`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, February 28, 2013

Maksiat di Kelantan [Video Inside]

Aku kadangkala kagum dengan bloggers umno.

Aku benar2 kagum. 

Bukan senang ye jadi orang bodoh dan memberikan hujah2 bebal di blog tanpa rasa malu dan segan di internet. Sebab tue aku angkat topi dan tabik spring kat bloggers umno. Ia sesuatu yang aku sukar buat, bahkan terasa risau pula kalau dah terbuat. Sampai aku mengharapkan rakan2 sekeliling membetulkan aku kalau aku terbagi hujah bodoh. Segan. Malu. Rasa nak bunuh diri. Tak berapa cerdik tapi nak tunjuk pandai. Sepatutnya belajar, bukan perasan bagus.

Hari neh bloggers umno mainkan dua video. Jangan gelak dulu. Bukan masanya wahai sahabat2ku. 

   



Rakaman kedua bagi membuktikan di Kelantan terdapat 17 buah karaoke yang beroperasi mengalahkan disko di Kuala Lumpur. Lokasi yang menjadi pilihan veteran Kelantan ini terletak hanya 2.6 kilometer dari rumah Nik Aziz!

Keterangan yang dipetik dari rakaman youtube di atas.

1. 17 pusat karaoke beroperasa mengalahkan disko?

2. Statement neh aje nak menampakkan penipuan secara nyata. 

3. Disko ada arak, ada dadah, dan macam2, terang2 kat situ ia lebih teruk dari pusat karaoke di atas. Nak cakap ia teruk sekalipun berilah gambaran yang benar2 mewakili keadaan tersebut. Jangan sembrono je menaip. Kita semua neh ke sekolah tau. Reti baca dan reti juga berfikir dan mengkaji.

4. PK neh dekat dengan rumah TGNA.

5. Kalau dekat pun apa masalahnya? Janji ada lesen, perniagaan halal dan patuhi undang2.

6. Then dorang nak cakap benda neh beroperasi lebih waktu. 

7. Kalau dah tahu, lenkali pergi buat report kat majlis perbandaran. Ko dah buat report belum sebelum pongpang2? Ko jangan jadi manusia tak cerdik der. Yang tersebar di internet neh, pasal BN neh, seme orang dah report polis, dah rujuk undang2, dan gunakan cara yang mereka mampu untuk selesaikan permasalahan dorang, ble dah habis ikhtiar baru la jadikan internet tempat pengadu masalah.

Internet ialah medium bila kaki tangan mulut pergerakkan fizikal suara kita disekat. Bila ko tak menghadapi apa2 kesukaran untuk mengadu, buat report, siasat, tangkap, cegah dan banteras, apa point ko gunakan internet untuk selesaikan masalah lue?

Go straight to badan2 berkaitan and logde a report. Simple maaa.   

Benda yang sama terpakai gak untuk video kat bawah neh. Cakap bodoh kang marah. Marah, cukup marah dikatakan bodoh. Kononnya kami menghina dan tak reti berhujah. Tapi untuk memperbodohkan orang pun bukan kerja senang.

Perlu ada analisis yang menguatkan hujah bahawa bila kita kata mereka bodoh, kita mengatakan hal yang benar, bukan tohmahan kosong berbaur emosi.

Cakap bodoh memang senang, sesiapa boleh cakap orang tue bodoh, orang neh bodoh, seme bodoh, dia je tak bodoh.

Tapi sejauh mana orang akan bersetuju dengan kata2 kita bahawa ko memang bodoh?

Yang tue susah sikit nak buat. Perlu ada hujah dan bukti yang menunjukkan ko memang bodoh.

Sekarang neh aku dah bagi hujah kenapa ko bodoh, agak2nya pembaca akan bersetuju tak dengan kata2 aku. Tunggu la respon mereka ek. Bai.

Video kedua ; 

   

Rujukan  : http://tenteramaya.blogspot.com/2013/02/video-ekslusif-lagi-port-dangdut-seksi.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

- amenoworld

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.