`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, December 31, 2014

Biadap!! Baju dan Seluar Dalam Terpakai, Antara Didermakan Kepada Mangsa Banjir

Apa rasionalnya derma kasut tumit tinggi?


Sukarelawan yang berkhidmat di pusat pengumpulan barang sumbangan untuk mangsa banjir kesal apabila terdapat segelintir individu menjadikan pusat berkenaan sebagai tempat untuk ‘membuang’ barangan tidak diingini.

Tinjauan di pusat pengumpulan Pertubuhan Penyayang Islam Malaysia (Muslim Care) mendapati keadaan di pusat berkenaan berbau selain dipenuhi barang lama yang sudah rosak.

Pakaian kebanyakannya sudah rosak malah terdapat pakaian yang tidak dibasuh selain kasut yang sudah rosak dihantar ke lokasi itu.

“Namun dikesalkan apabila terdapat segelintir penderma menjadikan pusat pengumpulan sebagai tempat untuk membuang barang yang mereka tidak gunakan lagi.

“Bukan semua bersikap demikian namun jika ingin membuat kebajikan lakukanlah dengan ikhlas seolah-olah mahu memberi hadiah kepada mereka yang memerlukan,” katanya ketika ditemui di sini semalam.

Pakaian dalam terpakai juga didermakan...

Pihaknya terpaksa mengasingkan barangan berkenaan dan ia mengambil masa lama.

Aktivis Muslim Care Amina Tahir, 25, berkata, dia pernah dimarahi penderma kerana enggan menerima pakaian terpakai yang didermakan mereka.

Antara barangan yang diperlukan untuk mangsa banjir ialah:-

1. Air minuman
2. Makan kering 
3. Susu bayi 
4. Pek penjagaan diri 
5. Tuala wanita
6. Lampin bayi Selimut
7. Pakaian yang masih berkeadaan baik dll..

Sama-sama lah kita menderma untuk mangsa banjir dengan memberi barangan bantuan yang benar-benar boleh diguna bukan sekadar untuk membersihkan stor rumah anda 

- Apahell

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.