`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!





Friday, October 31, 2014

Sape Nak Kahwin Dengan Saya Hantaran Murah Jer


kepada golongan lelaki yang mempunya duit lebih bolehlah meminang doktor
muda ini.Kepada yang kerja biasa-biasa anda jangan mimpi untuk memiliki 
doktor muda ini.Biarlah gambar printsreen dibawah berbicara.


Wanita cuba kahwin anggota kumpulan IS didakwa

SEPANG: Seorang wanita hari ini didakwa di Mahkamah Sesyen di sini atas pertuduhan cuba menjadi anggota kumpulan militan digelar Negara Islam (IS).
Ummi Khalsom Bahok, 25, didakwa cuba memberi sokongan kepada IS dengan mengambil penerbangan pesawat Airasia dari klia2, Sepang ke Brunei dan Istanbul, Turki untuk berkahwin dengan anggota kumpulan itu, Aqif Huessin Rahaiza.
Ummi Khalsom, seorang penolong pegawai kredit yang tidak diwakili peguam, didakwa melakukan kesalahan itu di kaunter Imigresen Balai Pelepasan Antarabangsa, klia2, pada pukul 5.20 pagi, 5 Oktober 2014.
Bagi kesalahan itu, Ummi Khalsom didakwa mengikut Seksyen 130J9(1)(a) Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 511 kanun yang sama dan boleh dihukum di bawah Seksyen 130J.
Ummi Khalsom turut didakwa atas tuduhan pilihan iaitu dengan cara mengambil penerbangan pesawat AirAsia dari klia2 ke Brunei kerana cuba memberi sokongan kepada IS dengan memasuki Syria dari Brunei ke Istanbul, Turki untuk berkahwin dengan Aqif Huessin bagi manfaat kumpulan itu.
Kesalahan itu dituduh dilakukan pada waktu, tarikh dan tempat yang sama.
Tiada sebarang pengakuan direkodkan bagi kedua-dua pertuduhan itu.
Hakim Aizatul Akmal Maharani menetapkan 20 Nov untuk sebutan bagi membolehkan kes itu dipindahkan ke Mahkamah Tinggi.
Aizatul Akmal tidak membenarkan sebarang jaminan kerana kes berkenaan tidak memperuntukkan tertuduh dijamin dan akan ditahan sementara menunggu perbicaraan selesai.
Sepanjang prosiding, Ummi Khalsom yang bertudung labuh dan berjubah hitam kelihatan tenang dan mengangguk sebagai tanda faham atas pertuduhan yang dibacakan jurubahasa mahkamah.
Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Wan Sharuddin Wan Ladin. - BERNAMA

GAMBAR ANGGOTA POLIS CANTIK GILER DENGAN MAINAN PELIKNYA JADI VIRAL DI LAMAN SOSIAL !

GAMBAR ANGGOTA POLIS CANTIK GILER JADI VIRAL!-Anggota polis wanita yang cantik tap pasal-pasal jadi viral selepas diupload oleh orang misteri di laman sosial baru-baru ini.admin pun tidak tahu anggota polis ini dari bahagian mana namun ianya jelas anggota polis ini adalah anggota polis malaysia.


Selepas diupload di lama sosial,gambar anggota polis yang cantik lagi ayu ini telah mendapat sambutan yang hangit dan kemudiannya menjadi viral.jangan kata like sahaja,jumlah share pun mencecah ribuan share!.

Cantik giler kot sampai macam tu sekali..hehe… lepas ni kompom ramai aje lelaki bujang yang beria nak masuk anggota polis kan.tapi jangan pula di tangkap oleh si anggota polis yang cantik lagi ayu ini kang tak pasal jadi viral juga!..haha..

GAMBAR ANGGOTA POLIS CANTIK GILER JADI VIRAL!


Keayuan anggota polis ini terserlah bila melihat caranya memegang pistol(mainan) itu sambil kakinya bersilang dengan gaya rambut beliau yang menghurai.perhh..boleh jadi gila bayang dibuatnya!.. 

