`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!





Monday, September 30, 2013

Siti Khatijah Srikandi ( Isteri ) Nabi Muhammad Saw Yang Sangat Dikasihi..

Lama sudah aku tidak pedulikan blog kakisembang, almaklumlah kesibukan dunia sedang melanda. Petang nie aku nak kongsi sedikit artikel tentang Isteri kesayangan Nabi Muhammad Saw ( Siti Khatijah yang di redhai Allah ). Harap teman-teman meluangkan sedikit masa membaca artikel ini, moga-moga menjadi pedoman untuk kita semua...

Siti Khatijah Srikandi

Kepulangan suaminya dari Gua Hira' selepas menerima wahyu pertama, telah menimbulkan tanda tanya di hati Siti Khadijah r.a.. Segala yang diceritakan oleh suaminya mengenai pengalaman didatangi Malaikat Jibril, adalah rahsia besar yang tidak boleh diceritakan kepada orang lain. Sikap Khadijah ini memberi input yang baik kepada muslimat terutama yang bergelar isteri. Kadangkala kita dapati isteri-isteri tidak menjaga akhlak mereka dengan sibuk menceritakan hal keluarga termasuk bersifat peribadi dan rahsia.

Siti Khadijah meminta izin kepada suaminya untuk mengajukan persoalan kepada sepupunya iaitu Warkah bin Naufal. Orang yang dipilih oleh Siti Khadijah bukanlah sebarangan orang, Warkah seorang yang alim dan berpegang pada ajaran tauhid. Pengajaran di sini dalam menceritakan masalah atau mengajukan permasalahan kita untuk diselesaikan adalah dengan memilih orang yang sesuai. Kadangkala wanita menceritakan masalah mereka bukan untuk mengurang atau mencari penyelsaian terbaik, tetapi sekadar untuk melepaskan geram. Akibatnya, suami kadangkala tahu keburukannya diceritakan oleh sang isteri kepada orang lain (disampaikan). Ini boleh memburukkan lagi keadaan antara suami isteri yang bermasalah tadi.

Khadijah dilihat sebagai seorang muslimah yang bijaksana dengan menceritakan peristiwa Nabi bersama Jibrail hanya kepada orang yang layak dan bukan sebarangan orang. Antara sifat atau akhlak terpuji yang dapat diikuti oleh muslimat dari Siti Khadijah adalah:

1. Bersifat tenang dan boleh menenangkan orang lain.
2. Tidak terburu-buru dan panik.
3. Tidak mudah mempercayai orang lain dalam menceritakan hal yang bersifat rahsia.
4. Pandai memilih orang untuk diadu permasalahan.
5. Bersifat amanah,lembut dan berhikmah.
6. Meminta kebenaran dari suami hatta untuk perkara kebaikan.
7. Sabar dalam menghadapi permasalahan suami.

Menjejaki Jejak Khadijah
Tatkala Nabi SAW mengalami rintangan dan gangguan daripada kaum lelaki Quraisy, maka di sampingnya berdiri dua orang wanita, iaitu Khadijah bin Khuwailid dan Fatimah binti Asad. Kedua wanita itu berdiri di belakang dakwah Islamiah, mendukung dan bekerja keras dalam menyampaikan Islam. Oleh disebabkan itu, Khadijah berhak menjadi wanita terbaik di dunia. Dia adalah Ummul Mukminin, sebaik-baik isteri dan teladan yang baik bagi mereka yang mengikuti teladannya.

Khadijah menyiapkan sebuah rumah yang nyaman bagi Nabi SAW sebelum beliau diangkat menjadi Nabi dan membantunya ketika merenung di Gua Hira'. Khadijah adalah wanita pertama yang beriman kepadanya ketika Nabi SAW berdoa (memohon) kepada Allah. Khadijah adalah sebaik-baik wanita yang menolong dengan jiwa, harta dan keluarga.
Peri hidupnya harum, kehidupannya penuh dengan kebajikan dan jiwanya sarat dengan kebaikan.

Rasulullah SAW bersabda, "Khadijah beriman kepadaku ketika orang-orang ingkar, dia membenarkan aku ketika orang-orang mendustakan dan dia menolongku dengan hartanya ketika orang lain tidak memberiku apa-apa."
Kenapa kita bersusah payah mencari teladan di sana-sini, walhal di hadapan kita ada wanita terbaik di dunia, Khadijah binti Khuwailid, Ummul Mukminin yang setia dan taat, yang bergaul secara baik dengan suami dan membantunya di waktu berkhalwat sebelum diangkat menjadi Nabi dan meneguhkan pendiriannya serta membenarkannya. Khadijah mendahului semua orang dalam beriman kepada Allah, dan membantu baginda serta kaum Muslimin dengan jiwa, harta dan keluarga.
Maka Allah SWT membalas jasanya terhadap agama dan nabi-Nya dengan sebaik-baik balasan dan memberinya kesenangan dan kenikmatan di dalam istananya, sebagaimana yang diceritakan Nabi SAW, kepadanya pada masa hidupnya.

Ketika Jibril A.S. datang kepada Nabi SAW, dia berkata : "Wahai Rasulullah, inilah Khadijah telah datang membawa sebuah wadah berisi kuah dan makanan atau minuman. Apabila dia datang kepadamu, sampaikan salam kepadanya daripada Allah dan aku, dan beritahukan kepadanya tentang sebuah rumah di syurga dari mutiara yang tidak ada kepayahan.

(Hadis riwayat Bukhari dalam Fadhaail Ashhaabin Nabi SAW. Imam Adz-Dzahabi berkata, "Keshahihannya telah disepakati.")
Khadijah r.a. membawa panji bersama Rasulullah SAW sejak saat pertama, berjihad dan bekerja keras. Dia menghabiskan kekayaannya dan memusuhi kaumnya. Dia berdiri di belakang suami dan nabinya hingga nafas terakhir, dan patut menjadi teladan tertinggi bagi para wanita.

