Sunday, March 6, 2016

Kerajaan Didesak Lucut Jawatan Mahathir Dalam Petronas & Proton



KUALA LUMPUR – Pimpinan UMNO di peringkat akar umbi mendesak supaya kerajaan melucut jawatan Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam syarikat atau badan berkepentingan kerajaan.

Ketua UMNO Bahagian Subang, Datuk Zein Isma Ismail berkata, tindakan sama perlu juga dikenakan ke atas mana-mana individu dalam badan itu yang bersengkongkol dengan pembangkang untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Kami mendesak Majlis Tertinggi UMNO mengadakan mesyuarat tergempar dan mengambil tindakan tegas terhadap pimpinan dan ahli parti yang telah melanggar etika parti kerana bersekongkol dengan pembangkang bagi tujuan menjatuhkan Presiden parti selaku Perdana Menteri.


“Mengesyorkan supaya Kerajaan menlucutkan segala kemudahan Mahathir selaku Pengerusi Yayasan Kepimpinan Perdana, Penasihat Petronas dan Pengerusi Proton dan kepada sesiapa sahaja yang diberikan amanah tetapi bersama bersekongkol pembangkang untuk menjatuhkan Perdana Menteri,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Zein berkata, rancangan Mahathir dan pembangkang untuk menggulingkan Perdana Menteri melalui perhimpunan jalanan satu perbuatan yang tidak demokratik dan tidak bertamadun.

Parti pembangkang dengan kerjasama Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz akan mengadakan satu perhimpunan secara besar-besaran ala “Arab Spring” pada 27 Mac ini bagi menjatuhkan Perdana Menteri. – mynewshub.cc

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.