`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, May 30, 2015

Telanjangkan Mahathir - Anda Berpeluang Jadi Jutawan



Pertubuhan Warga Untuk Tata Kelola Pemerintahan Bertanggungjawab (CAGM) menawarkan habuan sehingga RM1 juta kepada mana-mana pihak yang tampil memberi maklumat mengenai wang tunai dan aset tersembunyi  Tun Dr Mahathir Mohamad .

Jika itu tidak cukup menggiurkan, CAGM sebenarnya berjanji untuk memberikan habuan lumayan itu kepada setiap individu yang membantu menemukan harta milik bekas perdana menteri selama 22 tahun itu.

Pengerusinya, Md Zainal Abidin berkata, pihaknya akan merahsiakan segala butiran identiti pemberi maklumat terbabit.

"CAGM menjalankan penyelidikan dan merujuk kepada laporan media, Dr Mahathir mampu menjadi perdana menteri selama 22 tahun kerana memiliki kemewahan yang banyak.

"Kebanyakannya disembunyi di luar pesisir pantai melalui pelbagai lapisan proksi," katanya dalam kenyataan hari ini.

Kelmarin, pertubuhan sama menyatakan rancangan mereka untuk menyaman Dr Mahathirsebanyak RM50 bilion kerana membazirkan wang pembayar cukai.

Tidak banyak yang diketahui mengenai pertubuhan itu dan Md Zainol mendakwa, ia baru ditubuhkan sebulanlalu namun mempunyai kira-kira 2,000 ahli.

Kata Md Zainol semakan di Wikipedia pada Disember 2012 juga menunjukkan Dr Mahathir adalah bekas pemimpin negara yang kedua terkaya di dunia selepas Hosni Mubarak.

Kenyataan CAGM bagaimanapun mengingatkan, mereka meletakkan beberapa syarat kepada pemberi maklumat sebelum habuan RM1 juta itu boleh diserahkan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.