`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!





Sunday, November 30, 2014

CANTIK dan berbakat. Klip video seorang wanita yang menyanyikan semula lagu Ziana Zain menjadi viral dalam kalangan pengguna FB hingga dimuat naik semula oleh beberapa laman Facebook dan mendapat banyak komen positif.





Kisah Seram Wanita Berkebaya Merah Dirakam Di Stesen Minyak Di Kedah


Kisah Seram Wanita Berkebaya Merah Dirakam Di Stesen Minyak Di Kedah - Gurun - Seorang guru bahasa Arab, En.Mohd.Fitri Mohamad, 29 tahun, tidak dapat melupakan keanehan yang beliau sekeluarga alami ketika bercuti selama tiga hari ke Cameron Highlands dan Kuala Lumpur minggu lepas. Sepanjang percutian itu, guru Sekolah Yayasan Islam Perlis, Kangar itu mendakwa anak saudaranya yang berusia dua tahun yang menaiki kereta Proton Wira yang dipandunya berperangai aneh apabila asyik menangis. Tidak cukup dengan itu, beliau juga mendakwa keretanya terasa begitu 'berat' dan beliau ternampak kelibat 'lembaga' semasa berhenti di Padang Besar.

"Sepanjang perjalanan selepas itu, kereta saya terasa berat semacam sehingga kos minyak dari Kuala Lumpur balik Perlis mencecah RM100 sedangkan biasanya dalam lingkungan RM60 sahaja" katanya. Sewaktu dia menurunkan abangnya di Felcra Lubuk Sireh, Padang Besar sebaik habis cuti pada Isnin lalu, Mohd.Fitri mendakwa ternampak kelibat satu lembaga keluar dari keretanya.

Namun, peristiwa paling mengejutkan mereka ialah kemunculan imej 'lembaga' yang kelihatan seperti wanita berbaju kebaya merah yang dirakam dalam sekeping gambar di sebuah stesen minyak di Hentian Rehat & Rawat (R & R) Gurun arah selatan sewaktu mereka memulakan percutian pada Jumaat lalu. En.Mohd.Fitri mengakui semasa mengambil gambar isterinya, Pn.Shatini Shahidan, 28 tahun, yang berdiri di sebelah kereta mereka pada pukul 5.30 pagi itu, tiada sesiapa dilihat berjalan di belakang Pn.Shatini. Lembaga itu muncul dengan wajahnya kabur dan berambut panjang.

"Saya membaca ayat Kursi bagi memastikan kami tidak terus diganggu," ujarnya. Peristiwa itu kemudian dilupakan sehinggalah dia melihat semula gambar yang dirakam di stesen minyak itu menggunakan kamera digital Nikon milik majikan isterinya. "Berdasarkan gambar itu dan pengalaman saya melihat kelibatnya, ia amat mengerikan iaitu seakan-akan muka beruk dengan pipi lebar dan mulut muncung panjang serta berambut panjang," ujarnya. Sementara itu, Pn.Shatini yang merupakan seorang kakitangan Universiti Malaysia Perlis (UNIMAP) memberitahu, ketika gambar itu diambil, beliau tidak berasa sesuatu yang aneh pun.

Kejadian yang mereka alami itu berlaku hanya kira-kira 20 minit perjalanan dari lokasi dua kemalangan jalan raya yang berlaku pada tahun ini di Sungai Petani. Kemalangan itu membabitkan seorang pemandu kereta Perodua Kancil yang cedera parah pada 5 Februari 2009. Ia diikuti dengan insiden seorang pemandu lori serta kelindannya cedera apabila kenderaan mereka terbabas di Kilometer 105, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Sungai Petani pada 19 April 2009. Dalam kejadian tersebut, kedua-dua mangsa mendakwa yang mereka ternampak dan cuba mengelak kelibat 'wanita berkebaya merah' yang dilihat melintasi lebuh raya itu.

