Tuesday, May 1, 2018

Apa guna solat, puasa, bayar zakat dan pergi umrah/haji kalau pada masa yang sama hina Islam macam ini?

Image result for islam

I received this from someone. It is going around in the Malay chat groups..

Aku panas hati baca message whatsapp pasal orang anjurkan buat solat istikharah untuk mintak petunjuk samada nak undi BN atau PH. Bangang.

Umur dah tua bangka tapi  ajaran yang paling basic dalam Islam pun masih tak paham lagi. Tunjuk aku kat mana dalam Islam yang ajar umatnya pilih pencuri jadi pemimpin?

Kalau betul Islam ajar begini, hari ni jugak aku akan keluar dari Islam sebab ajaran macam ini ialah untuk orang2 yang nak sembah syaitan, bukan sembah Allah.

Bodoh sangat orang Melayu ni. Apa guna solat, puasa, bayar zakat dan pergi umrah/haji kalau pada masa yang sama hina Islam macam ini?

Come on laa.. Logik ke kalau kita serahkan anak dara pompuan kita untuk dijaga oleh perogol? Perlu solat istikharah untuk buat keputusan ini ke? 

Tolong jangan malukan Islam laa..

My comments: Never before in the history of the modern world have so many been so easily fooled, conned and manipulated by so few.  

This is exactly what has happened among many Malays in this country. Especially the type alluded to in the above comment. 

It is so damned easy to fool the Malays, especially by their own people, by their own religious conmen, by their bomohs.

Unbelievable. But that is what is happening. Sad or malu? Both? 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.