`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Thursday, November 7, 2013

Talian hayat UMNO tergantung pade kumpulan manusie jenis ini................

Wak heran juge, lebih 60 tahun kera-jaan BN yang dikuasai oleh UMNO memerintah masib kaum melayu masih jauh ketinggalan kebelakang jike dibandingkan dengan kaum2 lain di Malaysia. Pade pandangan Wak, UMNO lebih suke jike kaum melayu terus jadi miskin. Kemiskinan melayu inilah yang menyebabkan UMNO dapat terus berkase.

Seterusnye, Wak juge berpendapat, selain dari kemiskinan, kebodohan kaum melayu dari gulungan melayu2 yang dianggap bodoh juge telah menyumbang kepade kesinambungan kuase UMNO. Gulungan melayu bodoh ni banyak terdapat di kawasan2 luar bandar sahaje. Ini berkemungkinan di sebabkan kumpulan ini hanye bergantung kepade radio dan talivisen sebagai sumber maklumat nye.

Wak juge peratikan bahawe kumpulan2 tegar penyokong UMNO ni terdiri dari yang kurang berpengetahuan tentang agama dan kumpulan warge emas. Selain dari itu, kumpulan anak2 mude hasil dari 'school drop-out' yang kurang berpelajaran dan tiade perkerjaan tetap juge tergulung kepade penyokong tegar UMNO.

Senario ini sangat berlainan pule jike ditinjau kepade care kaum cine berpolitik. Politik kaum cine lebih matang dan prograsif, mereke lebih sensetif dan peke tentang perkembangan politik semase. Mereke terlebih awal dapat mengesan perkembangan politik semase dan mereke juge sanggup dan berani berubah.

Bukti nye, kaum cine sanggup menyokong parti yang berteraskan Islam iaitu PAS. Sedangkan kaum melayu masih ramai yang tidak sanggup berbuat demikian. Melayu2 jenis ini sanggup terus menyokong UMNO sampai keakhir hayat nye walaupun hidup miskin, melarat dan menderite.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.