HANTU WANITA KEBAYA MERAH NYARIS BAWA MAUT

5 Februari 2009, Sungai Petani - Gara-gara terkejut ternampak kelibat 'wanita berkebaya merah' melintas jalan, seorang lelaki nyaris maut apabila kereta dipandunya terbabas dan terbalik di susur keluar Plaza Tol Sungai Petani Utara dekat Sungai Lalang di sini kelmarin. Walaupun bernasib baik tidak kehilangan nyawa selepas kereta Perodua Kancil miliknya remuk teruk, pemandu kereta yang hanya mahu dikenali sebagai Mr.Chan, 51 tahun, kebingungan memikirkan tragedi itu. Semasa kejadian pukul 6.45 petang, Mr.Chan dalam perjalanan pulang ke Taman Bandar Puteri Jaya di sini selepas melawat keluarganya di pekan Ko'bah, Pendang. "Semasa tiba di selekoh berhampiran susur keluar plaza tol itu, hujan renyai-renyai dan saya pun menaikkan cermin tingkap. Pada masa sama, seorang wanita muncul dari celah pokok bunga yang ditanam di kiri jalan terus melintasi kereta saya dalam keadaan melenggang-lenggok sehingga menampak betis sambil tersenyum memandang saya "

PEMANDU LORI PARAH ELAK WANITA BERKEBAYA MERAH

19 April 2009, Sungai Petani - Siapa wanita berkebaya merah yang melintas jalan hingga menyebabkan seorang pemandu lori parah manakala kelindannya cedera ringan apabila lori yang dipandu terbabas sebelum menjunam jatuh dekat kawasan Taman Perumahan Taman Keladi semalam.

Ketika kejadian pukul 8.15 pagi itu, pemandu lori terbabit, En.Mohd.Sobri Shaari, 42 tahun dan kelindannya yang dikenali sebagai En.Atan, 37 tahun, sedang dalam perjalanan dari Bukit Kayu Hitam, Kedah menuju ke Bagan Ajam, Butterworth. Menurut En.Atan, ketika kejadian dia sedang berbual dengan En.Mohd.Sobri berkaitan dengan lembaga misteri seakan seorang wanita yang pernah ditemuinya di Bagan Ajam.

"Ketika rancak bercerita, En.Mohd.Sobri tiba-tiba menekan brek lori sambil mengatakan ada seorang wanita berkebaya merah melintas di tengah jalan di Kilometer 105.8, Lebuh Raya Utara-Selatan. Oleh kerana ketika itu lori dipandu agak laju, En.Mohd.Sobri hilang kawalan menyebabkan lori yang dipandunya terbabas sebelum menjunam jatuh dari ketinggian 10 meter ke atas sebatang jalan di kawasan Taman Perumahan Taman Keladi," dakwanya semasa ditemui di tempat kejadian semalam.

