`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, January 30, 2015

Bulan Valentine (Feb).Heboh Hotel Ini Beri Diskon Pasangan Maksiat.

Heboh! Hotel di Malang Beri Diskon Pasangan Mesum  
Hotel Di Malang ini beri Diskon Kekasih kepada penginap. (Twitter @DPP_FPI) dalam rangkamenyambut hariValentine (kasih sayang).Promo diskaun ituterpampang di papaniklan yang ada di jalanraya.
 
PENGGUNA
 sosial media(netizen) sempatdihebohkan denganberedarnya foto papan iklan hotel di Malang, Indonesia, yang memberipotongan harga atau diskaun penginapan 50 peratus bagi pasangan kekasihdi bulan Valentine (Februari). Indonesia adalah negara umat Islam terbesar di dunia.

Banyak dari netizen mengecam iklan itu kerana bimbang jika disalahgunakanakan menjadi tempat maksiat dan perlakuan najis zina. Pihak BatuWonderland Hotel membenarkan ada promosi diskaun tersebutNamunmereka membantah jika potongan harga tersebut ditujukan untuk pasangankekasih.

"Jadi di iklan di reklame itu adalah salah tulisDiskaun itu untuk keluarga,bukan buat pasangan kekasih," ujar salah satu petugas hotel yang enggandituliskan namanya apabila dihubungi.

Kata petugas hotel yang beralamat di Jalan Imam Bonjol 9BatuMalang,setiap pasangan yang menginapselalu dimeminta surat nikah atau fotocopykad keluarga.

Pengedaran iklan tersebut juga mendapat kecaman dari Front Pembela Islam(FPI). Melalui akaun TwitterSelasa kemarinFPI menulis"Kalau pihak BatuWonderland tetap menjalankan promosilaMuda-mudi yang mahu nginepjuga silahkanFPI akan datang pada hari Hari promo tersebut."

Berkaitan himbauan FPIpengurusan hotel mengatakan telah didatangianggota DPR (wakil rakyat) dan FPI Malang pada Isnin laluMereka sudahjelaskan iklan itu adalah kesalahan kalimat dan semua pihak sudah tahu.(IH)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.