Zahid Hamidi hanya mampu mengatakan struktur kepimpinan Pakatan Harapan itu umpama kapal yang mempunyai tiga nakhoda yang berbeza haluan yang katanya, lebih mungkin akhirnya akan karam di lautan politik penuh cabaran.
Tetapi Zahid Hamidi mungkin terlupa bahawa tiga nakhoda berkenaan tidak lagi berbeza haluan, sebaliknya sudah sehati sejiwa dan setuju untuk bergerak dengan satu tujuan.
Tidakkah kapal yang dikendali oleh tiga nakhoda yang sehati sejiwa akan jadi lebih terurus dan mampu meredah ombak serta badai di lautan berbanding kapal yang dikendali hanya seorang nakhoda, lebih-lebih lagi jika nakhoda itu lanun yang tentunya lebih sibuk menjaga hasil samunannya semata-mata?
Yang paling terbaik, tentunya berdasarkan pengalaman Tun Mahathir dan kesediaan serta jiwa besar  Lim Kit Siang untuk bertoleransi, struktur kepimpinan Pakatan Harapan itu secara langsung membunuh semua percubaan UMNO untuk mengaitkan DAP sebagai ancaman kepada kedudukan orang-orang Melayu serta masa depan negara.
Jika dulu Salleh Said Keruak mengatakan Pakatan Harapan adalah gabungan yang akan dikuasai oleh DAP serta beberapa yang lain pula mengatakan Lim Kit Siang akan dilantik sebagai Perdana Menteri, lucu sekali apabila selepas struktur kepimpinan baru ini diumumkan,  mereka berteriak bertanya, di mana pemimpin DAP dalam tiga kedudukan tertinggi Pakatan Harapan?
Pemimpin UMNO ini benci dan cuba menakutkan orang Melayu dengan DAP atau mereka sebenarnya sayangkan DAP?
Lantaran kemurungan, terdesak dan mati akal itu, apa yang mampu mereka lecehkan sekarang hanyalah berkaitan logo Pakatan Harapan atau singkatannya Harapan saja.
Ada yang mengatakan logo itu macam roket DAP, mirip lambang Star Trek, seperti bungkusan nasi lemak, malah ada yang menyamakannya dengan bentuk hidung Tun Mahathir.
Adoiii…kesiannnnya mereka!!
Nampak sangat mati akal tahap kronik sedang melanda dan otak tak lagi “centre” seperti sebelumnya. Mereka ini kalau pergi hospital sudah tentu kena tahan di wad dalam sehari dua agar dapat normal seperti sediakala.
Dengan hanya mampu melecehkan logo Pakatan Harapan sebegitu rupa, gambarannya ialah sementara ada yang mula terbayang hilang kuasa dan tempat pergantungan, yang di atas pula mungkin lebih jauh jangkauan kebimbangannya iaitu mulai sedar mungkin mahkamah dan penjara akhirnya sebagai tempat pengakhir kehidupan.
– http://shahbudindotcom.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.