`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Sunday, April 30, 2023

Norza dilantik presiden kehormat Badminton Asia

 

Pemilihan Mohamad Norza Zakaria sebagai presiden kehormat BA diumumkan oleh presiden baharunya, Kim Jong Soo dari Korea Selatan, selepas AGM badan serantau itu di Dubai semalam.

KUALA LUMPUR: Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) Mohamad Norza Zakaria dipilih sebagai Presiden kehormat Badminton Asia (BA) bagi penggal 2023-2027.

Pemilihan Norza diumumkan oleh presiden baharu BA, Kim Jong Soo dari Korea Selatan, selepas persetujuan sebulat suara daripada perwakilan dan barisan kepemimpinan BA pada mesyuarat agung tahunan (AGM) badan serantau itu di Dubai, Emiriah Arab Bersatu (UAE) semalam.

Menurut kenyataan BAM, Setiausaha Agung BAM Kenny Goh pula memenangi jawatan Setiausaha Agung pada pemilihan tersebut.

Bagaimanapun, BAM tidak menjelaskan butiran berhubung jumlah undi atau calon pada pemilihan tersebut.

Menurut laman web BA, jawatan presiden menyaksikan pertandingan antara Kim dan AliJah Almarri dari Kuwait, manakala Kenny dicabar oleh Armand Darmadji (Indonesia), Omar Mohammad Bani Hani (Jordan) dan Ng Yoke Weng dari Singapura.

“Pelantikan Presiden BAM adalah sebagai mengiktiraf jasa dan sumbangan besar beliau kepada sukan itu di Asia. Norza adalah rakyat Malaysia pertama yang menyandang jawatan Presiden Kehormat,” menurut BAM.

Menurut Timbalan Presiden BAM V, Subramaniam, pelantikan itu secara tidak langsung akan memberi nilai tambah kepada BA berdasarkan pengalaman dan pengetahuan Norza dalam bidang pemasaran, penajaan, penganjuran acara dan pembangunan badminton.

“Kami menyambut baik pelantikan itu dan mengucapkan tahniah kepada Norza bagi pihak Majlis BAM dan semua ahli gabungannya,” katanya dalam kenyataan tersebut. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.