MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku


Thursday, January 30, 2014

Group denies involvement in Tamil daily fracas

Rajayoga Power Transcendental Meditation Centre Sdn Bhd, or better known as RPT, has today denied it was involved in yesterday’s attack at daily Tamil Malar's office.

The RPT support team, in an email reply toMalaysiakini, expressed shock over the incident and said it should not have happened.

“RPT is not involved in anyway with the incident at their (Tamil Malar) office as we are a law-abiding entity. We do not condone any such acts of violence as we believe in moderation.

“RPT strongly denies any involvement in the incident, and any attempt to link us to it is merely for some cheap publicity,” they said.

The new Tamil daily's office at Jalan Ipoh, Kuala Lumpur, wasattacked by three-parang wielding men at 11am yesterday.

Following the incident, Tamil Malar's managing editor SM Periasamy lodged a police report, in which he stated he suspected RPT of being behind the attack.

Mulling legal action against daily

RPT, founded by V Balakrishan, who is widely known as 'Datuk Seri Guruji' or 'coat-suit Guruji' as he always pictured in a suit.

Tamil Malar's editor Rajeswary Ganesan (left)  also claimed the attack was not the first experienced by the daily after exposing the alleged Guruji “cult”.

She alleged the daily has been harassed and threatened by an unidentified man through phone calls, warning them to stop writing about ‘Guruji’.

“However, we will not stop writing about it. Today we wrote that Guruji could come to sue us if he did not agree with what we write, but until now he still has not shown up,” Rajeswary was reported to have said.

RPT noted that the daily has been publishing articles against it, meant the tarnish its reputation.

“We have sought legal guidance pertaining to this matter and our solicitors are in the midst of preparing the legal paper work,” they said.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.