Pelajar Terakam Gambar Hantu Di Kolej Dungun

Pelajar Terakam Gambar Hantu Di Kolej Dungun
Pelajar Terakam Gambar Hantu Di Kolej Dungun | Seorang pelajar perempuan sebuah kolej di Dungun dengan secara tidak sengaja telah terakam gambar hantu lalu menyebarkannya di laman forum.
Kejadian itu dipercayai berlaku di sebuah kolej yang daerah Dungun Terengganu. Namun, gambar individu dalam gambar berkenaan terpaksa dikaburkan kerana tidak menutup aurat.
Salah seorang pekerja di kolej tersebut merupakan orang pertama yang menerima gambar tersebut.

Prosecution citing ‘juicy’ bits for benefit of TV3, Utusan, says Anwar

Datuk Seri Anwar Ibrahim says the prosecution in his sodomy appeal is deliberately spicing up its submissions to the Federal Court for the benefit of the pro-government media. – The Malaysian Insider pic by Najjua Zulkefli, October 31, 2014.Datuk Seri Anwar Ibrahim says the prosecution in his sodomy appeal is deliberately spicing up its submissions to the Federal Court for the benefit of the pro-government media. – The Malaysian Insider pic by Najjua Zulkefli, October 31, 2014.
Datuk Seri Anwar Ibrahim today blamed the prosecution in his sodomy appeal for deliberately spicing up its submissions to the Federal Court for the benefit of the pro-government media.
Speaking at the end of today's hearing, Anwar said the lead prosecutor, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, was citing sensational excerpts from his submissions so that the newspapers supporting of the ruling government could play up these parts.
"The deputy public prosecutor quoted juicy parts of his submission for Utusan Malaysia and TV3," Anwar said after leaving the court which had adjourned for today, the fourth day of the hearing.
"The defence team has done an impressive job, especially creating doubt in the tampering of evidence," he said.
Shafee, who acts for Umno in other cases, was appointed by the government to lead the prosecuting team.
In his submissions today, he narrated how Anwar alleged sodomised his former aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
He also quoted a four-letter word allegedly said by Anwar to Saiful as part of a sexual innuendo.
Meanwhile, Shafee said he had completed 20% to 30% of his submission and he had laid down the facts of the case in its right context.
"This was done to show why the alleged sodomy took place," he said after the hearing ended today.
Shafee, who has been given a temporary licence by the Attorney-General to prosecute in this case, said he had also addressed the court today on the samples with which the defence claimed were tampered.
The Umno lawyer also said the conspiracy theory put forth by the defence did not make sense.
He said Umno, the media, government medical doctors, two chemists and the judiciary were dragged into this alleged conspiracy by Anwar when he gave a statement from the dock during trial.
Shafee had also told the court that Saiful was subjected to sexual harassment, which culminated in sodomy.
"If a woman can be protected, why not a man against (sic) a man?"
Shafee said on Monday he would move on to submit on the complainant's credibility and other matters raised by the defence.
The bench, chaired by Chief Justice Tun Arifin Zakaria, has also extended the hearing of the appeal until Tuesday.
An international observer at the appeal hearing, Danthong Breen of the International Federation of Human Rights, said the proceedings had been interesting so far.
"The judges are also attentive to points raised," said Breen, the organisation's senior adviser.
Breen had also followed proceedings during trial at the Court of Appeal which convicted Anwar of the charge.
"Here (in the Federal Court) the quality of submissions is in detail and I am learning a lot," he said, adding that the defence lawyers have put up a good show thus far in creating a doubt.
"Let us hear the prosecution's story and finally the court's verdict.”
- TMI

Cops detonate 2 bombs near Maybank office in KL

wo small explosives found in a bag in Jalan Medan Tuanku 1, Kuala Lumpur, were detonated by a bomb disposal squad this evening.
The Star Online reported Dang Wangi OCPD Asst Comm Zainol Samah‎ as saying that the explosives were placed in a grey luggage bag.
The explosives in a bag were in front of a Maybank office. They were discovered at about 4 pm and detonated on site at about 7.40 pm.
- TMI

