`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Monday, May 13, 2019

Warga maya berang tindakan remaja buli warga emas (Video)

a close up of a logo: Tindakan remaja didakwa membuli seorang warga emas mendapat kecaman warga maya. Γ’€• Foto ihsan Twitter/axwawawa

© Provided by Malay Mail Sdn Bhd Tindakan remaja didakwa membuli seorang warga emas mendapat kecaman warga maya. ― Foto ihsan Twitter/axwawawa
KUALA LUMPUR, 13 Mei ― Tindakan seorang remaja membuli warga emas yang tular melalui satu video di laman sosial mendapat perhatian warga maya.
Video dipercayai dimuat naik anak saudara kepada warga emas berkenaan, mempersoalkan tindakan biadap remaja itu.
“Apa salah pakcik aku korang buli dia sampai macam ni, tak rasa bersalah ke buli orang tua bulan puasa bulan mulia macam ni?.
“Tolong kawan-kawan aku kawasan Sijangkang, tolong aku cari budak-budak ni,” tulisnya di laman sosial Twitter.
Menerusi rakaman video terbabit, kelihatan seorang remaja menjatuhkan motosikal warga emas itu selain membaling serpihan kotak ke arahnya.
Insiden turut membangkitkan rasa kurang senang penduduk yang kemudiannya berjaya mengenal pasti remaja terbabit.
Menerusi rakaman lain, sebilangan penduduk kelihatan membanjiri rumah remaja berkenaan bagi mendapatkan penjelasan sebelum membawanya ke balai polis.
Bagaimanapun, kes tersebut dipercayai telah selesai awal pagi tadi.
Berikut merupakan beberapa reaksi pengguna Twitter yang kesal dengan tindakan remaja terbabit:

Apa salah pakcik aku korang buli dia sampai macam ni 😒tak rasa bersalah ke buli orang tua bulan puasa bulan mulia macam ni 😒please member member aku area sijangkang tolong aku cari budak budak ni 😒πŸ₯Ί
Semoga Allah lindungi pakcik 😒 sedih tengok diperlakukan macam tu. Hormatilah orang lain sepertimana kita hormat ibu bapa kita. Lebih2 lagi yang dah berusia. Hormat dan santuni yang lebih tua.
See M A R πŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡ΉπŸ‡·'s other Tweets
  
Apa salah pakcik aku korang buli dia sampai macam ni 😒tak rasa bersalah ke buli orang tua bulan puasa bulan mulia macam ni 😒please member member aku area sijangkang tolong aku cari budak budak ni 😒πŸ₯Ί
x kesian dkt bdk2 yg buli tu tpi kesian dkt mak pak die. mcm mne nk face muke dduk dlm taman tu slps dr kejadian.
See eshadthalib's other Tweets
  
Apa salah pakcik aku korang buli dia sampai macam ni 😒tak rasa bersalah ke buli orang tua bulan puasa bulan mulia macam ni 😒please member member aku area sijangkang tolong aku cari budak budak ni 😒πŸ₯Ί
Biadapnya perangai. Klu skrg bdk ni x geti hormat org tua, akan dtg entah mcm mana plak
See Quinn πŸŒ»'s other Tweets
  
Apa salah pakcik aku korang buli dia sampai macam ni 😒tak rasa bersalah ke buli orang tua bulan puasa bulan mulia macam ni 😒please member member aku area sijangkang tolong aku cari budak budak ni 😒πŸ₯Ί
  
Apa salah pakcik aku korang buli dia sampai macam ni 😒tak rasa bersalah ke buli orang tua bulan puasa bulan mulia macam ni 😒please member member aku area sijangkang tolong aku cari budak budak ni 😒πŸ₯Ί
sumbat je kat juvana, biar diorang rasa kena buli dengan lan todak
See suraya's other Tweets

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.