Sesungguhnya ia adalah kedudukan yang tidak diperoleh seorang pun di antara para sahabat yang terdahulu dan pertama masuk Islam serta Khulafa' Rasyidin. Hal itu disebabkan sikap Khadijah r.a. pada saat pertama lebih agung dan lebih besar daripada semua sikap yang mendukung dakwah selepas itu. Sesungguhnya Khadijah r.a. merupakan nikmat Allah

yang besar bagi Rasulullah SAW. Khadijah mendampingi Nabi SAW selama seperempat abad, berbuat baik kepadanya di saat beliau gelisah, menolongnya di waktu yang susah, membantunya dalam menyampaikan al-Quran, ikut serta merasakan penderitaan yang pahit pada saat jihad dan menolongnya dengan jiwa dan hartanya.
Rasulullah SAW bersabda, "Khadijah beriman kepadaku ketika orang-orang mengingkari. Dia membenarkan aku ketika orang-orang mendustakan. Dan dia memberikan hartanya kepadaku ketika orang-orang tidak memberiku apa-apa. Allah mengurniai aku anak darinya dan mengharamkan bagiku anak dari selain dia."

(Hadis riwayat Imam Ahmad dalam Musnadnya, 6/118.)
Sehingga di akhir hayatnya apabila baginda bertanya, "Apakah harta yang masih ada pada dirimu wahai isteriku untuk perjuangan Islam ini?" Khadijah berkata, "Tiada apa-apa lagi, jika tubuhku dan tulang-tulangku boleh dimanfaatkan untuk perjuangan Islam gunakanlah." Subhanallah... sungguh hebat perjuangan para sahabat baginda dan Ummul Mukminin untuk memperjuangankan Islam. Adakah kita sanggup berkorban seperti mereka pada masa kini? Renung-renungkan...
- Artikel iluvislam.com

Wang Rakyat dibelanjakan semasa Pemilihan UMNO?

Oleh Nurhajar



Polis Diraja Malaysia akan mengawal kertas-kertas Undi Pemilihan UMNO dengan jumlah keseluruhan kertas undi 14.6 juta

Pihak Polis yang bermenterikan pemimpin UMNO secara terang-terang (aset) kerajaan demi kepentingan parti UMNO apabila PDRM diarahkan utk mengawal 4 juta kertas undi pemilihan UMNO yang melibatkan pemilihan jawatan tertinggi(keseluruhan kertas undi berjumlah 14.6juta) pada bulan depan,atas alasan apa?adakah utk menjaga Keselamatan atau Penipuan,selama ini UMNO menipu majority pengundi dinegara ini dengan pelbagai helah dan agenda,kini UMNO seperti takut kepada bayang-bayang sendiri,

Bagaimana dengan penggunaan Dakwat Kekal yang dibanggakan sebelum ini, kelakar rasanya apabila Pemimpin-pemimpin UMNO sendiri tidak mempercayai sepenuhnya "dakwat kekal yang tidak kekal",malah menggunakan system yang lebih Advance dari SPR(Suruhanjaya Pilihanraya) bukan topic ini yang admin ingin panjangkan bagi admin lantaklah apamcm pun pemilihan,pengiraan undi akan dibuat,itu hak UMNO,apa yang ingin dikongsi adalah salah guna wang rakyat oleh UMNO semasa "PAU"

Wang Rakyat kesekian kalinya disalahgunakan oleh Parti yang kononnya berjuang demi Bangsa,Islam dan Negara.seperti biasa pembaziran,ketirisan,keborosan wang rakyat dibelanjakan ditempat yang tidak sepatutnya.Admin juga berharap pihak PDRM akan membuat kenyataan akhbar berapa Kos yang ditanggung oleh PDRM dalam menguruskan 4 juta kertas undi Pemilihan UMNO tersebut..

4 juta kertas undi dikeluarkan bagi pemilihan jawatan utama Majlis Tertinggi parti melibatkan Timbalan Pengerusi Tetap, tiga Naib Presiden dan 25 anggota MT.

"Setiausaha Kerja Umno Datuk Ab Rauf Yusof berkata kertas undi berkenaan akan diasingkan mengikut jumlah perwakilan bahagian dan dihantar dengan bantuan kawalan Polis Diraja Malaysia ke tempat pemilihan."

Keseluruhannya 14.6 juta kertas undi akan dikeluarkan berdasarkan jumlah perwakilan dan jawatan yang dipertandingkan pada peringkat pusat dan ketiga-tiga sayap serta bahagian di seluruh Semenanjung dan Sabah.

Jumlah keseluruhan kertas undi sebanyak 14.6 juta kertas undi malah melebihi kertas undi yang di keluarkan yang dikeluarkan oleh SPR semasa PRU13 yang lalu,

Berapa agak kos yang ditanggung PDRM semasa proses tersebut,rakyat berhak tahu kerana ia menggunakan duit rakyat dan bukan duit UMNO.

(Yang pastinya Dakwat Kekal tak digunakan atas sebab diragui hanya SPR je guna pakai)
Thankslah sapa yang mengundi UMNO semasa PRU13 hari tu,anda juga menyumbang kearah itu
- See more at: http://wallybandits.blogspot.com/2013/09/wang-rakyat-dibelanjakan-semasa.html#sthash.IxHNkkaM.bYSx32xP.dpuf

Budak Perempuan Tingkatan Empat Lari Dari Rumah, Duduk Dengan Lelaki

Blog kadikluang.blogspot.com
Penguatkuasa mendapat satu aduan kes khalwat di sebuah rumah kira-kira jam 3.00 petang. Serbuan dibuat tidak lama kemudian dan ditangkap satu pasangan. Lelaki umur 20-an, bekerja sambilan manakala perempuan masih bersekolah tingkatan empat.

Bila dibawa ke pejabat, perempuan itu loya-loya dan kejap-kejap termuntah. Maka mengikut tanda-tandanya, macam sedang mengandung peringkat permulaan. Oleh kerana nak mengelakkan muntah, ada pula mempelam epal yang masih muda kat pejabat. Maka diberilah perempuan ini makan dan berselera dia makan macam orang sedang mengidam. Mempelam itu sebenarnya adalah dari pokok rumah seorang pegawai pejabat kadi yang bawa ke pejabat nak kasi-kasi orang lain makan. Rupanya turut dikongsi bersama dengan orang yang kena tangkap.

