`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, July 10, 2023

Padah dera anjing hingga mati, 3 lelaki ditahan

 

Kesemua suspek masing-masing bekerja sebagai ejen kargo, nelayan dan pemandu bas direman selama tiga hari sehingga 12 Julai. (Gambar Facebook)

PETALING JAYA: Polis menahan reman tiga lelaki yang disyaki menyerang anjing sehingga mati selepas haiwan itu terjatuh dari longkang di Kampung Teluk Tempoyak, Bayan Lepas, Pulau Pinang semalam.

Ketua Polis Pulau Pinang Khaw Kok Chin berkata tiga lelaki berusia antara 40 hingga 53 tahun itu diberkas di sekitar Batu Maung tengah malam tadi.

“Kesemua suspek yang bekerja sebagai ejen kargo, nelayan dan pemandu bas direman selama tiga hari sehingga 12 Julai untuk siasatan lanjut,” katanya dalam kenyataan.

Khaw berkata kes disiasat mengikut Seksyen 29(1) Akta Kebajikan Haiwan 2015 dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM100,000 atau penjara tiga tahun jika disabitkan kesalahan.

Semalam, tular video memaparkan dua suspek terbabit menyerang sesuatu dipercayai anjing, dalam semak pada waktu malam.

Video dengan keterangan ‘Tidak cukup dilanggar motosikal, anjing tidak berdosa diseksa dua lelaki durjana sampai mati’ itu dikesan pada jam 6 petang semalam, yang disiarkan di platform media sosial. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.