`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Saturday, October 14, 2023

Jangan dabik dada mengaku siapa lebih Islam, kata Zahid

 

Timbalan Perdana Menteri Zahid Hamidi pada program zikir perdana sedunia di Masjid Putra, Putrajaya. (Gambar Bernama)

PUTRAJAYA: Umat Islam harus mengetepikan perbezaan politik dan tidak menuding jari membandingkan siapa mempunyai pegangan Islam lebih baik antara satu sama lain, kata Timbalan Perdana Menteri Zahid Hamidi.

Beliau berkata, umat Islam di Malaysia khususnya perlu mengenepikan perbezaan antara mereka.

“Kita umat Islam Malaysia khususnya hendaklah ketepikan warna yang berbeza terutamanya daripada pegangan politik.

“Jangan menuding jari dalam kalangan umat Islam dan ambil tugas Allah dengan mendabik dada mengatakan sesuatu kumpulan lebih Islam daripada kumpulan lain,” katanya ketika berucap merasmikan program zikir perdana sedunia di Masjid Putra.

Menteri kemajuan desa dan wilayah berkata, soal iman adalah mengenai ibadat dan ukurannya bukan berasaskan dengan menyertai sesebuah organisasi atau parti.

“Iman adalah ukuran terhadap ibadah terhadap amal yang dilakukan. Maka tentunya jika dicerna sebagai pasukan khusus ummah secara keseluruhan untuk perkuat akidah menterjemah dalam bentuk ibadah adalah sebaik-baiknya.

“Kita sebagai negara berpaksikan Islam sebagai agama persekutuan, dihormati rakan negara jiran dan negara Islam lain hendaklah memperlihatkan kejayaan penyatuan ummah…memang sukar tetapi mempertahankan kejayaan itu lebih sukar,” katanya.

Sehubungan itu Zahid menyeru umat Islam mendukung perjuangan rakyat Palestin yang menurutnya kini menghadapi tekanan daripada Israel.

“Walaupun permulaan (bantuan untuk Palestin diumumkan) RM1 juta, tetapi perdana menteri dalam ucapan belanjawan berkata RM10 juta akan jadi komitmen bantu rakyat Palestin

“Sasaran kita untuk beri bantuan kepada rakyat Palestin adalah RM100 juta, terbesar dalam sejarah negara yang dukung perjuangan rakyat Palestin,” katanya. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.