`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Tuesday, March 12, 2024

Abang Rahmat CEO baharu dana kekayaan berdaulat Sarawak

 

CEO baharu Lembaga Dana Kekayaan Masa Depan Berdaulat Sarawak Abang Rahmat Yusuf merupakan Ketua Perbankan Pelaburan (Malaysia) di CLSA Securities dari 2019 hingga 2024.

KUCHING: Lembaga Dana Kekayaan Masa Depan Berdaulat Sarawak mengumumkan pelantikan Abang Rahmat Yusuf sebagai ketua pegawai eksekutif (CEO) berkuat kuasa 29 Jan.

Dalam kenyataan, lembaga itu berkata, Abang Rahmat, 48, pemegang ijazah sarjana dalam pentadbiran awam daripada Universiti Harvard, merupakan Ketua Perbankan Pelaburan (Malaysia) di CLSA Securities dari 2019 hingga 2024.

Menurut kenyataan itu, semasa di CLSA Securities, beliau mengetuai pasukan mengumpul dana termasuk tawaran awam permulaan (IPO) dan penempatan untuk pelanggan institusi dan korporat.

Antara 2004 dan 2019, ketika menjadi pengarah pelaburan Khazanah Nasional, Abang Rahmat menubuhkan dan mengetuai pejabat berkenaan di Istanbul, meliputi Turki, Timur Tengah dan negara-negara Afrika sub-Sahara.

Beliau juga merupakan pengarah bagi Kumpulan Institusi Kewangan (FIG) yang kemudiannya mewakili 20% portfolio Khazanah. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.