Ada Laporan Lari Dari Rumah

Rupanya, hasil siasatan, perempuan tingkatan 4 ini dari daerah bersebelahan yang dah ada satu laporan polis ke atasnya. Laporan dibuat oleh bapanya selepas hari raya lalu yang mengatakan perempuan ini hilang begitu saja. Sejak dia hilang, puas keluarganya dan pihak sekolahnya mencarinya tapi enggak ketemuan gitu. Rupanya dia ikut tinggal di rumah pakwenya.

Disebabkan Gaduh Dengan Akak

"Kenapa kamu lari dari rumah?". Tanya penguatkuasa.

"Sebab gaduh dengan akak". Jawab perempuan ini.

Alahai... gaduh dengan kakak dia sampai lari dari rumah. Bukannya mak ayah dia halau dari rumah pun. Setakat bergaduh adik beradik jer. Pulak tu, pergi duduk rumah lelaki dah sebulan lebih. Dah tu, kepala dia tengah ting tong, termuntah-muntah akibat perbuatan orang.

Ingatkan lelaki tu nak selamatkan dia, rupanya melemaskan dan melanyak dia pula. Nak kata akal pendek, nanti dia marah kita pulak. Mungkin lepas ini penyanyi Indonesia budak tu yang nama Tegar boleh buat lagu berjodol "Duluku Alhamdulillah, Sekarang Aku Susah" untuk pengajaran kepada anak-anak muda macam dia tu.

Wanita misteri hilang di celah dinding

Sinar Harian
Wanita misteri hilang di celah dinding
SUNGAI NIBONG: Pengalaman terserempak dengan wanita berpakaian kilang dan kemudiannya menghilangkan diri di celah dinding mungkin tidak dapat dilupakan seorang lelaki.

Dia yang dikenali dengan nama Azim berkongsi kisah berkenaan kepada Sinar Harian.

Azim berkata, kejadian berlaku ketika dia memandu di bawah jejantas Sungai Nibong kira-kira jam 11 malam.

Menurutnya, ketika itulah dia terpandang wanita berpakaian kilang duduk di atas batu dengan wajahnya yang begitu muram.

“Tanpa ragu-ragu saya pun terus ingin bertanya jika dia (wanita) perlukan bantuan, dan ketika saya baru hendak berjalan menuju ke arahnya serta merta dia masuk di celah dinding jejantas berkenaan.

“Pada mulanya saya terkejut kenapa dia lari dan bergegas saya mengejarnya kerana bimbang keadaan yang amat gelap di situ, tetapi alangkah terkejutnya saya apabila ternampak ruang berkenaan begitu sempit iaitu sebesar ibu jari saya saja,” katanya kepada Sinar Harian.

Kejadian itu terus membelenggu dalam ingatan Azim sehingga kini.

Sama seperti Azim, rakannya, Zul turut melalui pengalaman yang sama ketika jam 3 pagi apabila terserempak dengan wanita berpakaian kilang sama seperti yang dilihat Azim.

Zul berkata, dia terserempak dengan wanita itu setiap tiga malam berturut-turut dan pada masa yang hampir sama.

“Hari ketiga saya bertekad untuk memandang mukanya, apabila saya nampak mukanya, ada raut persis wanita Indonesia tapi dalam keadaan yang amat sugul dan menyedihkan, apa lagi, terus saya memandu laju,” katanya.

Ketika berkongsi kisah berkenaan dengan rakan-rakan yang lain, lokasi berkenaan dipercayai menjadi kawasan panas kemalangan jalan raya.

Ada yang beritahu ada kanak-kanak sekolah yang dilanggar beberapa kali di situ hingga menemui ajal.

[VIDEO] Aktivis Berdemo Di Parlimen Bantah "ISA 2"


Aktivis hak asasi manusia hari ini mengadakan bantahan di perkarangan Parlimen terhadap pindaan Akta Pencegahan Jenayah (PCA) yang memperuntukkan penahan individu tanpa bicara.

Sambil membawa plakad "tarik balik PCA", "tarik balik akta zalim", kumpulan berkenaan turut menggelarkan akta berkenaan ibarat Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 2.0.

"Kita berkumpul hari ini adalah untuk membantah PCA. Kita tidak perlukan akta seperti ini untuk membanteras jenayah, cukup dengan menyediakan fasiliti kepada anggota polis untuk menentang jenayah berat," kata Datuk Ambiga Sreenevasan yang turut hadir dalam demonstrasi berkenaan.

"Kita meraikan pemansuhan ISA, namun kurang dari tempoh setahun akta seumpamanya diperkenalkan kembali," kata Pengerusi Bersama Bersih 2.0 itu lagi di hadapan kurang 50 peserta demonstrasi berkenaan.


Selepas sejam mereka berdemonstrasi di perkarangan Parlimen, wakil ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) kemudiannya membawa wakil daripada kumpulan aktivis itu ke dalam Parlimen untuk menyerahkan memorandum bantahan mereka kepada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Ambiga turut menjelaskan, negara-negara lain di seluruh dunia juga tiada akta khusus untuk membanteras jenayah.

"Mereka membantu polis dengan menaikkan gaji mereka. Bukan dengan akta," katanya.

Sementara itu, pegual Lawyer for Liberty, Fadiah Nadwa Fikri berkata :"Kita sekali lagi melihat kerajaan Malaysia gunakan akta untuk menghalalkan penahanan tanpa bicara bagi membanteras jenayah."

Antara wakil ahli Parlimen PR yang turut kelihatan adalah ahli Parlimen Padang Serai, N. Surendran, ahli Parlimen Kelana Jaya, Wong Chen, ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar, dan ahli Parlimen Rantau Panjang Siti Zailah Yusoff, dan ahli Parlimen Gombak Mohamed Azmin Ali.

Selain Ambiga, antara wakil lain daripada kumpulan aktivis berkenaan yang dibenarkan memasuki Parlimen pula adalah Shukri Razab, Syed Ibrahim Syed Noh, dan Fadiah.

Setiausaha Bahagian Parlimen dan Kabinet KDN Muhamad Sade Mohamad Amin kemudiannya menerima salinan memorandum berkenaan mewakili Ahmad Zahid.

Sejurus menyerahkan salinan memorandum berkenaan, kumpulan aktivis itu bagaimanapun berkeras ingin menemui Ahmad Zahid ataupun timbalannya, dan mereka kemudiannya duduk di di lantai Parlimen.