WAHH !!! ISTERI YANG CANTIK BERPROJEK DENGAN SUAMI ORANG

gambar-isteri-bogel


Siapa sangka, seorang isteri berperawakan lemah lembut, bertudung labuh dan kuat pegangan agama rupa-rupanya bertuankan nafsu apabila sanggup menjalin hubungan sulit dengan suami orang.
Padahnya, dia dicekup suami dalam keadaan hanya memakai baju tidur tanpa coli manakala pasangannya tidak berbaju, sekali gus membawa kepada runtuhnya rumah tangga yang dibina selama 10 tahun.
“Nyata doa saya ketika di Makkah supaya Allah SWT menunjukkan kebenaran di dalam rumah tangga saya termakbul. Saya bukan mahu memalukan bekas isteri, tapi ingin berkongsi pengalaman supaya menjadi iktibar kepada orang lain,” kata Azman, 30-an.
Ikuti pengakuan Azman sepenuhnya:
“Terus terang saya katakan, sepanjang hidup bersamanya, tidak sedikitpun saya meragui kesetiaannya. Saya yakin dia setia kepada saya memandangkan perkahwinan kami atas dasar suka sama suka.
Ketika bersusah payah membangunkan perniagaan, dia menjadi inspirasi dan semangat untuk saya. Tanpa dia, mungkin saya tidak mampu mengharungi pahit getir dalam dunia perniagaan.
Lebih daripada itu, saya yakin, perawakannya yang lemah lembut, bertudung labuh dan latar belakangnya yang kuat pegangan agama tidak mungkin membuatkan dia sanggup melakukan perbuatan yang menyalahi hukum agama.
Dia melayan saya dengan sepenuh tanggungjawabnya sebagai isteri. Apa saja permintaan saya dia akan penuhi.
Kami bertambah bahagia apabila dikurniakan seorang anak lelaki yang kini berusia sembilan tahun.
Namun, ketika perniagaan saya berkembang dan kami sekeluarga mengecap kesenangan, ada rakan memberitahu pernah melihat isteri saya bersama lelaki lain dalam keadaan mencurigakan.
Ketika itu memang saya tidak percaya langsung dan akibatnya saya bertumbuk dengan rakan yang menyampaikan maklumat itu.
Begitupun, cerita mengenai kecurangan isteri saya tidak pernah tamat kerana ada saja rakan menyampaikannya kepada saya.
Antara yang paling menyakitkan hati ialah ada yang memberitahu, isteri saya membuat pengakuan bahawa dia sudah berpisah dengan saya.
Dalam keadaan sedemikian, saya masih bersabar dan membuang perasaan curiga terhadap isteri. Saya tetap melayannya dengan baik dan pada masa sama dia juga begitu.
Pada Ramadan tahun lalu, saya ke Makkah mengerjakan umrah dan di depan Kaabah saya berdoa supaya Allah SWT terus merapatkan hubungan saya dan isteri. Pada masa sama saya juga memohon kepada Allah supaya menunjukkan kebenaran jika ada kekurangan dalam rumah tangga saya.
Pulang dari Makkah, saya menghadiahkan isteri gelang kayu Kokka. Tidak lama selepas itu rakan memberitahu, lelaki yang dikatakan menjalin hubungan sulit dengan isteri saya ada memakai gelang sama.
Apa disampaikan rakan saya memang benar kerana tanpa pengetahuan saya, isteri saya menghadiahkan gelang berkenaan kepada lelaki itu.
Saya memang sakit hati tetapi kerana perasaan sayang masih menebal, saya buat tak tahu saja.
Bagaimanapun, pada satu malam doa saya dimakbulkan Allah apabila saya bagaikan diberi petunjuk mengenai kecurangan isteri.
Entah bagaimana, ketika itu tidak semena-mena kereta yang biasa saya gunakan rosak secara tiba-tiba dan saya pulang ke rumah menggunakan kereta lain.
Tidak seperti kebiasaan, saya pulang awal sedikit. Ketika sampai di rumah, saya melihat kelibat seorang lelaki keluar dari pintu belakang dan menguncinya.
Berderau darah saya ketika itu dan dengan menggunakan segala kudrat yang ada, saya mengejar dan berjaya menangkapnya.
Ternyata, dia adalah lelaki seperti digambarkan rakan saya. Dalam keadaan separuh bogel, saya mengheretnya ke dalam rumah dan ketika itu isteri saya dalam keadaan kusut, memakai baju tidur tanpa coli. Saya periksa bilik dan mendapati katil ‘bersepah’.
Tanpa sedar, air mata saya mengalir dan benarlah apa yang diberitahu rakan selama ini.
Sudah jelas, isteri saya curang. Jika bersama lelaki lain di dalam rumah dalam keadaan mencurigakan, apa lagi yang mereka lakukan jika tidak membuat maksiat?
Namun, seperti orang tidak bersalah, kedua-duanya berbuat muka selamba. Isteri memberi alasan lelaki itu datang ke rumah kerana mahu membetulkan paip.
Apabila diperiksa, ternyata isteri saya berbohong apabila paip rumah saya tidak rosak dan lelaki itu tidak pula membawa peralatan membaiki paip.
Seperkara lagi, lelaki itu masuk ke rumah secara bersembunyi berikutan keretanya diletakkan jauh dari pekarangan rumah.
Bengang dengan reaksi mereka, saya bawa mereka ke balai polis dan membuat laporan. Sedikitpun mereka tidak menunjukkan perasaan takut. Kesudahannya mereka dilepaskan selepas dijamin keluarga masing-masing.
Sejak itu, kami duduk berasingan hinggalah kami bercerai baru-baru ini, Saya mendapat hak penjagaan anak.
Apabila difikirkan kembali, apa salah saya sehingga dia sanggup berbuat begitu. Hendak apa saja saya berikan. Malah satu ketika dia pernah berkata kepada anggota keluarga saya, dia tidak tahu hendak membeli apa lagi kerana semua benda boleh dimilikinya.
Keluarga saya memang kecewa, apatah lagi ibu saya. Dia adalah menantu kesayangannya, tetapi apa yang berlaku benar-benar mengejutkannya.
elayuKeluarga bekas isteri pula meletakkan kesalahan di atas bahu saya. Mereka menyifatkan saya terlalu cemburu.
Saya hairan, adakah perbuatan bekas isteri saya melakukan maksiat bersama lelaki lain dan saya sendiri yang menangkap mereka perlu dimaafkan?”
Nauzubillah. Semoga perkara ini tidak berlaku kepada kita mahupun ahli keluarga kita sendiri dan kisah benar ini menjadi pengajaran buat semua.

