`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!





Saturday, June 29, 2013

DAP Buktikan Lagi Mereka Pembela Chinabeng Terulung Di Malaysia Bila Akan Balas Dendam Kepada Melayu!

Walau isu apa pun yang tercetus, akhirnya yang muncul sebagai juara kaum Chinabeng adalah DAP. Sekalipun yang mereka lakukan sebenarnya amat mengancam keselamatan negara dan menjejaskan keharmonian negara ini, tetapi para pemimpin DAP juga sedar, apa-apa sahaja yang mereka lakukan, tidak akan dicabar atau dapat ditentang oleh sesiapa pun, termasuklah oleh para pemimpin UMNO yang juga merupakan tulang belakang pentadbiran serta pengurusan negara ini.
Tiada sesiapa yang berani menyanggah apa yang dilakukan oleh DAP. Tiada sesiapa juga yang berani melabelkan perbuatan DAP sebagai RASIS. Malah tiada sesiapa pun yang berani memperkatakan tentang TSUNAMI CINA lagi.
Perkataan RASIS, TSUNAMI, EKSTRIM, JUMUD, CHAUVINIST dan sebagainya hanya layak untuk Melayu-Bumiputera. Kalau puak-puak DAP melabelkan Melayu-Bumiputera dengan label-label berkenaan, tiada sebarang tindakan dilakukan, sebaliknya ditelan bulat-bulat sebelum meminta maaf dan cuba untuk tidak lagi memperkatakannya.
Alasan yang kerapkali diberikan oleh para pemimpin UMNO dan Bumiputera yang lain ialah, demi menjaga kestabilan politik di negara ini!
Itu sahajalah yang mampu dilakukan oleh UMNO.
Namun menyalahkan UMNO dan membenarkan perlakuan PAS dan PKR pula, tidak ubah seperti melepaskan taik, menyedut pula cirit. PAS dan PKR yang sebilangan besar pemimpinnya adalah Melayu-Bumiputera jauh lebih mandom, mandul dan pengecut berbanding para pemimpin UMNO dan Barisan Nasional.
Mereka memang kelihatan seperti sangat berani, sangat vokal dan sangat perwira. Malangnya, semua itu hanya untuk sesama Melayu-Bumiputera sahaja. Apabila berhadapan dengan chinabeng atau bukan Melayu yang lain, mereka biasanya menikus dengan telur mereka terkesot sampai ke pangkal dada!
Ancaman yang dibuat oleh Tony Pua bahawa DAP akan mengharamkan dan menutup semua Pasar Ramadan di Pulau Pinang dengan menggunakan alasan mengelakkan kesesakan lalu lintas, sebenarnya tidak lebih daripada satu ancaman untuk membalas dendam demi mendapatkan sokongan yang lebih besar daripada masyarakat Chinabeng.
Berbanding MCA yang teras perjuangan adalah untuk menjaga serta memelihara hak-hak masyarakat Cina, DAP sebenarnya yang lebih ke hadapan dengan idea-idea ekstrim dan lebih digemari oleh masyarakat Chinabeng.
MCA bagi kebanyakan masyarakat chinabeng, terlalu lembut dan terlalu menurut kehendak UMNO. Walhal apa yang dinikmati oleh masyarakat Cina di seluruh Malaysia sekarang adalah hasil daripada perjuangan MCA semenjak negara belum merdeka. Tanpa perjuangan MCA, tiada seorang pun orang Cina di negara ini mempunyai kerakyatan Malaysia. Bahkan sekiranya diambilkira perangai para pemimpin DAP sekarang ini, besar kemungkinan mereka akan ditanggapi sebagai pengganas komunis yang diperangi dan dihapuskan kalau tidak pun diasak untuk berada di sempadan Malaysia-Thailand atas belas ihsan kerajaan Thailand.
Isu Jonker Street dan Pasar Ramadhan akan menaikkan nama DAP ke puncak tertinggi. Daripada gaya, trend dan gerak kerja yang dibuat oleh DAP, isu tersebut akan diputarbelitkan sehingga akhirnya yang kelihatan bersalah adalah Melayu-Bumiputera. Yang berhutang dengan masyarakat Chinabeng nanti adalah Melayu-Bumiputera. Yang jahat adalah UMNO dan Barisan Nasional.
Lim Guan Eng akan muncul pada saat-saat akhir sebagai perwira yang menyelamatkan keadaan. Masyarakat Cina akan lebih mempercayai DAP memandangkan DAP lebih konsisten dalam ‘perjuangan memartabatkan chinabeng’ sehinggakan rakan sekutu mereka, PAS dan PKR pun terkelu dan langsung tidak mampu bersuara.
DAP sekali lagi akan kelihatan sebagai sebuah parti tunggal yang menerajui dan merajai apa-apa sahaja isu membabitkan masyarakat Cina di negara ini. - PerakToday

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.