Tindakan itu kemudiannya menimbulkan sedikit kekecohan apabila pegawai keselamatan Parlimen menasihatkan mereka agar tidak berbuat demikian.

Antara kandungan memorandum kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai Gerakan Rakyat Tolak ISA 2.0 itu adalah Rang Undang-undang PCA itu tidak dibuat tanpa perbincangan menyeluruh dengan pihak berkepentingan.

"Amat mengejutkan apabila sebuah rang undang-undang yang mempunyai kepentingan awam dan memberi kesan yang begitu mendalam tidak melalui proses konsultansi yang telus dan menyeluruh," kata memorandum mereka.

"Pindaan ini dibuat tanpa rundingan dengan pihak berkepentingan termasuk Majlis Peguam dan masyarakat madani, apatah lagi apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebelum ini mengumumkan bahawa hari-hari kerajaan lebih mengetahui telah berakhir."

Jelas mereka lagi, Seksyen 19A dalam rang undang-undang berkenaan turut‎ memberi kuasa mutlak kepada Lembaga Pencegahan Jenayah untuk menahan tertuduh selama dua tahun tanpa perlu mendakwa.

"Perkara ini bercanggah dengan Perkara 10 Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat yang mana menetapkan setiap orang dituduh mestilah mendapat hak untuk dibicarakan secara adil di mahkamah dan juga bercanggah dengan kedaulatan undang-undang.”

Selepas dua jam mengadakan demonstrasi di luar dan dalam Parlimen, Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Wan Junaidi‎ Tuanku Jaafar kemudiannya menemui kumpulan berkenaan.

"Saya menerima memorandum ini bagi pihak Kementerian kerana menteri tiada di Parlimen," katanya kepada kumpulan berkenaan sejurus menerima memorandum tersebut.

Ditanya tindakan lanjut yang akan dilakukan kementeriannya, Wan Junaidi berkata,"saya tak boleh komen (tuntutan aktivis), keputusan bukan saya seorang, dan ‎saya masih belum baca memorandum ini lagi," katanya kepada pemberita. -TMI


Aktivis anti ISA berhimpun di hadapan Parlimen


Sekumpulan aktivis berhimpun di hadapan bangunan Parlimen bagi membantah pindaan Akta Pencegahan Jenayah 2013 (PCA) yang akan dibacakan kali kedua di Dewan Rakyat, hari ini.

Kumpulan yang berarak dari Tasik Perdana itu, tiba di pekarangan Parlimen pada jam 10.40 pagi, dengan laungan bantahan seperti 'Tolak PCA', Tolak kezaliman', 'Hidup Rakyat', dan 'Tolak ISA 2.0'.

Menyifatkan pindaan terhadap PCA itu sebagai satu bentuk kezaliman, para aktivis mengambil peluang berucap di hadapan pihak polis yang mengawal, sementara menunggu ketibaan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat menemui mereka.

Pengerusi Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), Syed Ibrahim Syed Noh, mendesak kerajaan agar menarik kembali pindaan yang akan dibacakan kali kedua hari ini, sekaligus meminta agar satu perbincangan diadakan bersama semua pihak.

"Pada tahun lalu, kita menerima pengumuman Perdana Menteri untuk ISA dimansuhkan, yang kemudiannya digantikan dengan Akta Kesalahan Keselamatan (Sosma). Namun, ketika ISA masih belum selesai kerana masih ada tujuh tahanan ISA masih merengkok, PCA ini pula akan dipinda bagi membolehkan penahanan tanpa bicara yang serupa dengan ISA," tegas beliau.

Kumpulan tersebut turut disertai Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S. Ambiga, barisan peguam, Fadiah Nadwa Fikri, Edmund Bon dan aktivis hak asasi seperti Suaram.

Ketika ini, wakil kumpulan tersebut sedang 'Duduk Bantah' menunggu ketibaan Menteri atau Timbalan Menteri Dalam Negeri untuk diserahkan memorandum di lobi lama parlimen.

Antara pemimpin Pakatan Rakyat yang turun menemui kumpulan itu Ahli Parlimen Rantau Panjang, Siti Zailah Mohd Yusof; MP Kuantan, Fuziah Salleh; MP Padang Serai, N. Surendran; dan MP Sungai Petani, Datuk Johari Abdul.
 -HD




Oleh Kerana Kehabisan Modal, Perkasa Makin Sasau

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menggesa agar DAP dibubarkan setelah parti itu dengan jelas hanya dimonopoli oleh kaum Cina dan gagal memperjuangkan hak kaum lain di Malaysia.

Setiausaha agung Perkasa Syed Hasan Syed Ali (gambar) berkata DAP langsung tidak memperjuangkan hak orang Melayu disebabkan perwakilan Melayu hanyalah kumpulan minoriti dalam parti tersebut.

“DAP bukan parti untuk kaum Melayu dan India. Setakat Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari yang terpilih ke dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP, maka perjuangan Melayu dalam parti itu hanya kata-kata kosong.

“Zairil dipilih pun setelah parti itu dikecam mengenepikan kaum lain dalam nisbah pemimpinnya. Parti ini jelas untuk kaum Cina dan kita dapat lihat semasa pemilihannya dimonopoli oleh kaum tersebut.

“Kepada perwakilan Melayu yang masih berada dalam DAP, fikir-fikirkanlah apa perjuangan yang dapat diberikan melalui parti majoriti Cina itu,” katanya ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Syed Hasan berkata adalah lebih baik parti itu dibubarkan dan mengakui hanya kaum Cina sahaja yang dibenarkan menyertai DAP.Katanya, parti itu jelas menunjukkan kepimpinan nepotisme oleh kerana setiausaha agungnya Lim Guan Eng adalah anak kepada penasihat Lim Kit Siang dan ahli CEC DAP Gobind Singh Deo adalah anak kepada pengerusi parti Karpal Singh.

“Berapa kerat pemimpin Melayu dan India dalam DAP? Saya sarankan pemimpin Melayu dan India dalam DAP keluar dari parti itu untuk menyertai parti berasaskan kaum seperti Umno, PAS atau MIC yang jelas memperjuang hak kaum di Malaysia,” katanya.