Harga RON97, RON95 turun, diesel naik mulai tengah malam ini



KUALA LUMPUR: Harga runcit RON97 turun sebanyak sembilan sen seliter kepada RM2.46 seliter dan harga runcit RON95 pula turun empat sen seliter kepada RM2.26 seliter, selepas 12 tengah malam ini.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Datuk Seri Hasan Malek berkata harga runcit bagi minyak diesel pula dinaikkan kepada tiga sen seliter kepada RM2.23 seliter.
Harga runcit RON97 kini ialah RM2.55 seliter, RON95, RM2.30 seliter manakala diesel ialah RM2.20 seliter.
Menurut Hasan harga baharu ini akan berkuat kuasa hanya untuk Disember.

Kejutan Dari Mulut Najib..


Datuk Seri Najib Razak mengatakan hari ini tiada sebarang niat tersembunyi di sebalik keputusannya mengekalkan Akta Hasutan 1948, menekankan yang tindakan tersebut tidak akan menjamin kemenangan kerajaan pemerintah itu dalam pilihan raya umum akan datang.

"Akta Hasutan tidak boleh melindungi atau menjamin Barisan Nasional akan dilantik semula dalam PRU14, hanya kehendak dan sokongan rakyat akan menentukannya," kata perdana menteri semasa melancarkan Perhimpunan Agung parti PPP di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau menjelaskan secara terperinci mengapa Akta Hasutan perlu dikekalkan. ~malaysiakini

[5 GAMBAR] Air Naik Di Flat Bukit Setongkol Perdana, Kuantan

PEN TEKAN BLOG -> Di atas adalah gambar-gambar yang di ambil di Flat Bukit Setongkol Perdana sebentar tadi.

Lebih kurang dalam 2.30 petang sedang aku menonton Astro. Cerita aku dah lupa. Tiba-tiba Astro jadi blank. Rupa-rupanya hari nak hujan. Aku tengok kat luar rumah. Dah gelap macam pukul 7 malam. Sempat juga la ambil 1 gambar masa nak hujan.

Lepas tu aku pun masuk bilik. Kononnya nak tidor. Sebab tidor time hujan ni lagi nyenyak tidur.

Tiba-tiba adik ipar aku panggil aku. Dia cakap dah banyak duit ker. Aku pun balas balik kenapanya. Dia cakap kalau dah rasa duit banyak tak payah lah alih motor. Air kat bawah dah naik. Tunggu masa jer nak tenggelam.

Aku pun berlari ke tingkap tengok keadaan kat bawah. Rupanya air dah naik. Aku pun berlari turun flat. Orang dah ramai. Semua dah alih kereta. Tinggal kereta myvi jer yang belum di alih. Mungkin tuan punya kereta tu tak ada kat rumah. Dah keluar agaknya.