Cabinet stands by ‘Allah’ pact, wants civil servants to comply

Cabinet ministers today pledged their support for the 10-point agreement on the use of ‘Allah’ in Christian literature, adding that civil servants should also comply with the agreement. – The Malaysian Insider pic, October 31, 2014.Cabinet ministers today pledged their support for the 10-point agreement on the use of ‘Allah’ in Christian literature, adding that civil servants should also comply with the agreement. – The Malaysian Insider pic, October 31, 2014.
Cabinet ministers today unanimously pledged their support for the 10-point agreement on the use of "Allah" in Christian literature and reiterated the need to protect religious materials, said Tan Sri Joseph Kurup.
The minister in charge of unity also said the cabinet wanted civil servants to comply strictly with the 10-point agreement.
The issue was raised at the cabinet meeting today after it was reported that customs officers seized Christian books and CDs containing the word “Allah” belonging to a Sabahan Christian at klia2 in Sepang last Saturday.
The 10-point solution also allowed for the printing, importation and distribution of the Alkitab, the Bahasa Malaysia version of the Bible.
Kurup said in a statement today that efforts were being made to ensure the Christian books and CDs are returned to its owner.
"We will do our best to ensure the books and CDs are returned as we are totally committed to the 10-point agreement.
"We are making the necessary efforts to have the books and CDs returned as soon as possible to the owner."
The Malaysian Insider reported today that the owner of the CDs and books is Maklin Masiau, a pastor who was detained and questioned for 40 minutes by customs officers before his books and CDs were seized last Saturday.
He was returning to Kota Kinabalu from Medan, Indonesia, through the airport in Sepang.
Masiau (pic, left) posted on his Facebook page that he was now prepared for the long process of getting the authorities to release the materials.
“I know the football game had just started.”
In June, the Federal Court dismissed the Catholic church's application for appeal to use the word in its weekly publication Herald, saying the Court of Appeal was right in its decision to ban the word "Allah" from the being used in the weekly.
The church is asking for a review of the Federal Court decision.
Christians form about 9% of Malaysia's 29-million population. Almost two-thirds of Christians in Malaysia are Bumiputera and are largely based in Sabah and Sarawak.
They use Bahasa Malaysia and indigenous languages in their religious practices, including describing God as “Allah” in their prayers and holy book.
The Orang Asli Christians in the peninsula also use Bahasa Malaysia in their worship.
- TMI

Hindraf needs support from all to save Ashram

A united voice of concerned Malaysians is needed to rescue a heritage building under threat.
IMG-20141031-WA0002KUALA LUMPUR: Hindraf Chairman P Waytha Moorthy said all Malaysians had a right to object to proposed re-development plans that could destroy the original facade of the Vivekananda Ashram in Brickfields.
In a statement issued today, he disagreed with a notice issued by DBKL stating that only neighbours within 200 metres of the Ashram could voice their objections.
According to Waytha, plans to change the structure of the building by constructing residential properties on the site was a matter of public interest and “there is a need to safeguard and preserve our national treasure”.
He said that based on Section 68 of the National Heritage Act 2005, any person can nominate a site as a heritage treasure and thus, DBKL had no right to restrict the public from voicing their objections.
Waytha noted that since the Vivekananda Ashram fits all the criteria required to be classified as a heritage site, the public should strive to protect and preserve the Ashram which he considered a “national treasure”.
He urged all Malaysians irrespective of race, religion or creed to come forward and lend their support to save a slice of the city’s vanishing heritage.

‘WE WERE NOT INFORMED OF FATWA GAZETTED ON JULY 31′

marina mahathir
(The Rakyat Post) – It was just 10 days ago that Sisters in Islam (SIS) found out the organisation had been declared as subscribing to “religious liberalism and pluralism” in a gazetted fatwa in Selangor.
The fatwa, gazetted on July 31 this year, also singled out “any individuals, organisations or institutions”.
Shocked at the fatwa, it compelled SIS to file a judicial review against it at the Kuala Lumpur High Court this morning.
Former Law Minister Datuk Zaid Ibrahim and activist Zainah Anwar also filed for the review as co-appellants.
“We only came across it 10 days ago by accident while surfing Jakim’s (Malaysian Islamic Development Department) e-fatwa website searching for something else.
“Our concern is if we are being accused, we should be informed,” said SIS board member Datin Paduka Marina Mahathir at a press conference this morning, who also explained that they were never told by the Fatwa Council of the accusation when the fatwa was gazetted.
Fatwa1
Fatwa2

