`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Friday, November 29, 2013

satu bangsa pukimak sama sahaja....mca dan umno satu bangsa perompak dan penyamun....Yen Yen belanja RM2.71 juta melancong tatkala rakyat dipaksa berjimat

Bekas Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen (gambar) membelanjakan RM2.71 juta untuk lawatan ke luar negara dari 2010 hingga Januari tahun ini ketika kerajaan menggesa rakyat berjimat-cermat dan mengubah cara hidup bagi berdepan dengan kenaikan kos sara hidup.
Sektor pelancongan kini merupakan perolehan asing kedua terbesar Malaysia dan penyumbang ketujuh terbesar kepada sektor ekonomi negara dengan menyumbang RM47.2 Keluaran Negara Kasar (KNK) pada 2012.
Namun lawatan Dr Ng mencetus kemarahan rakyat dan pembangkang melihat jumlah itu sebagai perbelanjaan melampau.
Dalam jawapan bertulis kepada Lim Guan Eng (DAP - Bagan), Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, berkata pada 2010, Dr Ng bersama delegasi membelanjakan RM1.28 juta bagi lawatan pada Januari, April, Mei, Jun, Ogos, September dan Oktober pada tahun tersebut.
Pada 2011, Dr Ng bersama delegasi membelanjakan RM814,142 bagi perjalanan luar negara pada Mei, Julai, Ogos dan November.
Tahun lalu, sebanyak RM588,547 kos perbelanjaan ke luar negara yang dibuat pada Januari, Mac, Julai dan November. Lawatan terakhir dibuat pada Januari tahun ini dan beliau bersama delegasinya membelanjakan RM35,400.
Dr Ng dilantik menjadi menteri pelancongan dari April 2009 sehingga Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) selepas beliau tidak dipilih semula ke jawatan itu.
Beliau tidak dipilih menganggotai Kabinet namun Nazri melantiknya sebagai Pengerusi Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia.
Semasa menjadi menteri pelancongan, pembangkang membangkitkan isu Dr Ng boros berbelanja ketika di luar negara.
Paling kuat memberi kritikan adalah Ahli Parlimen Seremban, Anthony Loke yang menggelar Dr Ng sebagai “menteri melancong”.
Loke mendakwa Dr Ng ‘boros’ membelanjakan RM3 juta bagi menganjurkan Persidangan Pelancongan Asia Pasifik 2012 (Pata) yang berlangsung pada April dengan menggunakan RM1.8 juta bagi membuka enam laman Facebook sebagai sebahagian kempen media sosial.
Julai tahun ini, Loke mengingatkan Nazri supaya memerhatikan Dr Ng dengan meminta beliau memastikan Dr Ng “menjalankan tugasnya”.
Nazri berkata, Dr Ng dipilih kerana pengalamannya sebagai bekas menteri pelancongan dan beliau mahu menarik pelancong dari China.
“Kami mahu pasaran yang lebih besar dari negara China. Dr Ng boleh membantu kerana beliau boleh bertutur dalam bahasa Mandarin,” katanya



penyapu sial

satu malaysia bangsa pukimak...tinggal bangsa india  keling pukimak tak declare lagi = bangsa UMNO pukimak perompak dan penyamun rakyat malaysia...bravo....!!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.