`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Monday, September 21, 2015

TAN SRI KHALED ABU BAKAR (KPN) TOLONG JAWAB!! JANGAN LARI DARI FAKTA SEBENAR!



Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan melalui fesbuk pernah bertanyakan mengenai status siasatan laporan polis yg dibuatnya keatas Najib Tun Razak, Rosmah Mansor, Riza Aziz dan Jho Low??!! Adakah polis sudah memanggil mereka untuk proses siasatan?! Kalau belum; kenapa?! Tanya Khairuddin.  

"Sekiranya Tan Sri Khalid Abu Bakar buat kenyataan nak panggil tun Dr Mahathir Mohamad kerana menghadiri perhimpunan BERSIH 4; mengapa Najib Tun Razak, Rosmah Mansor, Riza Aziz dan Jho Low tidak boleh dipanggil?! Apa istimewanya mereka ini?!  

"Kenapa PDRM pilih kasih dan praktik 'double standard' dalam siasatan mereka?! 

"Keseluruhan rakyat Malaysia sedang memerhati dan negara-negara luar juga sedang melihat pihak penguatkuasa kita yang amat tidak berkredibiliti, tidak telus, tidak adil, tidak professional serta tidak amanah!!  

"Malahan, kuasa eksekutif kita sudah nampak salahguna kuasa di dalam menangani kes skandal 1MDB!! Perkara yang patut diberi keutamaan untuk menyiasat polis tidak siasat!! Perkara-perkara yang tidak patut siasat direka-cerita untuk menyiasat!!"  

Lantaran kecewa dengan kelembapan tindakan pihak berkuasa tempatan, akhirnya Khairuddin membuat laporan pada 18 Ogos lalu kepada Pejabat Peguam Negara (Switzerland). 

Tidak seperti rakan sejawatnya di Malaysia, Peguam Negara Switzerland telah pun membuka kertas siasatan berhubung 1Malaysia Development Berhad (1MDB) terhadap dua eksekutif 1MDB termasuk seorang individu tidak dikenali - pada 21 Ogos lalu! Hanya selepas tiga hari sahaja aduan dibuat! 

Malaysia telah bersetuju untuk membantu mengaturkan sesi temubual dengan saksi-saksi dalam siasatan ke atas 1Malaysia Development Berhad (1MDB).   

Peguam Negara Switzerland, Michael Lauber, telah mengadakan pertemuan dengan rakan sejawatnya dari Malaysia, Mohamed Apandi Ali, yang berada di Zurich untuk membincangkan mengenai 'kerjasama dua belah pehak' dalam kes 1MDB, menurut satu kenyataan dari pejabatnya . 

Kenapa pula Polis DiRaja Malaysia (PDRM) menganggap tindakan Khairuddin menggunakan saluran perundangan asing untuk mengenakan tekanan antarabangsa terhadap Malaysia berhubung isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sebagai mensabotaj negara?   

Bukankah Peguam Negara Mohamed Apandi Ali ketika di Zurich telah memberi persetujuan untuk membincangkan mengenai ' kerjasama dua belah pehak dalam kes 1MDB ? 

Maka dimana asasnya tuduhan KPN bahawa aduan Khairudin itu bertujuan mencabar sistem perundangan Malaysia setelah kedua-dua Peguam Negara malaysia dan Switzerland telah menyatakan persetujuan mereka?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.