SIS MAY OPEN FLOODGATES IN CHALLENGING FATWA

www.freemalaysiatoday.com_wp-content_uploads_2011_07_marina-mahathir
Dr M says the Quran should be the only guide for Muslims.
Roslan Bistamam, Free Malaysia Today
Last July, the Selangor government issued a gazette informing the public that a fatwa had been issued declaring Sisters in Islam (SIS) and any other organisation that propagates liberalism and pluralism as deviating from Islamic teachings.
Marina Mahathir said in a press conference today that a SIS member found out about the fatwa by chance 10 days ago while surfing Jakim’s e-fatwa website.
This morning, Zaid Ibrahim and Zainah Anwar filed a judicial review to contest the fatwa in the Kuala Lumpur High Court.
Further to that, former prime minister Mahathir Mohamad said today that the Qur’an should be the only guide for Muslims. “If we go by the teachings of all teachers of Islam, none of us would qualify as Muslims,” Mahathir said, and added that the religious text should take precedence over interpretations by religious scholars.
Although Dr Mahathir did not say so, we can assume that the ex-prime minister was responding to the fatwa against SIS.
With this challenge in the Kuala Lumpur High Court, what is actually a matter concerning religion has now become a legal matter. Can the secular High Court hear this case or make a ruling on it or will it declare that seeing this is a religious matter it should be taken to the Sharia court instead?
In short, can the secular court interfere in matters concerning Islam?
The question that needs to be asked is who determines what is right and wrong when it comes to Islam? Who can be regarded as a religious scholar or ulama? And is the opinion of these ulama final?
Malaysia is neither an Islamic nor a secular state. It is actually something in between and the boundary is blur. However, Malaysia operates more as an Islamic than a secular state. And this is what Malaysians should be worried about.
Fatwa1
Fatwa2

SPEKULASI KEJADIAN TEMBAK DI PENAMPANG, SABAH TERJAWAB



SPEKULASI KEJADIAN TEMBAK DI PENAMPANG, SABAH TERJAWAB

Kota Kinabalu, 31 Okt – Sidang media oleh SDCP Dato’ Jalaluddin Bin Abdul Rahman, Pesuruhjaya Polis Sabah mengenai kejadian berbalas tembak yang berlaku di bangunan kedai, Bandar Baru Penampang, Sabah telah diadakan pada jam 11.30 pagi tadi.

Menurut Pesuruhjaya Polis Sabah dalam sidang media yang diadakan, pihak PDRM telah menerima maklumat bahawa terdapat sebuah kenderaan pacuan empat roda yang mencurigakan di kawasan Bandar Baru Penampang dan pihak polis telah mengekori kenderaan tersebut dan bertindak memberhentikan kenderaan tersebut dan seterusnya pihak polis telah menghampiri kenderaan tersebut untuk memperkenalkan diri sebagai polis.

Dalam masa yang sama, seorang lagi anggota polis yang berada di sebelah kanan kenderaan saspek telah menjerit ‘pistol’ dan anggota polis yang berada di sebelah kiri kenderaan suspek telah melihat lelaki di bahagian penumpang hadapan memegang pistol ditangannya dan disyaki cuba menembak ke arah anggota polis. Pada masa yang masa anggota polis telah bertindak melepaskan tembakan kepada penumpang hadapan sebelah kiri pemandu bagi mempertahankan diri dan pada masa yang sama juga terdengar beberapa tembakan dilepaskan dari dalam dan luar kenderaan tersebut.

Hasil pemeriksaan di tempat kejadian, mendapati kedua-dua saspek telah meninggal dunia di mana kedua-dua saspek berumur dalam lingkungan 40 ke 50 tahun. Turut dijumpai oleh pasukan forensik di dalam kenderaan kedua-dua saspek adalah sepucuk pistol semi auto di mana dalam magazine terdapat satu butir peluru hidup. Hasil siasatan juga, di syaki kedua-dua saspek merupakan warganegara asing.

