`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!





Monday, September 30, 2013

Budak Perempuan Tingkatan Empat Lari Dari Rumah, Duduk Dengan Lelaki

Blog kadikluang.blogspot.com
Penguatkuasa mendapat satu aduan kes khalwat di sebuah rumah kira-kira jam 3.00 petang. Serbuan dibuat tidak lama kemudian dan ditangkap satu pasangan. Lelaki umur 20-an, bekerja sambilan manakala perempuan masih bersekolah tingkatan empat.

Bila dibawa ke pejabat, perempuan itu loya-loya dan kejap-kejap termuntah. Maka mengikut tanda-tandanya, macam sedang mengandung peringkat permulaan. Oleh kerana nak mengelakkan muntah, ada pula mempelam epal yang masih muda kat pejabat. Maka diberilah perempuan ini makan dan berselera dia makan macam orang sedang mengidam. Mempelam itu sebenarnya adalah dari pokok rumah seorang pegawai pejabat kadi yang bawa ke pejabat nak kasi-kasi orang lain makan. Rupanya turut dikongsi bersama dengan orang yang kena tangkap.

Ada Laporan Lari Dari Rumah

Rupanya, hasil siasatan, perempuan tingkatan 4 ini dari daerah bersebelahan yang dah ada satu laporan polis ke atasnya. Laporan dibuat oleh bapanya selepas hari raya lalu yang mengatakan perempuan ini hilang begitu saja. Sejak dia hilang, puas keluarganya dan pihak sekolahnya mencarinya tapi enggak ketemuan gitu. Rupanya dia ikut tinggal di rumah pakwenya.

Disebabkan Gaduh Dengan Akak

"Kenapa kamu lari dari rumah?". Tanya penguatkuasa.

"Sebab gaduh dengan akak". Jawab perempuan ini.

Alahai... gaduh dengan kakak dia sampai lari dari rumah. Bukannya mak ayah dia halau dari rumah pun. Setakat bergaduh adik beradik jer. Pulak tu, pergi duduk rumah lelaki dah sebulan lebih. Dah tu, kepala dia tengah ting tong, termuntah-muntah akibat perbuatan orang.

Ingatkan lelaki tu nak selamatkan dia, rupanya melemaskan dan melanyak dia pula. Nak kata akal pendek, nanti dia marah kita pulak. Mungkin lepas ini penyanyi Indonesia budak tu yang nama Tegar boleh buat lagu berjodol "Duluku Alhamdulillah, Sekarang Aku Susah" untuk pengajaran kepada anak-anak muda macam dia tu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.