`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, March 23, 2016

INSYAALLAH, BAKAL MENTERI PENUH....

Sejak tengahari tadi, hampir semua perbualan dalam negara banyak tertumpu mengenai tindakan saman yang diambil oleh Tun Mahathir Mohamad bersama Khairuddin Abu Hassan dan Anina Saadudin terhadap Perdana Menteri, Najib Razak atas dakwaan salah laku dalam pentadbiran negara.

Asas salah laku yang dikaitkan terhadap Najib dalam saman itu ialah berkaitan isu 1MDB, derma RM2,600 juta dan dana RM42 juta daripada SRC International yang masuk ke akaun peribadinya.

Sudah ramai juga pemimpin-pemimpin UMNO yang memberi reaksi berhubung tindakan terbaru Tun Mahathir itu. Seperti biasa, Salleh Said Keruak dan Azalina Othman Said adalah yang paling pantas dan cekap memberikan komennya dalam hal-hal seperti ini.

Tetapi, yang paling menarik sekali tentunya ialah komen yang diberikan oleh Nur Jazlan Mohamed, bekas Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Awam Negara atau PAC yang dilantik menjadi Timbalan Menteri Dalam Negeri pada 28 Julai lalu di sebalik "ribut-ribut" Najib bergelut dengan kemelut 1MDB.

Beliau menyifatkan Tun Mahathir tiada "locus standi"  atau hak untuk mengambil tindakan mahkamah kerana wang RM2,600 juta tersebut bukannya ada kaitan dengan bekas Perdana Menteri itu.

Sekadar mengatakan tiada "locus standi" mungkin dilihat biasa lagi, walaupun ia merupakan hak mahkamah memutuskannya, namun dengan menambah bahawa  "apa yang Tun Mahathir lakukan ini adalah gimik politik, hendak dapatkan publisiti saja", seperti tersirat ada keluarbiasaannya.

Hmmmm.....(SH).

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.