`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Sunday, November 30, 2014

Lepas Farhana, PM Najib pula tegur blogger bangang



Kriteria blogger bangang yang disebut adalah "blogger kita" yang makan gaji dari gomen tapi tembak Dato Najib dan "kita".

Apa nama blogger yang dok menembak tapi ambik gaji? Atau mungkin ia hanya komen yang am saja. Baca apa cili yang Parpukari kasi di SINI.

Kalau dah makan gaji, ikut sajalah majikan. Nak bebas, jangan ambik duit mana-mana. Nak jadi "loose cannon" beli peluru sendiri dan jangan mintak2 pelincir.


Satu lagi hal "friendly fire" ni, kenapa selalu sangat baik blogger atau FB suka tembak menembak sesama sendiri.

Ada saja2 suka buat kata2 yg buat kawan2 lain menyampah dan meluat. Ada suka claim credit, guna kerja orang tanpa beri rujukan sumber, dan ngaku macam2. Ada saja2 suka kritik kerja orang lain secara terbuka.

Ada yang dikatakan ambil hak orang. Dan ada juga ada dikatakan mudah percaya pada khabar angin dan cemburu mencemburui sesama sendiri.

Senang cakap ... kurangkan lah pergaduhan di alam maya yang boleh dibaca orang awam. Takkan sampai nak buka biro pengaduan alam maya.

Unspinners tak percaya Najib marah orang kritik dia tapi janganlah sampai jadi umpan pada pihak lawan.

Dalam hal ini, pegawai PMO atau menteri serta para menteri termasuk wakil rakyat dan pemimpin parti pun perlu lakukan sesuatu yang tidak jadi bahan umpan serangan pembangkang.

Blogger dan FBer pun manusia yg tahu fed up dengan mereka yang dok tembak kaki parti sendiri.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.