`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Wednesday, October 30, 2013

Papagomo Belasah Polis Tanpa Rasa Belas..


Papagomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri bin Wan Deris seorang bekas polis telah membelasah polis berkenaan kes bunuh pegawai Ambank tempohari. Dalam kes ini, Gomo telah menyalahkan pihak polis.

Berikut ialah entri dari akaun FBnya yang serang Polis tanpa rasa belas.




Guard Haramjadah - Polis Usah Tutup Pekung Kesalahan Yang Dilakukan Pegawainya

Segak bergaya si haramjadah Guard yang menembak mati pekerja wanita Ambank tempoh hari. Banyak lagi gambar Haramjadah ni dalam album FB nya tapi Gomo taknak cakap pasal gambar Haramjadah ni coz Gomo nak belasah POLIS.

Hari tu Gomo dah maklum yang patut bertanggungjawap dalam kes ini adalah syarikat keselamatan Guard ni bekerja dan juga pihak Polis. Tapi ada ramai komen yang menyatakan polis tak salah, polis tak terlibat bla bla bla. Hari ni Gomo nak ulas sikit kenapa Gomo tetap salahkan Polis.

Step 1: syarikat keselamatan akan menugaskan pengawalnya untuk bertugas di Bank dan pengawal tersebut perlu dibekalkan dengan senjata api.

Step 2: syarikat keselamatan akan membuat permohonan kepada pihak Polis bagi memberikan kelulusan kepada pengawal keselamatan yang dipilih untuk memegang senjata api.

Step 3: Pihak Polis akan melakukan saringan ke atas penama yang dihantar oleh syarikat keselamatan untuk menyemak segala rekod dan juga apa apa yang berkaitan dengannya sebelum diberikan kelulusan. Pihak Polis boleh untuk tidak meluluskan permohonan syarikat keselamatan.

Step 4: Jika pengawal keselamatan yang disaring oleh pihak Polis tidak melepasi taraf kelayakkan maka pekara tersebut akan dimaklumkan kepada Syarikat Keselamatan tersebut dan nama pemohon pengawal keselamatan akan ditukarkan kepada pemohon yang lain.

Step 5: Setelah pihak Polis meluluskan permohonan syarikat Keselamatan tersebut dengan memberikan kelulusan untuk menggunakan senjata api barulah satu surat dikeluarkan oleh pihak Polis dengan menamakan sipolah bin sipolan diberi kelulusan untuk membawa sejata api.

Step 6: Setelah kelulusan diperolehi dari pihak Polis barulah syarikat keselamatan tersebut membekalkan senjata api kepada pengawal keselamatan yang telah lulus saringan daripada pihak Polis untuk berkhidmat.

Step 7: Pengawal bersenjata api itu berkhidmat dilokasi yang ditetapkan oleh pihak Syarikat Keselamatan.

Ok, tu Gomo cakap dari apa yang telah disampaikan oleh rakan pengawal keselamatan bersenjata Api dan juga Bodyguard. Proses nya adalah lebih kurang begitu yang mana suka atau tidak sekalipun keculasan pegawai Polis yang meluluskan penggunaan senjata api kepada pengawal haramjadah warga Indonesia itu merupakan satu tindakan yang tidak boleh kita terima. Gomo yakin pegawai Polis berkenaan bersikap sambil lewa ataupun mungkin ada unsur lain yang mana "Makan Suap" menyebabkan kelulusan diberikan begitu sahaja kepada warga Indonesia yang menggunakan kad pengenalan palsu.

Takziah kepada keluarga mangsa tembakan tersebut dan Gomo harap pihak keluarga mangsa mengambil tindakan saman ke atas pihak Syarikat Keselamatan dan jugak PDRM kerana kecuaian tersebut.

Pihak PDRM pula perlu mengambil tindakan disiplin segera keatas pegawai Polis yang bertugas dalam memberikan kelulusan kepada warga Indonesia tersebut. Tindakan tegas oleh PDRM perlu dilakukan bukan sahaja di mana pegawai Polis tersebut bertugas malah di seluruh Malaysia balai balai Polis begitu culas tahap keselamamatan senjata api.

Harap pihak PDRM tak marah dengan penjelasan ini kerana rakyat perlu tahu kebenarannya. ~papagomo

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.