Monday, February 3, 2014

PUNCA BANGLA DICAMPAK KELUAR DARI KERETAPI SENANDUNG MALAM DIDEDAH


Seorang lelaki warganegara Bangladesh telah dicampak keluar dari sebuah keretapi. Menurut jurucakap polisia, lelaki bangla itu masih belum ditemui setakat ini. Usaha mencarnya sedang giat dijalankan.

Semasa kejadian terdapat empat orang pemuda duduk bertentangan di dalam sebuah keretapi yang bergerak laju menuju ke selatan tanah air.Kesemua mereka dilaporkan ingin bercuti ke Singapura.

Kesemua mereka adalah warganegara asing kecuali seorang pemuda melayu warganegara Malaysia. Seorang warga Amerika, seorang warga Congo, dan seorang lagi warga Bangladesh.

Ketika suasana sepi tanpa bicara,  tiba-tiba lelaki warga Amerika itu mengeluarkan note 100 US dollar lalu dibakarnya untuk menghidupkan api rokok.. Semua terkejut dengan tindakan lelaki Amerika itu. Belum sempat sesiapa bertanya, lelaki Amerika itu berkata ” its ok.. too many DOLLARs in Amerika,”...

Tanpa mengendahkan kata-kata lelaki Amerika tu, warga Congo pula mengeluarkn sekotak cigar yang termahal di dunia. Dibakarnya satu dan yang lain dibuang ke tingkap. Tersentak dengan tindakan lelaki Kongo, Si warga Amerika bertanya, “why??,”. Lelaki Kongo menjawab, ”There is too many cigars in Kongo”..

Lelaki melayu warga Malaysia dan si Bangladesh terpinga-pinga dengan perbuatan mereka tadi .Belum sempat si Bangladesh kata apa-apa,  Lelaki melayu Malaysia terus campak si Bangladesh keluar melalui tingkap..

Dengan slamber dia berkata “nevermind… too many Banglas in Malaysia,”…

wakaka

Happy Holidays everyone. Cheers!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.