PEN TEKAN BLOG -> http://pentekan.blogspot.com

Motor-motor parking bawah flat jer yang belum di alihkan. Sebab bawah flat tinggi sedikit dari luar. Jadi air masih belum naik lagi.

Aku masih belum alih lagi motor aku. Sebab hujan dah perlahan sedikit dari tadi. Aku pun tunggu la kat situ dengan pemilik motor yang lain. Aku malas nak alih sebab malas nak redah hujan takut demam. Kalau keadaan kritikal terpaksa juga redah hujan.

Dalam lepak sama dengan orang lain. Sempat juga la snap beberapa gambar untuk di muatkan dalam blog.

Hujan pada masa tu lebat sangat. Hanya 1 jam air dah naik.

p/s: Peringatan untuk ibu bapa di luar sana. Sekarang musim hujan. Dan barangkali akan berlaku banjir di tempat anda. Awasi lah anak anda bermain diluar. Sebab malang tak berbau. Jangan leka dengan keseronokkan dalam bilik hingga lupa zuriat di luar.

THESE ARE THE "CROOKS' WHO BOUGHT AND SOLD MALAY LAND IN PENANG FOR PERSONAL PROFIT



FROM:  FACEBOOK PAGE


Penang Chief Minister Lim Guan Eng HIT BACK at UMNO's Lies About MALAY-LAND Buying in Penang. 

http://www.malaysiakini.com/news/281913

Lim Guan Eng told a MALAY crowd in Bayan Baru yesterday that it is UMNO PENANG LEADERS who BOUGHT AND SOLD their land.

THE CASE OF KAMPUNG TERANG, BALIK PULAU

Lim cited a case in Kampung Terang, Balik Pulau, where 10 acres of land was purchased on Jan 31, 2012, for RM8.6 million.

The plot was bought over from 31 land owners by MAISON HEIGHT Sdn Bhd, he explained.
Three months later, on May 16, a similar plot of land was sold for RM13.5 million, for a PROFIT of RM5 million, to a THIRD party, he added.

Lim revealed that MAISON HEIGHT was owned by:

1, Bukit Mertajam UMNO CHIEF MUSA SHEIKH FADZIR, and

2. Bukit Gelugor UMNO CHIEF OMAR FAUDZAR 

"These two Umno leaders should be condemned for profiting from the sale of Malay land in Balik Pulau," said Lim.

Lim was responding to Wanita Umno delegate Rohaya Abu Ismail who bashed DAP and the Penang government for allegedly "oppresing the Malays" in the state, especially in land and house matters.

Lim accused Umno of lying because the DAP never bought even an inch of land in Balik Pulau.
DAP had ONLY BOUGHT A BUILDING IN RANGOON ROAD in George Town for its Penang headquarters, he added.

Lim said Umno had slandered the DAP and Penang government, by saying the party had purchased land in Balik Pulau, whatever the cost, to "chase out the Malays".

"It is the LEADERS IN UMNO  who betrayed the Malays by selling their land for profit," he told the 100-odd crowd during his speech at the event to honour the Bukit Gedung Malay hawkers for winning a national award this year for cleanliness, safety and health.

-----------

READ HERE AND SEE THE DOCUMENTS WITH REGARD TO THE PURCHASE AND SALE OF MALAY LAND BY MAISON HEIGHTS SDN BHD.

http://darisungaiderhaka.blogspot.com.au/…/pemimpin-umno-pu…

AND HERE...
FLASHBACK: Friday, 20 July 2012

Read here in BJ Zainulfaqar's blog: http://faqar.blogspot.com.au/…/dua-umno-ppinang-kaut-untung…

DUA UMNO P. PINANG KAUT UNTUNG RM 5 JUTA HASIL JUAL TANAH MELAYU BALIK PULAU? 

