`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, September 29, 2014

LAGI MUNKEE KELENTONG

Bajet 2015: Naik gaji saja tidak cukup bagi

kakitangan awam

Kakitangan kerajaan sedang melobi kerajaan untuk lebih daripada sekadar kenaikan gaji menjelang Bajet 2015 yang akan dibentangkan bulan depan kerana mereka risau dengan kos sara hidup yang semakin tinggi dan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) pada April.

Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) yang mewakili lebih sejuta kakitangan awam, sekian lama mendesak kerjaan membina lebih banyak rumah mampu milik untuk membantu mereka yang dalam kategori berpendapatan rendah di bawah RM3,000.

Kira-kira 60% atau 630,000 daripada 1.05 juta kakitangan kerajaan memperoleh hanya RM3,000 atau kurang sebulan.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bajet-2015-naik-gaji-saja-tidak-cukup-bagi-kakitangan-awam#sthash.9DmM2aea.dpuf

Taraf hidup rakyat meningkat, purata 

pendapatan isi rumah 2014 RM5,900, kata 

Wahid

Angka awal Kajian Pendapatan Isi Rumah 2014 yang dijalankan kerajaan, menunjukkan taraf hidup rakyat meningkat, dengan purata pendapatan isi rumah melepasi RM5,900 sebulan.
Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Abdul Wahid Omar berkata ia merupakan pencapaian yang ketara berbanding hasil kajian pada 2012 yang merekodkan purata pendapatan isi rumah sebanyak RM5,000 sebulan.
"Daripada segi meningkatkan ekonomi, kita sudah berjaya, dan dibuktikan dengan pertumbuhan keluaran dalam negara kasar (KDNK) sebanyak 6.3% pada separuh pertama tahun ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/taraf-hidup-rakyat-meningkat-purata-pendapatan-isi-rumah-2014-rm5900-kata-w#sthash.HizSJFvM.dpuf
KAH KAH KAH

woit
nak kelentong
buat betul betul
biar rakyat percaya

KAH KAH KAH

-Tukar Tiub

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.