`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Friday, December 6, 2013

Banjir Kuantan: Detik Katrina Najib dan Muhyi

While the floods ravage Terengganu and Pahang, Umno has yet to respond to the plight of the denizens that support the party the most. - The Malaysian Insider pic, December 6, 2013.
Other than the horrific loss of life and property which Hurricane Katrina wreaked on parts of America in 2005, the severity of the natural disaster was eclipsed by the monumental insensitivity of Bush Junior.

Najib dan Muhyidin dengan hanya terbang diruang udara Kuantan tanpa singgah, melakukan monumental insensitivity seperti Bush. 

Seperti biasa Zahid Hamidi menunjukkan keangkuhan dan kedunguan dia. Saya hairan bagaimana pembelajaran yang tinggi sehingga peringkat Ph.D. tidak sedikit pun mengukir kehalusan dalam conduct Zahid. Bila ditanya oleh pemberita adakah banjir di Kuantan akan mendedahkan penduduk kuantan kepada Lynas- Zahid seperti biasa menunjukkan sikap membuli orang. Takkah dia tahu bagaimana hendak menjawab soalan?

Setelah satu hari Kuantan banjir saya mendapat sms dari seorang mangsa banjir- di SMK Bkt Ranging- air, letrik xda, mknan x cukup, yb xda.
Mana YB nak ada- mereka sibuk di PAU. Kepada Bani UMNO, PAU adalah acara terpenting dalam kehidupan orang Melayu.

Bukan dia hendak jawab tapi cuba mengada ngada berkhutbah kepada pemberita mengenai betapa baik nya Najib dan Muhyidin meruangkan masa terbang diudara Kuantan meninjau keseriusan keadaan. Sukalah kita beritahu Zahid, Muhyidin dan Najib hanya terbang diudara Kuantan tanpa singgah pun! Perbuatan mereka sama seperti perbuatan idiotic George (kepada juruhebah Melayu pada siaran Radio Klasik, ini disebut Jorj ya- bukan Jorji) Bush junior yang terbang diudara meninjau kerosakan ketika puting beliung Katrina melanda daerah New Orleans Louisiana dan Mississippi  di Amerika dalam tahun 2005. Kos kerosakan ialah USD81 billion dan ribuan nyawa terkorban.

Hanya terbang diudara ketika mangsa banjir dibawah sana tidak cukup bantuan, makanan lambat dihantar, kemudahan seperti selimut dan lain2 tidak mencukupi. Banjir melanda genap 24 jam, bantuan belum tiba, JKM tiada, dan respons dari ejensi2 banjir dan bencana alam daerah lembab.

Suka kita beritahu Zahid, kepada rakyat jelata, perhimpunan Agung UMNO tidak ada relevens dalam kehidupan mereka. Mereka tahu PAU hanya ruangan masa untuk perwakilan dan ahli UMNO berpesta pestaan di PWTC masing2 berlumba menunjukkan kehebatan mengucapkan dan memuntahkan kebodohan setahun sekali dan malam nya nanti akan mengunjungi pusat2 dangdut disekitar PWTC. Kepada sebahagian perwakilan dan penyokong pula, PAU ialah ruang menuntut janji2 membantu dalam pihanraya UMNO tempoh hari.

Zahid Hamidi menulis thesis nya sendiri kah untuk mendapat Phd nya?

dan suka saya ingatkan Wak Jahid, setelah Katrina melanda daerah Amerika yang disebut, saman keatas jurutera yang membina system pertahanan banjir dilakukan. Di Kuantan, mungkin saman mahu difikirkan oleh penduduk2 Kampung Sungai Isap dan Bukit Rangin dan Kuantan kepada kontraktor pembinaan pendinding Sungai Kuantan dan kontraktor yang membina jalan Kuantan-Sungai Lembing yang tidak siap2.  Mungkin juga saman class action keatas pembalak2 yang membotakkan kawasan di huluan sungai menyebabkan tidak ada apa2 untuk menahan penghiliran air yang berlebihan.

Bagaimana reaksi Dr Wak Jahid jika mangsa banjir mengambil tindakan undang2 kepada kelembapan ejensi2 respons banjir di Kuantan?

Zahid tahu mangsa banjir tidak akan melakukan demikian kerana mustahil mereka yang boleh merelakan gerombolan UMNO masuk kedalam rumah dan meniduri anak2 perempuan serta isteri mereka, mahu menyalahkan jabatan2 kerajaan sebab mereka kan Melayu?

Posted by sakmongkol AK47

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.