DUA pemimpin Umno Pulau Pinang didakwa sebagai pengkhianat serta seakan menghalau Melayu dari pulau apabila berjaya memujuk 31 pemilik tanah di Kampung Terang, Balik Pulau untuk menjual tanah masing-masing.

Mereka, Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir dan Datuk Omar Faudzar (Pengarah Pilihan Raya Barisan Nasional Pulau Pinang) melalui syaraikat hartanah Maison Heights Sdn. Bhd. (849163-W) didakwa berjaya membeli tanah tersebut dengan harga RM8.6 juta (RM8,563,983.12) pada 31 Januari lepas.

Pembantu Khas Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, Mohd. Yusri Yaacob mendakwa, Maison Heights yang dikuasai oleh kedua-dua pemimpin parti pendesak Melayu itu pada 16 Mei lepas telah menjual tanah tersebut kepada Kay Pride Sdn. Bhd. pula dengan harga RM13.5 juta (RM13,457,664.00).
"Dalam masa 5 bulan sahaja Maison Heights Sdn Bhd telah mendapat keuntungan hampir RM 5 juta.

"Dengan fakta ini terbukti bahawa selama ini Pimpinan UMNO Pulau Pinang yang 'menghalau' orang Melayu keluar dari Pulau Pinang," kata beliau melalui e-mel kepada wartawan.

Perkembangan terbaru ini didedah semasa pihak pembangkang Pulau Pinang khususnya Umno ghairah menuduh pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng cuba menindas serta cuba mengusir Melayu dari negeri berkenaan

---

 Flashback: July 23, 2012

JIWA MERDEKA BLOG: http://ikhwanhafiz.blogspot.com.au/.../pemimpin-umno-bkt...


PEMIMPIN UMNO BKT MERTAJAM BELI TANAH KG TERNG, BALIK PULAU DAN JUAL PADA PEMAJU LAIN

Pada 31 Januari 2012, seramai 31 orang Melayu pemilik tanah warisan (tanah melayu), di Kampung Terang Balik Pulau, Pulau Pinang, telah menjual tanah mereka kepada Maison Heights Sdn Bhd (849163-W) dengan harga RM8,563,983.12. 

Ini berlaku apabila tanah milik mereka telah dijual kepada oleh mereka sendiri kepada Maison Heights Sdn. Bhd. Pada harga RM8.563 Juta.

Tanah mereka telah dibeli pada harga RM21 setiap kaki persegi dan tanah tersebut kemudiannya telah dijual semula dengan harga RM33 setiap kaki persegi oleh Maison Height kepada Kay Pride Sdn. Bhd.

Transaksi ini telah memberikan keuntungan mencecah RM5Juta dalam masa yang singkat kepada Maison Height Sdn. Bhd.

Menariknya dalam hal ini Masion Height Sdn. Bhd. yang menjadi agen atau orang tengah transaksi tersebut dikuasai oleh Pemimpin UMNO sendiri.

Dalam melaungkan isu kononnya angkara DAP/PR, Bangsa Melayu di Pulau Pinang mula tersingkir dan terpinggir dari Pulau Pinang mereka sendiri yang menjadi barua dalam menyebabkan hal tersebut berlaku.

Masion Height Sdn. Bhd. (849163-W) didaftarkan pada 06 Mac 2009 dan dialamatkan di 56-I, 3rd Floor Perak Plaza, Perak Road, Georgetown, Pulau Pinang.

Pengarah Syarikat tersebut ialah Dato Musa Bin Haji Sheikh Fadzir dari Bukit Mertajam dan Dato Omar Bin Haji Faudzar dari Gelugor.

Dato Musa Bin Haji Sheikh Fadzir merupakan Timbalan Pengerusi UMNO Pulau Pinang dan juga Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam.

Manakala Dato Omar Bin Haji Faudzar pula ialah Ketua UMNO Bahagian Bukit Gelugor yang juga Pengarah Pilihanraya BN Pulau Pinang.

