`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, January 9, 2014

Tabung Haji bakal lingkup juga?

Tak ada yang mustahil kalau harta hak rakyat bila umno yang menguruskannya,, percaya dan tunggu sajalah...


Apatah lagi kalau orang yang dipertanggunggung jawab tu bukan ahlinya dalam bidang tersebut...

KUALA LUMPUR, 8 Jan -- Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad (dua, kiri) bersama isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali (dua, kanan) bergambar kenangan bersama Pengerusi Lembaga Tabung Haji, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim (kiri) dan Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Tabung Haji, Datuk Ismee Ismail (kanan) selepas majlis perasmian Seminar Pengarah Korporat Ke-6 Tabung Haji di Kompleks Lembaga Tabung Haji Kelana Jaya dekat sini, hari ini.
--fotoBERNAMA (2014) HAKCIPTA TERPELIHARA

Apa kata Mahathir...

DALAM NEGERI

Syarikat tabungan dana labur teknologi tinggi - Tun M

PETALING JAYA 8 Jan. - Tabung Haji serta syarikat-syarikat tabungan dana berkaitan kerajaan seperti Felda dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) boleh membantu negara untuk mencapai status negara maju menjelang 2020.
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir berkata, syarikat-syarikat tersebut boleh mengunakan dana dimiliki untuk membuat pelaburan dalam industri berteknologi tinggi dan tidak hanya tertumpu pada pelaburan dalam bidang pembinaan.
"Kebanyakan pelaburan dilakukan dalam bidang pembinaan bangunan. Bidang industri saya perhatikan kurang pelaburan. Kita lihat Korea Selatan, mereka bangunkan negara dan industri yang sudah meningkat sehingga dapat mengalahkan Amerika Syarikat dan Jepun.
"Nak bina bangunan siapa pun boleh buat, lagipun pekerja yang bina bangunan ini bukan orang Malaysia tetapi orang asing. Kalau kita ada industri canggih yang memerlukan ramai jurutera dan saintis, tempatan tentulah pendapatan mereka tinggi," kata Dr. Mahathir.
Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan ucaptama pada Seminar Pengarah Korporat Tabung Haji Keenam di sini hari ini. Yang turut hadir isteri beliau, Tun Dr. Siti Hasmah Ali dan Pengerusi Lembaga Tabung Haji, Datuk Abdul Azeez Abdul Halim.

Hangpa tengok sendirilah siapa pengerusi Tabung Haji...

Gambar credit buat Yong Intan Noor
 


Senanglah nanti Najib, Mahathir arah anak keling tu buat apa sahaja... dah tak ada lagi dah kantung-kantung yang boleh mengeluarkan wang,,, 
Tabung Haji yang ditubuhkan oleh Pro Ungku Aziz adalah bertujuan membantu umat Islam mengerjakan haji,,, tetapi sekarang dah jadi lain,, keuntungan dari hasil tabung haji,,, umno dan kroni yang sapu dulu....
Berapa banyak projek tabung haji yang dah lingkup,, kelapa sawit di Indonesia lingkup, tanaman nenas di Filipina lingkup,, sekarang dah nak minta bantu kerajaan pulak...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.