`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Tuesday, April 26, 2016

Sekarang, semua orang ingat Najib adalah seorang penyangak

Pada bulan 19 Mac yang lepas, Najib Razak berkobar kobar memberi ucapan kepada semua rakyat supaya janganlah menganggap dirinya seorang penyangak. Dia dengan tegas berkata bahawa dia tidak mencuri harta rakyat.
Kalau nak menipu, kena konfiden.. baru lah boleh jadi penyangak
Kalau nak menipu, kena konfiden.. baru lah boleh jadi idola menteri kabinet
Tapi malang sekali, Tuhan hendak menunjukkan kepada kita bahawa dia sememangnya telah mencuri harta rakyat. Kita dapati berjuta-juta wang dari SRC International telah dimasukkan ke dalam akaun peribadinya dan kemudian membelanjakannya sesuka hati.
Bukannya dia memberi sedekah kepada fakir miskin atau memberi biasiswa percuma kepada pelajar pintar, tetapi dia bersama isteri telah membeli barangan mewah di merata dunia. Tidak cukup dengan itu, dia juga memberikan sebahagian wang tersebut kepada anaknya.
Pendedahan ini telah dibuat selang 10 hari selepas dia menipu rakyat.
"CASH IS KING", SAYA ADALAH RAJA YANG MEMPUNYAI BANYAK WANG TUNAI UNTUK DIBELANJAKAN
“CASH IS KING”, SAYA ADALAH RAJA YANG MEMPUNYAI BANYAK WANG TUNAI UNTUK DIBELANJAKAN
Beberapa badan penyiasatan telah membongkar resit-resit pembelian dan pembelanjaan yang dibuat oleh Najib dan isterinya. Bahkan mereka jugamenyertakan penyata akaun bank milik Najib sebagai bukti bahawa Perdana Menteri kita ini telah mengambil duit rakyat. Jika dia berkata seseorang yang mencuri harta rakyat adalah seorang penyangak, maka dialah penyangak tersebut!
Antara resit-resit barangan dan pembelian yang telah dibongkar oleh ABC News:
1) USD1,039,369.91 (RM3,320,670.65) untuk pembelian barang kemas intan permata di dalam bulan September 2014 melalui kredit kad AmBank.
2) RM360,000 dibelanjakan di gedung pakaian JAKEL
3) RM395,782.40 dibelanjakan untuk menginap di Hotel Shangri-La, Kuala Lumpur
4) RM178,000 dibayar kepada Two One Holidays Malaysia, sebuah ejen pelancongan.
5) RM167,959.50 dibayar kepada Signature Exotic Cars, sebuah syarikat kereta mewah (mungkin kerana pembelian kereta berkuasa tinggi)
Wall Street Journal juga membongkar dokumen-dokumen pembelian yang telah dibelanjakan oleh Najib. Antaranya:
1) USD130,625 (lebih kurang RM418,000) telah dibelanjakan di kedai Chanel semasa Najib Razak bermain golf bersama Presiden Barack Obama dalam bulan Disember 2014 (ketika itu banjir besar melanda Semenanjung Malaysia). Bayaran dibuat melalui kredit kad AmBank.
2) USD70,000 (lebih kurang RM224,000) diberi kepada anaknya Ashman (seorang DJ amatur).
3) USD14 juta (lebih kurang RM44.8 juta) telah diberi kepada syarikat gedung pakaian JAKEL dari tahun 2011 hingga 2014
4) €750,000 (lebih kurang RM3,750,000) telah dibayar kepada De Grisogono, sebuah kedai barangan kemas intan permata di Itali di dalam bulan Ogos 2014.
Dengan terbongkarnya perangai Najib yang sebenar, maka lebih elok jika para penasihatnya berkerja keras untuk menegakkan benang yang basah melindungi Najib. Najib mestilah dipertahankan dari serangan anasir-anasir yang cuba mendesak si penyangak ini untuk meletakkan jawatan.
Adalah lebih baik jika pegawai-pegawai media Najib dan para menterinya yang dangkal lagi bodoh cuba untuk menjustifikasikan kenapa dan bagaimana Najib tergamak untuk mengambil duit dari 1MDB dan SRC International dan berbelanja untuk kepentingan peribadi.
Adakah dia fikir duit 1MDB dan SRC International itu duit dirinya sendiri?
Oleh kerana tidak ada alasan lain yang boleh dibuat, mereka diam membisu sejak beberapa minggu yang lalu.
Tidak payahlah pengampu dan pembodek Najib membuat kenyataan media mempertikaikan Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Shafie Afdal atau Dato’ Seri Mukhriz Mahathir. Bukan mereka yang mencuri duit 1MDB dan SRC International.
Inilah masa yang sesuai untuk mereka yang buta tuli ini berkata sesuatu. Takkan mereka juga sanggup membiarkan muka dipalit najis? Adakah mereka tidak malu bekerja dengan seorang pencuri? Siakap senohong gelama ikan jenahak, bercakap bohong lama-lama jadi penyangak. Siapa yang hendak percaya pada penyangak? Adakah penyangak masih boleh menjadi Perdana Menteri?
-jebatmustdie

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.