`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Friday, August 11, 2023

Masalah air ibarat pesakit strok, tak boleh selesai segera, kata timbalan MB Kelantan

Amar Nik Abdullah mengulangi masalah air bukan hanya berlaku di Kelantan, tetapi negeri lain turut berdepan masalah sama. (Gambar Facebook)

PETALING JAYA: Timbalan Menteri Besar Kelantan Amar Nik Abdullah menyifatkan masalah air di negeri itu ibarat pesakit strok memerlukan masa untuk menyelesaikannya.

Katanya, kerajaan negeri tidak pernah menafikan Kelantan menghadapi masalah air dan terus berusaha menyelesaikannya sehingga kini.

“Namun, bukan seluruh Kelantan mengalami masalah berkenaan sehinggakan rakyat tidak boleh mandi selama berbulan-bulan. Sepanjang 33 tahun ini, macam-macam kita buat demi menyelesaikan masalah air.

“Cuma nak selesaikan semua secara menyeluruh dalam masa 33 tahun, ia tidak boleh. Ibarat orang kena penyakit strok yang koma selama sebulan, jika dia sedar dan celik mata, takkan boleh berlari terus, begitu juga dengan masalah air,” katanya menurut Harian Metro dalam Ceramah Grand Final Perikatan Nasional (PN) di Machang, malam tadi.

Beliau berkata, banyak penjelasan dibuat berhubung masalah air, tetapi masih ada pihak memanipulasi kenyataannya.

Beliau mengulangi masalah air bukan hanya berlaku di Kelantan, tetapi negeri lain turut berdepan masalah sama.

“Sebagai contoh di Raub, Pahang juga mengalami masalah air sejak 20 tahun. Mereka juga mengalami masalah seperti kita dan tidak selesai juga.” - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.