Media melaporkan Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) Rahmad Isahak tidak berpuas hati dengan keputusan pemilihan semula parti itu yang menyaksikan status quo 20 anggota CEC DAP kekal.

Rahmad mempersoalkan daripada tujuh calon Melayu yang bertanding dalam pemilihan parti itu, hanya Zairil Khir yang berjaya menganggotai CEC.Katanya, Zairil bukan "Melayu Asli" kerana mempunyai darah Cina daripada sebelah ibunya.

"Kenyataan yang berbaur perkauman serta pembohongan yang berterusan telah membawa kesemua tujuh calon Melayu kecundang serta ditolak oleh perwakilan.

"Kalau DAP mampu membantu orang Melayu bagaimana mungkin kesemua calon Melayu boleh kalah,” jelas laporan berkenaan.Zairil berjaya mendapat 1,132 undi semasa pemilihan CEC semalam sekali gus meletakkannya di tangga ke-12.


Calon Melayu lain yang hampir memenangi kerusi CEC itu adalah Ariffin SM Omar dengan 441 undi, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji (441) dan Ahmad Ton (351).  ~the malaysian insider

Zairil not a REAL MALAY as his mom is Chinese - disgruntled ex-DAP Malay members still DISSATISFIED

Zairil not a REAL MALAY as his mom is Chinese - disgruntled ex-DAP Malay members still DISSATISFIED
The Penang Malay Congress, DAP’s most vocal critic in the state, is still not satisfied with yesterday’s election results, which returned all of the party's 20 central executive members (CEC).
Its president Rahmad Isahak wants to know what has happened to the seven 'Melayu asli' (pure Malays) who contested the election, other than Zairil Khir Johari, who was re-elected.
Zairil, who is also the Bukit Bendera MP, made it to the 20th spot in the previous CEC election of the party, which was thrown out by the Registrar of Societies.
He came in 12th this time, with 1,132 votes.
Malay NGOs have criticised Zairil as "not a pure Malay" because his mother is Chinese.
Other Malay candidates who almost won seats were DAP senator Ariffin SM Omar (441 votes), Tengku Zulpuri Shah Raja Puji (441) and Ahmad Ton (351).
Former Penang municipal councillor Zulkifli Mohd Noor, who publicly denounced DAP the week before the polls, failed again to make it into the CEC.
As in the past, Ariffin and nine others were co-opted into the CEC, making it a 30-member committee.
“Criticism after criticism hurled at the party has not been heeded at all by the leadership. Instead the Malay veteran leaders continue to be punished without any pity,” Rahmad said in a statement.
“Whither the concept of multi-racialism, which has been supposedly been fought for by the DAP?
“Is it true that the Malays can depend on or find refuge under the DAP for now and forever?”
‘First class liability for the Malays’
Rahmad went on to say that it can no longer be disputed that the DAP appears to be a “first class liability” for Malays.
He questioned the fate of the Malays if Pakatan Rakyat were to seize Putrajaya from the BN in the 14th general election, due in 2018.
Rahmad said the DAP continues to preach that it is capable of defending Malay interests, saying the community’s support for Pakatan Rakyat had increased in the 13th general election.
“Racist statements and continuous lies have led to all the seven Malay candidates being rejected by the delegates,” he said.
“If they are able to help the Malays, how could all its seven leaders have lost in Sunday's polls?”
He said at least two or three Malay candidates must win instead of being appointed as “window dressing” merely to show that the party is multiracial.
“How long do the Malay DAP leaders want their dignity to be traded just to show there have value in the party?” he asked.
Rahmad was referring to Zulkifli, also a former DAP vice-chairperson, who lamented that Malays in the party were only worth ‘50 sen’ as he challenged DAP secretary-general Lim Guan Eng to quit his post.
Rahmad urged Pakatan component parties like PAS to review their relationship with the DAP, especially from the Islamic perspective.
“This is compulsory and must be given priority by PAS.”
He asked if PAS leaders are willing to continue supporting the DAP, which he described as “practising racism" and "a liability for PAS where Malay support is concerned”.
On Saturday, Rahmad had quit the DAP, although he had been sacked in April this year.
He did not accept the sacking then as the validity of the party’s CEC was in dispute.

Mkini

'SPECIAL WEAPON' Zahid the new darling of the cops

'SPECIAL WEAPON' Zahid the new darling of the cops
PUTRAJAYA - OP Cantas has led to a drop in  crime by   10.2 per cent, says federal Criminal Investigation Department director Datuk Hadi Ho Abdullah.
He said the police had a "special weapon" to combat crime and described it as pivotal to the operation's success and would encourage the force to work harder.
"Our special weapon is none other than Home Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, who has supported not only the Royal Malaysian Police, but all law enforcement agencies.
"He is committed to fighting crime.
"He may be strict, but he is fair at the same time. He is brave to take on the responsibility to fight crime.
"He is a minister who walks the talk and does not make empty promises," said Hadi at the Crime Prevention and Public Safety Forum held here on Saturday.
"Op Cantas has also helped reduce the number of cases involving serious crime and property theft, just two weeks after its implementation on Aug 17 to eradicate secret societies and individuals involved in violent crime, including murder, robbery, rape and fights.
"Police have inspected 139,342 people, resulting in 3,205 arrests. Some 32,254 cars were inspected, as well as 44,079 motorcycles and 7,678 other vehicles.
"The index for serious crime and property theft has been reduced to 13.8 per cent."
Hadi said individually, the index for serious crime and property theft was reduced to 17.3 per cent and 22.5 per cent respectively.
He said a 60 per cent reduction was recorded for cases of armed gang robbery, 55 per cent for murder, 29.2 per cent for robbery without weapons, 25.8 percent for armed robbery, 22 per cent for causing hurt, 8.9 per cent for extortion and 1.6 per cent for riots.
A reduction of 20.9 per cent was recorded for burglary, 19.9 per cent for van, lorry and heavy machinery theft, 14.8 per cent for car theft, 10.8 per cent for motorcycle theft and 3.2 per cent for other theft.
"A total of 2,118 items have been seized, of which 390 comprise weapons, 1,238 live bullets, 11 bullet slugs, 224 cars, 222 motorcycles and 33 lorries and other vehicles."
He said as at Aug 31, police had identified 54 organised gangs, of which three were Malay gangs, nine were Indian gangs and 42 were Chinese gangs, with 40,313 members identified.
Hadi said 379 members belonging to gangs that were involved in serious crime had been identified, adding that it the number was expected to increase.
He dismissed suggestions of the police being racist and described the force as "colour-blind" to race when crime had been committed.
Home Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi speaking at the Crime Prevention and Public Safety Forum in Putrajaya on Saturday. Pic by Mohd Fadli Hamzah

