`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, April 26, 2013

Ramai Bangla dikesan di Klia - Lihat kaitan mereka dengan berita-berita tahun lalu


Blog Gendang Perang

Bangla sudah mari. Dikesan di KLIA. Siapa boleh jelaskan bangla bangla ni datang untuk apa? Apakah berbaju hijau seolah olah uniform kerja kilang ni hanya untuk "mengaburi" mata oarang ramai?

Kemungkinan untuk mereka ini menjadi penghuni hantu adalah tinggi. Sewa khas terhadap kapalterbang MAS seperti dalam gambar dibawah amat meragukan. Kilang apa yang perlukan begitu ramai pekerja?

Ini adalah berita tahaun lalu yang gua fikir ada kaitan dengan kehadiran bangla di KLIA

Oleh Jahabar Sadiq

KUALA LUMPUR, 10 Sept — Satu delegasi Malaysia akan melawat Dhaka esok untuk membincangkan membawa kembali rakyat Bangladesh untuk bekerja di pelbagai industri, terutamanya sektor perladangan kelapa sawit yang menghadapi kekurangan pekerja dengan cabaran persaingan dari Indonesia yang boleh menjejaskan prestasi ekonomi negara, kata pegawai-pegawai.

Putrajaya menghentikan kemasukan tenaga kerja Bangladesh hampir lima tahun lalu, akan tetapi, sekarang terdesak memerlukan pekerja asing, termasuk 40,000 hanya untuk sektor perladangan kelapa sawit untuk menuai tandan buah sawit dalam usaha untuk mencapai sasaran pengeluaran 19.3 juta tan minyak tahun ini.

Menteri Sumber Manusia Datuk Seri S. Subramaniam akan mengetuai delegasi Malaysia untuk mengadakan perbincangan esok di Dhaka dengan membawa bersama majikan dan pegawai-pegawai Kementerian Dalam Negeri bagi membincangkan pembukaan semula pasaran buruh kepada pekerja Bangladesh.

Ketua Pengarah Biro Pekerjaan,Tenaga Manusia dan Latihan Bangladesh Shamsun Nahar memberitahu bdnews24.com minggu lalu bahawa delegasi Malaysia mahu melihat prosedur pengambilan sebelum membuat keputusan muktamad dan menandatangani satu perjanjian untuk pekerja. Malaysia kini merekrut tenaga kerja dari 13 buah negara.

Pegawai Bangladesh berharap untuk menghantar 500,000 pekerja ke Malaysia selepas perjanjian itu ditandatangani. TMI

Selain itu pengakuan PM Bangladesh ini juga perlu diambil kira..sini

Bas untuk mengangkut peserta sukan Koman wei ... wakaka

Kredit gambar kepada KingJason

adios

Sumber: wasukalu.com

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.