`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Tuesday, January 31, 2017

Mara gantung Annuar Musa

annuar-musa© Provided by MToday News Sdn Bhdannuar-musaKUALA LUMPUR: Majlis Amanah Rakyat (Mara) hari ini mengumumkan penggantungan tugas pengerusinya, Tan Sri Annuar Musa berkuat kuasa serta merta, lapor Bernama.
Keputusan sebulat suara itu dicapai dalam mesyuarat ahli majlis Mara yang dipengerusikan Datuk Dr Yusof Yacob.
Ia di sebalik dakwaan Annuar, yang juga bekas presiden Persatuan Bola Sepak Keantan (Kafa), menggunakan dana Pelaburan Mara Berhad (PMB) yang dipengerusikannya bagi menaja pasukan itu.
Annuar ketika dihubungi FMT, mengesahkan diberitahu mengenai keputusan menggantungnya, tetapi berkata beliau tidak dimaklumkan mengenai mesyuarat hari ini.
“Saya terima apa sahaja keputusan. Kita menjalankan tugas yang diamanahkan mengikut kerangka peraturan tertentu.
“Saya terbuka dalam soal ini,” kata Annuar yang kini berada di luar negara.
Tambahnya, beliau tidak pernah dipanggil memberikan penjelasan mengenai dakwaan itu sebelum ini, tetapi bersedia memberikan kerjasama untuk sebarang siasatan.
Annuar baru-baru ini terlibat dalam perang mulut dengan pemilik pasukan Johor Darul Takzim, Tunku Ismail Sultan Ibrahim, selepas putera Johor itu mempersoalkan penggunaan “duit rakyat” untuk menyelamatkan pasukan Kelantan yang menghadapi krisis kewangan.
Tunku Ismail berkata Annuar perlu menjelaskan duit tajaan daripada Pelaburan Mara dan Universiti Kuala Lumpur (UniKL) “yang dipaksa menaja” pasukan Kelantan yang juga dikenali The Red Warriors.
UniKL merupakan pusat pengajian tinggi di bawah Mara.
Annuar pernah menafikan tuduhan menggunakan dana PMB dan UniKL.
“Mara tidak pernah menaja TRW, walau satu sen, logo Mara 50th dipamerkan di lengan jersi TRW 2016 diberi percuma kepada Mara, walaupun ruangan itu bernilai RM250,000.
“UniKL sebuah syarikat swasta tidak pernah menaja atau memberi biasiswa kepada pelajarnya, jadi tidak timbul ia menggunakan dana biasiswa atau tajaan,” kata Annuar pada 12 Januari.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.