`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, January 29, 2016

Najib Nafi Jemaah Pemangku Sultan Tolak Senarai Calon MB Kedah



Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi mengesahkan beliau telah menghadap Jemaah Pemangku Sultan Kedah di Istana Darul Aman, di Kuala Lumpur, pagi tadi.

Tanpa mendedahkan butirannya, kata beliau makluman cadangan atas nama Umno juga telah diserahkan.

“Saya maklum kepada MT (Umno) saya sudah hadap pengerusi Jemaah Pemangku Diraja dan saya telah serah maklum cadangan atas nama pihak Umno.

“Perkembangan selanjutnya akan dimaklumkan,” katanya pada sidang akhbar di Pusat dagangan Dunia Putra sebelepas mempengerusi mesyuarat majlis tertinggi Umno.

Sebelum ini, spekulasi bertiup kencang Datuk Seri Mukriz Mahathir yang diarah meninggalkan mesyuarat itu akan dilucutkan jawatan menteri besarnya.

Menurut Mukhriz, arahan tersebut adalah daripada Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Umum kemudian

Diminta wartawan mengulas kedudukan Mukhriz sebagai menteri besar, Najib enggan mendedahkan butirannya.

“Kita mengumumkan kemudian,” katanya.

Wartawan juga menyoal sama ada terdapat nama-nama calon yang dikemukakan pagi tadi itu ditolak oleh Jemaah Pemangku Sultan Kedah.

“Tak ada, tak ada. Nanti saya maklumkan.

“Tak ada pernolakan, (segala) process jalan baik,” katanya.

Tindakan terhadap Mukhriz itu, sebelum ini dikaitkan dengan kempen berterusan bapanya Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menggulingkan Najib.

Pada 20 Januari lalu, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Seri Ahmad Basah Md Hanipah memulakan langkah dengan mengisytiharkan bahawa Umno negeri hilang keyakinan dan kepercayaan terhadap Mukhriz.

Ini disusuli dengan 21 ADUN BN Kedah mengadakan pertemuan dengan perdana menteri pada Selasa lalu di Putrajaya.

Berita Harian Online hari ini membuat spekulasi bahawa Najib telah mengemukakan tiga nama sebagai calon untuk jawatan menteri besar Kedah.

Walau bagaimanapun, portal itu melaporkan bahawa nama ADUN Bakar Bata Datuk Seri Ahmad Basah Md Hanipah tidak berada dalam senarai itu.

Memetik memetik sumber, akhbar pro-Umno itu melaporkan mereka dalam senarai berkenaan adalah ADUN Guar Chempedak Datuk Dr Ku Abd Rahman Ku Ismail, ADUN Ayer Hangat Datuk Mohd Rawi Abdul Hamid dan ADUN Bayu Datuk Azmi Che Husin.

Daripada tiga nama itu, menurut laporan tersebut, Ku Abd Rahman mempunyai potensi untuk menjadi menteri besar baru beliau adalah exco yang paling kanan di Kedah.

- mkini

2 comments:

  1. Pengakuan tulus dari saya ibu lilis TKI malaysia.saya cuma mau ngucapkan terima kasih atas bantuannya MBAH.angka anda tembus 100%,saya sudah kemana-mana mencari angka yang jitu selalu gak ada hasilnya,sampai- sampai hutang malah menumpuk,tampah sengaja seorang teman lagi cari nomer jitu di internet,kebetulan dapat nomor hp MBAH LIMPAH.ada orang berkomentar katanya perna di bantu melalui jalan togel,jadi saya hubungi minta angka bocoran TOTO 6D ternyata tembus,alhamdulillah saya menang 470.juta.saya bangga sekali ternyata angka ritual MBAH LIMPAH tembus 6D.baru kali ini saya mendapat angka ritual yang benar-benar jitu,bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negeri,apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah,beliau bisa membantu meringankan masalah,ingin merubah nasib seperti saya HUBUNGI 085312407999 MBAH LIMPAH..saya sangat bersyukur karna melalui bantuan MBAH LIMPAH kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tidah akan datang untuk yang kedua kalinya terima kasih..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.Wr.Wb.
    SAYA IBUERNADITA SEORANG PENJUAL GORENGAN
    INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA BAHWA SAYA INI DULUNYA ORANG YANG PALING MENDERITA DI DUNIA.SETIAP HARI SAYA SELALU MENGELUH TENTANG MASALAH KELUARGA SAYA, BAHKAN KAMI PERNAH TIDAK MAKAN DALAM 1 HARI , 1 MALAM, KE ESOKAN HARI NYA ADA TETANGGA KAMI YG MEMBAWAKAN MAKANAN DAN TIDAK DISENGAJA DIA JUGA BERCERITA TENTANG MASALAH HIDUPNYA DULU DAN AKHIRNYA DIA MEMBERIKAN NO AKI KAYANA SAKTI ..TIDAK BERPIKIR PANJANG SAYA LANSUNG MENGHUBUNGI AKI KAYANA SAKTI DAN ALHAMDULILLAH BELIAU SANGAT MEMBANTU SAYA, DAN SAYA SANGAT BERTERIMA KASIH KEPADA AKI KAYANA SAKTI ATAS BANTUANNYA YANG TELAH MEMBERIKAN ANGKA GHOIB, SYUKUR ALHAMDULILLAH TERNYATA ITU BENAR-BENAR TEMBUS DAN KINI SAYA SANGAT BAHAGIA MELIHAT KEHIDUPAN KELUARGA SAYA YG SUDAH JAUH LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA ,,DAN KAMI JUGA SUDAH BERENCANA INGIN MEMBUKA TOKO SENDIRI, DAN SEMUA UTANG-UTANG SAYA YANG ADA DI BANK ALHAMDULILLAH JUGA SUDAH BISA TERLUNASI, ITU SEMUA BERKAT BANTUAN AKI KAYANA SAKTI, DAN KAMI SEKELUARGA AKAN SELALU MEN DOAKAN AKI SEMOGA DI BERIKAN REJEKI YANG BERLIMPAH, SEHAT SELALU DAN PANJANG UMUR,,…
    BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA YG MEMERLUKAN BANTUAN AKI KAYANA SAKTI SILAHKAN HUB/SMS DI NOMOR (0823-3664-2456 ) SILAHKAN ANDA MEMBUKTIKANNYA SENDIRI TERIMAH KASIH…

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.