`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Sunday, January 5, 2014

TAKUT JADI BUGHAH SAYAP UMNO MEMBISU

ISU NAIK HARGA
Ke mana perginya ketiga-tiga sayap UMNO baik Wanita, Pemuda dan Puteri dalam membela nasib rakyat berhubung isu kenaikan harga barang yang hari ini sibuk dijaja pembangkang?
Apakah ketiga-tiga sayap itu hanya mengikut apa yang diputuskan tanpa ada rasa belas untuk mempertahankan kesusahan rakyat?
Sekurang-kurangnya, bersuaralah sedikit untuk mempertahankan keputusan kerajaan dan nyatakan kepada rakyat dengan lebih agresif kenapa harga barang terpaksa dinaikan.














Hingga saat ini, semuanya senyap dan tidak ada seorang pun yang berani tampil untuk membela rakyat yang semakin tertekan dengan kenaikan kos sara hidup menjelang tahun 2014.
Waktu inilah, bijaknya Pakatan Rakyat. Semua isu berhubung kenaikan harga barang dijadikan sandaran untuk terus bersama rakyat, membela dan membuktikan betapa mereka begitu prihatin dengan keluhan rakyat ekoran kenaikan harga barang bermula 1 Januari 2014.
Berbekalkan slogan ‘Barang Naik (BN) hadiah tahun baru untuk rakyat’, anggota PR mula mengatur startegi mendekati rakyat yang sememangnya berada di dalam keadaan yang amat tertekan apatah lagi banyak belanja yang harus dikeluarkan pada awal tahun baru.
Memang tidak salah pasukan pembangkang mendampingi rakyat pada saat-saat rakyat memerlukan pembelaan daripada pemimpin.
Umpama menyorong bantal ketika mata mengantuk, kehadiran juak-juak pembangkang bagaikan rahmat untuk memohon bantuan dan meluarkan segala yang terpendam.
Seorang penduduk di Kampung Melayu, Ampang, sepanjang isu kenaikan harga barang, belum ada seorang pemimpin daripada pari kerajaan yang datang bertanyakan khabar jauh sekali untuk memberi penjelasan.
“Kami bukan nak harapkan bantuan makanan yang hanya bersifat sementara tetapi kami mahukan pemimpin yang boleh membantu rakyat apalagi dengan kenaikan harga barang sekarang ini.
“Bagi mereka yang ada duit, mungkin tidak ada masalah tetapi bagi kami yang hidup miskin, setiap sen yang keluar tu amat besar ertinya,” kata Cik Pah Hitam.
Apa yang menghairankan kata Cik Pah, tidak ada suara daripada UMNO yang cuba mempertahankan kenaikan harga barang malah mereka terus mendiamkan diri.
“Terus terang saya katakan biarpun apa yang dilakukan oleh pembangkang itu menyebabkan ramai ahli UMNO yang tidak senang, tetapi usaha yang dilakukan itu adalah semata-mata untuk membela nasib rakyat.
“Pedulilah orang suka atau tidak, apa yang pembangkang buat adalah untuk kebaikan semua rakyat dan menariknya, mereka berani ke hadapan mendesak kerajaan,” katanya.
Tambahnya, antara yang ramai merungut tentang kenaikan harga barang ialah orang UMNO tetapi tidak ada sesiapa termasuklah Pemuda, Wanita Puteri yang tampil menghalang kenaikan jauh sekali membantah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.