NST

Towards world-class education

http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2013/04/Farish-A-Noor.jpg 
Here, one hopes that the leaders who take such steps will have the grit and wherewithal to bite the bullet when necessary, even at the risk of appearing unpopular in the short run.
But whatever decisions Malaysia may take in the near future, the fact is that the world is not about to slow down for Malaysia to catch up.

Farish Noor, NST

THAT those in the corridors of power now recognise the urgent need to restore the standing and prestige of our national institutions of higher learning is a timely development indeed and even more urgent is the need to take some pragmatic and practical steps in the right direction.

Malaysia, with an emerging youth sector that will soon be demanding access to higher education as a means of attaining upward social mobility, cannot take higher education for granted, and in time to come, may also realise that an improved higher education system would also add to the country's pull factor if and when Malaysia is seen as a destination for foreign scholars as well.
However, as has been noted by myself and many other academicians, the major stumbling block Malaysia faces at the moment is the lack of access to the global academic arena and the relatively low profile that our institutions have in relation to better-known universities and colleges in the developed Western world.
That it has come to this is a sad reflection of how our standing has fallen of late, though it was not always the case: Universiti Malaya was once regarded as among the best universities in Asia, and among its alumni are many academics, technocrats, businessmen and leaders of other countries in Asia today.
It has been argued by some that one factor that may have contributed to our relative decline was and is the phenomena of linguistic nationalism that ultimately led to the shift to Bahasa Malaysia, perhaps at the cost of English.
Though this shift did not necessarily erode the standard of teaching and knowledge production in our institutions of knowledge, it did mean that fewer and fewer academics and students outside Malaysia were able to access, and appreciate, whatever developments and discoveries were being made in our universities.
The pressing question at the moment is this: how can we raise the profile of Malaysia's universities in as quick a period as possible, without compromising standards of teaching, knowledge production and academic integrity?
There are no simple answers to the question here, for the matter at hand extends beyond mere epistemic concerns and spill over into the domain of the political as well.
Yet political decisions can be made if there is enough political will and mettle to address the realities of the day. The linguistic-nationalists among us may balk at the idea that English is the dominant language in global academic circles at the moment, but that is the reality one has to swallow.
If they are dismayed by the sad realities of the age we live in, they might find comfort among French, German, Japanese and other academics who likewise have come to accept the fact that the world does not speak those languages.
Pragmatism has to be the order of the day here, and I have witnessed first-hand how practical steps can be taken to resolve the question of how to raise the profile of a country's education sector.
During my last years as an academic in Germany, I noted that even Germany's hallowed halls of learning have come to accept the necessity of making room for English: Berlin's Graduate School project was aimed at luring non-German students to pursue their higher studies in the country and it was a school where the mode of instruction was in English.
Prior to that, the biggest problem faced by foreign students in Germany (where education costs are surprisingly reasonable, even relatively cheap by comparison) was the need to take a two or three-year course in academic German.
Then we have the Indonesian model next door to consider as well. Indonesia happens to have a large, lively and, I would argue, exceptionally well-appointed higher education sector.
Its universities are among the most diverse and progressive I have ever taught and researched in, but again the major drawback is that almost all of the courses offered are in Bahasa Indonesia -- which is a negative push factor if you happen to be a prospective student from India, China or elsewhere.
Of late, however, efforts have been made to improve the standard of English in universities. The Indonesian government has earmarked a number of university journals -- ranked as the best in the country -- for special consideration and has made it necessary for them to publish in English. (I know this to be true as I happen to sit on one of the editorial boards.)
Compelling Indonesian scholars to write and publish in English also means that the journals would have editorial boards made up of foreign academics, raising the standard of peer review and thus raising its standing among other journals as well.
Thus, after decades of linguistic nationalism, Indonesia's universities are now slowly but surely making their entry into the arena of international academia, which is highly competitive.
This was another example of how simple decisions may have long-lasting and even permanent consequences, for the better.
Malaysia's case is, of course, particular to itself, but the ever-competitive nature of higher education today means that whatever reforms that need to be made have to be made soon and with a degree of political will and conviction.
Here, one hopes that the leaders who take such steps will have the grit and wherewithal to bite the bullet when necessary, even at the risk of appearing unpopular in the short run. But whatever decisions Malaysia may take in the near future, the fact is that the world is not about to slow down for Malaysia to catch up.
Higher education serves many other purposes than simply the acquisition of knowledge and skills, for it also secures the mobility and competitiveness of nations. If even powerful economies like Germany can and have adapted to the realities on the ground, surely Malaysia must rise to the challenge, too.
Universiti Malaya was once regarded as among the best in Asia and its alumni include many academics, technocrats, businessmen and leaders of other countries in Asia today.


Malaysia is striving to be an educational hub.

