`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Sunday, September 17, 2023

RAFIZI TELAN NASI SEORANG-SEORANG KAH, DENGAN PINGGAN SEKALI - SAKIT PERUT LAH!

 We were at the supermarket this morning and I saw this. The local 'Super' rice variety was empty from the shelves.  

Habis orang biasa, rakyat marhaen nak makan apa? Terpaksa beli beras impot yang mahal? Tapi kualiti yang sama dengan beras lokal?  PENIPU !

 


65% of our rice is supposedly locally produced. Really? How do we know for sure? Who checks to see if these monkeys are telling the truth?

Maybe they are just pushing up the figures to 65% for some thief to steal the fertiliser subsidies. Or some crap like that. Jangan lupa Malaysia Boleh. Malaysia boleh DNAA sekali.

If we are producing 65% of our rice how come the Beras Tempatan is empty from the shelves? But the 35% of imported rice is stocked up fully on the shelves?

And now it has been reported that the local rice is being repackaged and sold as imported rice at much higher prices.

The people are being cheated and made fools left, right and center. 

Tuan-Tuan cuba bayangkan keadaan berikut. Walaupun andaian sahaja tetapi jangan fikir benda macam ini TIDAK BOLEH BERLAKU. INGAT BAIK-BAIK THIS IS MALAYSIA. JADI MALAYSIA BOLEH. MALAYSIA BOLEH MENIPU TUAN-TUAN, MALAYSIA BOLEH MEMBOHONG TUAN-TUAN, MALAYSIA BOLEH MENCURI HAK TUAN-TUAN. ALL THIS IS POSSIBLE. 

ITU LAH MAKSUD SEBENAR MALAYSIA BOLEH.

Jadi, katakanlah seorang kroni billionaire besar diberi monopoli impot daging lembu termasuk daging lembu wagyu. (INI MENJADI PUKULAN MAUT PERTAMA BAGI TUAN-TUAN). Orang lain tak boleh impot. Jadi dia impot lah daging wagyu. Tapi daging yang dia impot itu bukan daging wagyu tetapi daging lembu berjenama bukan wagyu dari luar negeri yang dia menipu letak jenama wagyu. Dan dia jual dengan harga mahal daging wagyu. Orang tempatan tak tahu sebab  orang tempatan tidak boleh membuat perbandingan sebab kroni billionaire itu pegang monopoli impot daging. Orang lain tidak boleh impot daging. 

Jadi untuk sekian lama orang Malaysia yang agak bodoh juga bayar lah harga mahal kononnya untuk beli daging wagyu. Tetapi apa yang mereka makan sebenarnya selama ini adalah daging impot jenama lain. Bukan daging wagyu pun. Mungkin daging kuda sekali, yang pernah berlaku dalam negara ini (I am not making this up) ia itu tanah air tercinta kita, tanah tumpahnya darah kita di mana kita begitu mudah kena tipu bulat-bulat oleh pemimpin dan kaum elit. 

Kemudian terjadi pula PUKULAN MAUT KEDUA.  Pukulan maut kedua ialah billionaire kroni yang pegang monopoli impot daging juga pegang monopoli segala urusan pengeluaran dan pembekalan daging dalam negara kita, tanah air kita yang tercinta, tanah tumpahnya darah kita ini. Jadi depan belakang satu orang saja control.

Jadi sekarang billionaire itu ambil daging kuda tempatan, dia masuk dalam beg plastik, dia letak cap daging wagyu impot dan dia jual dengan harga gila daging wagyu impot. 

How are you going to know beza antara daging kuda tempatan, daging kuda impot dan daging wagyu yang sebenarnya? You will not know the difference because sejak berpuluh tahun billionaire kroni itu pegang monopoli daging ia itu daging impot dan daging lokal. He controls everything. 

KENAPA PERKARA "SEPERTI" INI BOLEH BERTERUSAN TANPA PUTUS DALAM NEGARA KITA? 

Sebab orang Melayu tak mahu ambil tahu. 

Sebab orang Melayu tak peduli mereka kena tipu. 

Sebab orang Melayu tak mahu complaint bila orang kaya, kumpulan elit dan pemimpin politik upahan menipu duit mereka. 

Bayar harga beras mahal, beras murah pula tak ada, bayar harga kereta dua, tiga atau empat kali harga pasaran dunia, bayar harga monopoli untuk api, air, mobile phone, bayar harga monopoli untuk daging lembu, daging kambing (Hello kartel daging 40 tahun itu masih beroperasi ke? Siapa "godfather" baru?)

 


 

Bila orang Melayu tak mahu complaint pasal monopoli dan oligopoli berlesen besar, tak mahu ambil peduli, tak kisah kalau kumpulan elit dan orang kaya menipu mereka maka kumpulan elit ini akan berdiri atas bahu dan kencing atas kepala Tuan-Tuan. Percayalah itulah yang sedang berlaku dalam negara kita. And please do not look up and open your mouth. Nanti depa akan kencing dalam mulut anda sekali.

Sampai bila lagi kita sanggup kena tipu?  Tak putus-putus.

Artikel ini adalah pandangan penulis dan tidak semestinya mewakili MMKtT.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.