`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, February 28, 2013

BN kalau nak menang, kena umum calon PM baru



17 Rabi'ul Akhir 1434 H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Sumber Umno menyatakan dengan jelas kepada Harakahdaily bahawa BN hanya mempunyai peluang untuk memenangi PRU13 sekiranya sedia menyatakan mempunyai calon Perdana Menteri yang baru.
Ditanya Harakahdaily yang merasakan perkara itu mustahil kerana jawatan itu secara tradisinya milik orang yang menjawat Presiden Umno, katanya, “Betullah. Maksud saya Presiden Umno kena tukar orang lain. Kalau tak, aniaya BN nanti di PRU13".

“Najib kan popular?” tanya Harakahdaily.

“Masalahnya Bala dan Deepak lagi popular sekarang di kalangan rakyat Malaysia yang sukakan berita skandal. Buku Deepak jual macam pisang goreng panas, petanda rakyat sehingga hari ini ingin mengetahui apa yang berlaku kepada Altantuya,” tegas beliau.

Sumber Umno itu merujuk kepada kepulangan mengejut penyiasat peribadi P Balasubramaniam yang bersumpah di atas kitab suci Hindu bahawa pengakuan bersumpahnya yang pertama adalah tulen dan pengakuan bersumpahnya yang kedua ialah palsu.

Ahli perniagaan Deepak Jaikishan pula bertubi-tubi menyerang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor semenjak Perhimpunan Agung Umno yang lalu dengan mendedahkan peranannya memujuk Bala untuk mengeluarkan pengakuan bersumpah kedua sehari selepas beliau mengeluarkan pengakuan bersumpah pertama yang mendakwa Abdul Razak Baginda pernah memberitahunya mengenai hubungan mengenai Najib dan Altantuya, yang dibunuh kejam.

“Kami tak nak PRU13 ini dikepung dengan isu Bala dan Deepak. Lemas. Tun (Dr Mahathir) pun dah rasa lemas,” kata sumber itu kepada Harakahdaily.

Harakahdaily juga bertanya apakah ada muslihat lain di sebalik penangguhan demi penangguhan tarikh PRU13 oleh Najib.

“Persoalan terbesar sekarang di minda Najib ialah bagaimana BN boleh menang dan pada masa yang sama, Umno tidak menendangnya keluar sebagai presiden kerana jika menang pun, prestasinya tidak akan sebaik yang dicapai Pak Lah.

"Kedua ialah faktor calon, Najib pening selesai masalah calon kerana mood untuk tidak bekerjasama kini, kerana situasi sekarang bukan macam dulu, kamu tak ikut cakap, kamu out – sekarang ialah Najib tak dengar cakap, you akan jadi pembangkang.

“Tapi faktor paling kritikal ialah BN kena bagi bayangan jelas pada rakyat akan ada PM yang baru jika BN menang.

“Dalam soal isu perdana menteri, PAS sekarang diserang bertubi-tubi kerana PAS telah menghancurkan propaganda Umno bahawa DAP akan berkuasa sekiranya PR menang. Sekarang orang semua bercakap Anwar atau Hadi, tiada siapa yang cakap Kit Siang sebab itu Umno sekarang marah kat PAS kerana orang Melayu tahu jika PR menang, DAP tidak akan jadi PM,” tegas beliau.

harakahdaily/-

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.