Putrajaya faces backlash over push for tough new laws

Suaram members hold up placards during a protest against the new amendments in the Prevention of Crime Act outside the parliament house in Kuala Lumpur today. - Reuters pic, September 30, 2013.The Government's bid to bring back detention without trial and toughen a range of other laws has triggered a backlash from civil society groups who call the move politically-motivated and a major step back for human rights.
Home Minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi was due to debate the proposed changes in parliament, justifying them as necessary to battle a rise in violent crime, as the government tries to push through the controversial bills this week.
The proposed amendments appear to mark a reversal of Prime Minister Datuk Seri Najib Razak's steps in recent years to repeal draconian security laws, such as the Internal Security Act (ISA), that were sometimes used to jail government critics and political rivals.
They come weeks ahead of a ruling party assembly where Najib faces pressure to make concessions to hardliners, following a weak election result in May that cut the ruling coalition's majority, undermining the prime minister's moderate agenda.
"After the election they are showing their real colours," said Nalini Elumalai, executive director of human rights group Suaram, adding, "It's not because they want to curb crime. They want to stop the civil society movements, that's the real motive."
The tougher laws come as Umno struggles to retain its traditional grip in the face of growing demand for more freedoms.
Najib attempted to rebrand Umno after a dismal election showing in 2008, liberalising security laws and pledging to phase out privileges for the Malays.
But he is widely seen as having been pegged back by Umno traditionalists, particularly after May's election, in which the minority Chinese and most urban voters rejected the ruling coalition.
"Wide open to abuse"
The changes to the 1959 Prevention of Crime Act provide for a board made up of three members and headed by a judge to issue detention orders for up to two years that can later be renewed.
The suspect has no right to legal representation, according to a copy of the Bill seen by Reuters, and lawyers said there would be limited scope to appeal against decisions.
In addition, the government is proposing amendments to the country's penal code, mandating prison terms of five to 15 years for promoting a false national flag and up to three years for "vandalism", which includes the display of banners or placards without proper permission.
Judges' powers of discretion in sentencing are curtailed in favour of minimum mandatory sentences.
The new laws could be so broadly interpreted that they were "wide open to abuse", said Andrew Khoo (pic, left), co-chairman of the Malaysian Bar Council's Human Rights Committee. The Bar has said the changes are "repugnant to the rule of law".
Khoo told Reuters, "I think the average citizen, rather than feeling safer as a result of these amendments, could actually feel much less safe."
Najib has denied the amendments mark a return to the days of the ISA, saying the increased powers were squarely aimed at tackling crime and would not be abused.
"If the police were to arrest anyone, they have to convince the judge that the particular individual should be detained," Najib was quoted as saying by state-run Bernama news agency as he ended a week-long visit to the United States.
"And we will make sure that no one will be victimised."
Ahead of the May election, government officials had denied crime had risen, despite public concern over a perceived increase in robberies and murders. It has since said that violent crime has spiked, although overall crime rates are down.
"It's become a law-and-order regime that I can see very easily sliding over into cases of going after people who are politically active," said Phil Robertson, deputy Asia director at Human Rights Watch in Bangkok.
"The liberal honeymoon period of Najib is over and now he's basically thrown in with the conservatives." - Reuters,

Bumiputera economy agenda for good of all, Muhyiddin tells Sabahans

Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin (pic) today dispelled the negative notion among certain groups who claimed that the Bumiputera Economic Empowerment Agenda, unveiled by the Prime Minister on September 14, is discriminatory.
Defending the implementation of the government initiative, he said it was not a policy that would harm growth but instead was a policy that could bolster the country's economy, hence creating social justice in this country.
"The move we took to empower Bumiputeras' economy should not be seen by any group in a negative perception as though the agenda is a discriminatory policy.
"Actually, the agenda is not discriminatory. Even in our country's development agenda, people from all strata of society benefited.
"During the New Economic Policy era, Bumiputeras' participation in the economic sector increased and until today their participation has increased to 23%, but the non-Bumiputera community has progressed far ahead, they earn higher income and are engaged in all economic activities," he said when speaking at the Sabah Bumiputera Economic Empowerment event.
Listing out the government's initiative to empower Bumiputeras' economic status, Muhyiddin said various programmes to strengthen Bumiputeras' socio-economic development agenda have been introduced including channelling RM920.6 million allocation through Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) to 60,766 people to help the hardcore poor in Sabah to start new businesses at the micro level.
"AIM will continue to create business opportunities to petty traders in Sabah through the RM300 million new fund announced by the government," he said.
The Deputy Prime Minister also said the government has created opportunities for wider access to any business funds for Bumiputera entrepreneurs.
Among the funds whose allocations have been increased are for programmes under TEKUN, AIM and MARA, he added. Muhyiddin said entrepreneurs in Sabah also have the chance to increase their participation in entrepreneurial programmes such as the Vendor Development Programme implemented by government-linked companies.
He said the programmes would incorporate a bank loan repayment period that would ensure the projects proceeded smoothly.
Bumiputera entrepreneurs' companies in Sabah particularly engaged in the manufacturing and industrial sectors have the potential and opportunity to join the Bumiputera Companies' Consortium led by government-linked companies in efforts to strengthen the supply value chain.
Muhyiddin said the Bumiputera Entrepreneurs' Start-Up Scheme, set up to help Bumiputera companies to start business operations, would be expanded to Sabah.
He also said a RM500,000 grant has been allocated to encourage creativity and innovation among Bumiputera entrepreneurs who have the potential in strategic fields.
"The government will also strengthen the Bumiputera Agenda Steering Unit (in the Prime Minister's Department) under the leadership of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak in order to create a Bumiputera Entrepreneurs Community, he added.- Bernama

Just answer questions on hotel investments, no need for arrogance, DAP tells Felda chief

The DAP has advised Felda chairman Tan Sri Isa Abdul Samad not to be “arrogant and cocky” in responding to its queries about the agency’s controversial property transactions, including the purchase of service apartments in London.
Secretary-general Lim Guan Eng (pic) said Isa should remember that what Felda did with settlers' money is of concern to everyone.
"This is not my business nor your's (Isa) but the Felda settlers," Lim told reporters during a press conference at the Parliament lobby today.
Isa had over the weekend, in a retort to Lim’s queries on the property transactions in the country and London, said the Penang chief minister should “mind his own business”.
Lim had questioned why Felda was owning and operating eight hotels across Perak, Terengganu, Negeri Sembilan, Sabah and London, as the businesses were not connected to the authority's core business, which is plantation.
"RM700 million is not a small amount of money and I would like to remind Isa that making profit out of the investments does not equate to Felda being a success.
"Why invest in something which you have no expertise in? How is this going to benefit Felda and the  million-plus Felda settlers?," Lim questioned, saying Mohd Isa has failed to answer this question.
"Don't just keep saying this is a profitable venture as by being profitable, it does not guarantee success. This is the settlers' money," Lim added.
The Bagan MP also doubted Felda could recover the RM700 million invested in the properties.
Felda's reported investment activities include RM86 million in the Grand Borneo Hotel in Sabah, RM110 million to acquire a 25% stake in Iris Corp (a public-listed company which is involved in the production of smartcards and setting up agricultural villages) and almost RM500 million to purchase the Grand Plaza Service Apartments in London.
Defending the investments, Mohd Isa told reporters yesterday that other government-linked companies had also invested in overseas properties.
The Star reported Mohd Isa as saying that the investments were made in the best interest of Felda and its members and that the investments can be beneficial. 

