`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, January 30, 2016

Ketua Umno Cawangan Kedah Kecam Tindakan Ku Nan Halau Mukhriz


Ketua Cawangan Badlishah, Mejar Anwar Abd Hamid mempertikaikan tindakan Umno Pusat melarang Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang ketika ini berdepan tentangan daripada menghadiri mesyuarat Majlis Tertinggi kerana beliau masih menteri besar sah. 


Hamid membidas tindakan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menghalau Menteri Besar Datuk Seri Mukhriz Mahathir daripada menghadiri mesyuarat Majlis Tertinggi di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur hari ini.

Ketua cawangan Badlishah itu mempertikaikan tindakan Umno Pusat melarang Mukhriz yang ketika ini berdepan tentangan daripada menghadiri mesyuarat itu kerana beliau masih menteri besar sah.

"Kuasa melantik menteri besar terakhir sekali adalah Sultan. Tapi nampaknya masih tidak selesai dan setakat ini masih belum ada pengumuman lagi.

Tidak ada, maknanya Mukhriz masih sah mengikut undang-undang adalah menteri besar Kedah," kata Anwar pada sidang media mengulas mengenai insiden apabila Mukhriz diarah keluar dari bilik mesyuarat PWTC.

Tindakan yang diperlakukan ke atas Mukhriz itu tidak boleh diterima dan dianggap satu penghinaan kepada rakyat Kedah, kata Anwar.

"Bolehkah kita terima mereka buat macam ini kepada anak muda macam ini," katanya merujuk kepada Mukhriz.

Mukhriz mencetuskan kontroversi kerana keluar daripada mesyuarat MT Umno sebelum ianya bermula.

Mukhriz memberitahu pemberita, beliau diarah keluar Tengku Adnan yang dikenali sebagai Ku Nan tanpa diberikan sebarang alasan.

"Mereka kata yang hadir tidak dijemput harus beredar.

"Dan ianya ditunjuk pada saya. Arahan daripada setiausaha agung," kata Mukhriz.

Kemelut politik Kedah sudah masuk seminggu lebih dan sehingga hari ini Najib masih mengumumkan nama baharu menteri besar walaupun sudah menghadap Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah, dipercayai bagi membincangkan mengenai nama menteri besar baharu. – tmi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.