Perkataan ‘haram jadah’ sangat sesuai buat mereka kerana bijak bermuka-muka atau bersikap ‘Hipokrit’ , dalam media ditunggang UMNO mereka membela nasib Melayu di Pulau Pinang kononnya tapi hakikat sebenar merekalah yang menyebabkan Melayu tersingkir dari Pulau Pinang.

Tapi nak disalahkan mereka 100% pun tak patut.. sebab dalam perniagaan ini mesti ada pembeli dan penjual kalau tak mana boleh dikatakan perniagaan..

Jadi punca Melayu terpinggir dan tersingkir dari tanah mereka di Pulau Pinang ini bukanlah kerana dihalau dari Pulau Pinang seperti yang Pemimpin dan juga Pencacai UMNO sering suarakan.

Tetapi sikap tamak haloba yang wujud dalam diri pemilik tanah dan keinginan mereka untuk menjual tanah mereka membuak-buak setelah diperbodohkan oleh Pemimpin UMNO yang ada..

Dengan fakta ini terbukti bahawa selama ini Pimpinan UMNO Pulau Pinang yang 'menghalau' orang Melayu keluar dari Pulau Pinang.


Posted by Malaysian Unplug

Mother pines for teenage daughter who ran away with Myanmar worker

Mother pines for teenage daughter who ran away with Myanmar worker
KUANTAN, Malaysia - A woman is pleading for her 18-year-old daughter, who has run away to be with a Myanmar man she cannot forget, to come home.
Wong May Lee, 43, said Tan Wan Lin went missing on Monday, leaving behind a note that said she "wanted to be independent".
"My daughter met this Myanmar man in August at a restaurant where she worked part-time," Wong, who sought help from Kuantan MCA deputy chairman Datuk Andy Chiew, said.
"I did not know about their relationship until I found out that she was playing truant from school frequently over the past two months.
"I did some checks and found that she was in contact with the man," Wong said. "So, I confronted him and told him to leave my daughter alone."
The man, she added, swore in front of a Commissioner of Oaths to do as she asked and even told her that he would leave town.
Wong, who is a housewife, said Wan Lin then became upset. "But she did not voice her dissatisfaction. "I told her that the man was lying to her because he told me that he was already married.
"I thought I had already convinced her, but she told her sister that she could not forget the foreigner," she added.
Wong said she went to check on her daughter in her room at 7am on Monday, but the girl was gone - along with all her clothes.
"She even took the oath signed by the man," Wong said.
"Perhaps, she thought she could help him. "I fear she has run off with him."
Wong said her daughter did not pick up the calls made to her handphone.
"She sent a text message to tell me that she is safe and told me not to worry. I just want my daughter to come home. "No matter what her problem is, I want to tell her that we can talk it out," said Wong. -Asiaone

IS THIS HOW TO STAND UP FOR SABAH? Shafie cheers Sedition Act & it ban on secession talk

IS THIS HOW TO STAND UP FOR SABAH? Shafie cheers Sedition Act & it ban on secession talk
KUALA LUMPUR - Coming from Semporna, Sabah, Umno vice-president Datuk Seri Shafie Apdal (pic) has welcomed the Prime Minister’s decision to preserve the Sedition Act, noting that people from his hometown will feel safer due to the law’s retention.
Shafie, who is also Rural and Regional Development Minister, said Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak had made a wise decision to retain and strengthen the Act.
“It is appropriate. When the Act was retained, I was happy. We are aware that there are bad elements inside and outside Sabah.
“They don’t want the state to be stable. There are voices outside who want Sabah to secede from Malaysia,” Shafie said, following the close of the Umno general assembly, Saturday.
“I come from Semporna. The ones who will really feel it are the Semporna people. We will get hit first if insurgents come.
“The sacrifice made by the forces and people during the Lahad Datu intrusion is sad and the retention of the Act will benefit Sabah,” he said.
Shafie urged those who wanted Sabah and Sarawak to secede from Malaysia to stop spewing such statements.
“The Act shouldn’t be just an Act. We need to increase its enforcement once the new provisions have been approved in parliament,” he said. -ANN