Consulting Bar a courtesy, not a must, says chief judge on appointment of judges

The Bar Council's feedback is not required for the elevation of judges to the Federal Court or the Court of Appeal, Chief Justice Tun Arifin Zakaria (pic) said today.
"There is no provision under the Judicial Appointments Commission Act which requires consultation with the Bar Council prior to the appointment of judges," he said.
“We will consult them when it is necessary but there was no need this time around.
"When the Bar was consulted over the appointment of judges, it was a matter of courtesy and not a formal discussion,” he said.
This morning, seven judges were elevated in a ceremony at the Palace of Justice - three to the Federal Court and four to the Court of Appeal.
Datuk Seri Mohamed Apandi Ali, Datuk Seri Abu Samah Nordin and Datuk Ramly Ali were elevated to the apex court.
High Court judges Datuk Seri Zakaria Sam, Datuk Abang Iskandar Abang Hashim, Datuk Umi Kalthum Abdul Majib and Datuk Varghese George Varughese were sworn into the Court of Appeal.
The Malaysian Insider had reported that the appointments came against a backdrop of unhappiness because the Bar was not consulted.
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/lawyers-question-criteria-for-promoting-judges
The Bar expressed reservations as it was unsure whether the decisions had been made based on merit or seniority.
The Bar, which covers all lawyers in West Malaysia, feels it should have been consulted as it is an important stakeholder in the administration of justice in Malaysia.
In previous years, the chief justice had made it a point to do so before appointing federal and appellate court judges.
Former Bar president Lim Chee Wee, who held the post from 2011 to 2013, said the then chief justice had sought the council's feedback.

Who is to blame for our soldiers’ deaths? Baling Peace Talks revisited

Surely Umno leaders who have been loudly protesting the return of Chin Peng’s ashes to Sitiawan cannot be ignorant of what actually happened in Baling in December 1955, writes Jeyakumar Devaraj.
baling-peace-talks
A review of what happened at the meeting in December 1955 in Baling, Kedah between the Alliance represented by Tunku Abdul Rahman, David Marshall and Tan Cheng Lock and the Malayan Communist Party represented by Chin Peng, Rashid Mydin and Chen Tien, is crucial for a proper apportionment of the blame for the continuation of the communist insurgency in Malaya post Independence.
First a quote from Khong Kim Hoong:
The Peace Talks in Baling in December 1955 between the Alliance leaders and the MCP broke down. The Alliance leaders went back on their amnesty proposal which they had campaigned for earlier in the (1955) elections and rejected the MCP demands that after the cessation of the guerilla warfare, there would be no reprisals against any individuals and that the MCP would be allowed to participate freely in politics. The stand taken by the Alliance leaders was important to the British government. They had proven themselves to be as uncompromising to the communists as the British government itself. Therefore the earlier fears of the British that the Alliance leaders might strike a compromise with the MCP that could adversely affect British interests in Malaya were eliminated. The talks in London opened in a more amiable atmosphere. – (Merdeka! British Rule and the Struggle for Independence in Malaya. p198)
Khong’s description of the outcome of the Peace Talks is corroborated by Said Zahari in his book, “Dark Clouds at Dawn”, where he writes (p282) –
I asked Tunku if he was disappointed with the failure of the “peace talks”. Unhesitatingly, the Chief Minister replied: “No, I’m not. I never wanted it to be a success.” He then smiled broadly and walked away towards the conference room. Syed Jaafar Albar pulled me aside and said “Said, I think Tunku’s reply to your question should not be made public.” I was disappointed.
According to these two accounts, Tunku Abdul Rahman had to renege on his offer of amnesty for the communists that was so loudly canvassed in the Federal Elections of July 1955 because that would have adversely affected his push for Independence within two years. Chin Peng and his colleagues thought so too, and they harboured hopes that once Malaya won its Independence, the amnesty offer might be followed through (See “My side of History” by Chin Peng.) The amnesty was finally offered in 1989 on almost the same terms that the MCP had requested in Baling in 1955.
Why the inordinate delay? The MCP was ready to lay down arms in 1955 itself for they could see that the military campaign was not getting them anywhere. But they did not want the indignity of surrender and indefinite detention under the ISA! The continuation of armed hostilities in the jungles of Malaya between Independence in 1957 and the Peace Accord in 1989 was largely because the Malayan/Malaysian government wanted to keep the communists out of the legitimate political process. They were afraid that the communists might be able to garner enough support to enter Parliament and offer resistance to the pro-capitalist policies of the Alliance government.
Don’t the Umno leaders – Najib, Muhiyuddin, Hishammuddin, Nazri and several others – who have been loudly protesting the return of Chin Peng’s ashes to Sitiawan, know what actually happened at Baling in December 1955? Surely they cannot be so ignorant!
Their main argument is that Chin Peng was responsible for the deaths and injuries suffered by Malayan /Malaysian soldiers, and that is why many Malaysians are still angry with him. Yes, many Malaysian soldiers sustained their injuries fighting the communist insurgents. But surely Khong Kim Hoong’s and Said Zahari’s accounts of the Baling Talks suggest that the Alliance leaders do share the moral responsibility for all the injuries sustained by our soldiers as well as the communist fighters post Independence.
Intellectual honesty has never been the strong point of our Umno leaders. The penchant to take an ethnic slant on issues is. Their hysterical reaction to the proposal to bring Chin Peng’s ashes to the land of his birth displays both of these features quite clearly!
Jeyakumar Devaraj

About Jeyakumar Devaraj

Dr Jeyakumar Devaraj, a long-time Aliran member and contributor, is the Member of Parliament for Sungai Siput. A respiratory physician who was awarded a gold medal for community service, he entered politics and scored a major upset in the 2008 general election when he defeated an incumbent heavyweight minister. ALIRAN