`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Monday, July 24, 2023

PM, TPM ucap takziah atas pemergian Salahuddin

 

Salahuddin Ayub disifatkan oleh Perdana Menteri Anwar Ibrahim sebagai seorang yang ‘sangat taat kepada amanah dan tanggungjawab’.

PETALING JAYA: Perdana Menteri Anwar Ibrahim menzahirkan ucapan takziah kepada keluarga Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup Salahuddin Ayub atas kematiannya malam ini.

”Ia satu kehilangan besar buat diri saya dan keluarga, dan saudara Salahuddin teguh bersama dalam perjuangan yang panjang ini sehingga ke akhir hayat.

“Jasa dan budinya tentunya tidak termampu dibalas secara materi,” katanya dalam kenyataan di Facebook.

Anwar turut menyifatkan Salahuddin sebagai “sosok yang kuat bekerja dan sangat taat kepada amanah dan tanggungjawab”.

Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri Zahid Hamidi, yang turut menyampaikan ucapan takziah berkata, Salahuddin adalah antara rakan menteri yang sangat dihormatinya.

“Beliau berperwatakan rendah diri, sentiasa komited dan berdedikasi di dalam melaksanakan tanggungjawab,” kata Zahid, yang juga presiden Umno, di Facebook.

“Sehingga hujung nyawa beliau prihatin dan terus berjuang memikirkan kesejahteraan rakyat. Negara kehilangan pemimpin hebat.”

Presiden Amanah Mohamad Sabu pula berkata, malam ini adalah “malam yang paling menyedihkan”, sambil memohon agar semua ahli dan penyokong Amanah mendoakan Salahuddin.

Salahuddin dilaporkan meninggal dunia pada 9.23 malam tadi di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar.

Menurut setiausaha akhbarnya, Syakirin Husnal, jenazah Allahyarham sedang diuruskan untuk dihantar pulang ke rumah ibunya di Kampung Serkat (Kopi Tenggek), Tanjung Piai, Johor. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.