Barisan parties’ silence over Umno assembly rhetoric will cost them, says Zaid

Former de facto law minister Datuk Zaid Ibrahim says leaders of Barisan parties have become filled with such fear that they dare not protest racially charged speeches at the Umno general assembly. – The Malaysian Insider file pic, November 30, 2014.Former de facto law minister Datuk Zaid Ibrahim says leaders of Barisan parties have become filled with such fear that they dare not protest racially charged speeches at the Umno general assembly. – The Malaysian Insider file pic, November 30, 2014.
The failure of Barisan Nasional (BN) component parties to condemn racially charged speeches by delegates at the recent Umno general assembly will cost them votes from their respective communities, former de facto law minister Datuk Zaid Ibrahim said.
The ex-Umno man said in his latest blog posting that leaders of the component parties had become "filled with such fear" that they did not dare muster even a mild protest against the speeches.
He accused the parties' leaders of being more concerned about their positions in the Cabinet and their parties.
"But obviously not – they only have their positions as ministers and party leaders to cling to," he wrote in his blog.
Zaid, who also joined PKR for a stint after leaving Umno, said this year's assembly was "one of the worst in Umno's history".
"I would call the statements made by some of Umno's top leaders 'sick', and would rate them among the worst ever made by political leaders anywhere. They humiliate our own people with impunity...," he wrote.
But he added that such "venom" was "always present in large quantities" at the annual assembly of the BN's lynchpin party.
What was more distressing, Zaid said, was the lack of outcry from the BN component parties which represented the other races in the ruling coalition.
"What is glaring and worrying, however, is how Umno’s partners in the Barisan Nasional have shown a total lack of concern about Umno leaders and their speeches," he said.
"If the other component parties won’t react to this blatant provocation and humiliation, then it means we have descended into fascism. In a fascist environment, there is overriding fear of those in power. The fear is so consuming that it makes you incapable of reacting as a free human being. It makes you numb."
Urging the component parties to have more courage, Zaid said they should learn from the widow who was suing Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, his wife Datin Seri Rosmah Mansor and several others for damages following her family's exile from Malaysia for five years "because her late husband had said something that had angered the powers that be".
Zaid did not name the woman in his blog, but he was likely referring to A. Santamil Selvi, the widow of the late private detective P. Balasubramaniam, who was a witness in the murder trial of Mongolian Altantuya Shaariibuu.
Better known as P.I. Bala, he had made two statutory declarations (SD) within days of each other in July 2008, the first implicating Najib in Altantuya's murder in 2006, and the second which purportedly cleared the then deputy prime minister of involvement in the case.
He hurriedly left Malaysia after he signed the second SD and was in exile with his family in India for five years. He died in March last year from a heart attack just weeks after returning from India.
Najib, Rosmah and others named in Santamil's suit are now seeking to strike out the legal action on the grounds that the widow lacked the capacity to file the action as she has yet to obtain a letter of administration of her late husband's estate.
"You would have seen a woeful amount of cowardice if you followed the Umno general assembly. If you follow the life of the kindergarten teacher, you will find courage.
"We need a lot more of it if this country is going somewhere," Zaid said in comments directed at the BN component party leaders.
MCA vice-president Senator Datin Paduka Chew Mei Fun, however, did protest the statement by a Penang Umno delegate who said that Chinese in Penang had gained wealth and power through illegal means, such as gambling, prostitution and entertainment outlets.
Chew said the statement by Datuk Mohd Zaidi Mohd Said was inflammatory, offensive to the Chinese community as a whole, and urged Umno to act against him.
Zaid in his blog also named Mohd Zaidi as one of those whose who made incendiary statements at the Umno assembly.
He also ticked of Najib for using footage of the May 13, 1969, race riots in Kuala Lumpur during his speech at the assembly, where the prime minister had also said that Umno was the sole guarantor of peace in the country and that Malays had sacrificed more than anyone else to achieve peace.
"I just want to remind him that if he continues this way he will be remembered as ‘father of hate’ while his late father is deservedly known as 'father of development',” said Zaid.
- TMI