GAMBAR DAN VIDEO : OPERASI MENJEJAK PENGGANAS SULU - Dua Ditembak Mati!!!


Polis menembak mati dua lelaki, yang dipercayai anggota pemberontak tentera Sulu dan menjadi antara penggerak utama merekrut anggota baharu, di kawasan rumah kedai, Penampang Baru, Sabah, semalam.



Dalam kejadian pukul 5 petang itu, sepasukan anggota polis telah mengepung kenderaan dinaiki kedua-dua lelaki tersebut sebelum kedua-dua mereka cuba melepaskan tembakan dan pihak polis terpaksa melepaskan tembakan bagi mempertahankan diri.

Menurut sumber polis, pihaknya telah membuat intipan beberapa minggu lalu mengenai aktiviti kedua-dua pemberontak terbabit dan mendapati mereka cuba merekrut anggota baharu dan menyebarkan ideologi kesultanan Sulu di seluruh Sabah serta mengajar elemen keganasan.

"Suspek berusia 30-an dan 50-an berasal dari Kota Kinabalu. Mereka juga sedang cuba melakukan samun bersenjata di kawasan kedai itu. Polis kini sedang mengesan saki baki kumpulan ini dan mereka juga dipercayai mula aktif di luar kawasan pantai timur Sabah," katanya ketika dihubungi Bernama.

Pada Febuari 2013, negara dikejutkan dengan pencerobohan pemberontak bersenjata tentera Sulu dari Selatan Filipina di Lahad Datu dan Semporna di perairan Pantai Timur Sabah yang menyaksikan 10 anggota pasukan keselamatan negara terkorban.

Bagaimanapun negara berjaya mematahkan tindakan pemberontak itu melalui operasi bersama pasukan tentera dan polis yang dinamakan Operasi Daulat dengan membunuh lebih 100 pemberontak itu dan menangkap ratusan lagi pengikutnya di negeri tersebut.

Susulan insiden itu kerajaan telah menubuhkan perisai keselamatan bagi mengawal insiden pencerobohan, penculikan dan penyeludupan di Sabah, yang dinamakan ESSZONE (Zon Keselamatan Pantai Timur Sabah ) dan ESSSCOM ( Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah).

Sementara itu, di PENAMPANG, Sabah, penduduk pekan itu panik seketika dengan insiden berbalas tembakan di kawasan perniagaan Penampang Baru itu.

Saksi kejadian seorang lelaki berusia dalam lingkungan 30-an yang tidak ingin dikenali, mendakwa beliau mendengar tembakan dilepaskan di kawasan perniagaan itu.

"Saya tengah bekerja, terdengar bunyi seperti barang jatuh dan saya keluar dari kedai ternampak sekumpulan lelaki bersenjata memakai topeng melepaskan tembakan bertalu-talu ke arah penumpang sebuah kenderaan pacuan empat roda.

Pekerja kedai makanan itu berkata beliau bersembunyi di kawasan kedai itu dan sempat melihat sekumpulan anggota polis tiba di tempat kejadian kira-kira 15 minit kemudian dan melakukan pemeriksaan terhadap mangsa yang ditembak mati.

Beliau juga berkata melihat anggota polis membawa masuk dua plastik hitam dipercayai mayat mangsa yang ditembak.

Tinjauan Bernama mendapati polis menutup dua blok perniagaan dengan memasang tali kuning bagi melarang mana-mana pihak memasuki kawasan itu.

Sementara itu, satu sidang media khas mengenai perkara itu akan diadakan esok oleh Pesuruhjaya Polis Sabah.














VIDEO RAKAMAN AMATUR 

Thanks to UMNO we are very happy

The answer is not wrong

Muslimah! Awas! 13 Aurat Mu Yang Wajib Dijaga

1. Bulu kening 
Menurut Bukhari, Rasullulah melaknati perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening - Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.

2. Kaki memakai gelang berloceng  
Dan janganlah mereka (perempuan) menghentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan - Petikan dari S ura h An-Nur Ayat 31. Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah.

3. Wangian  
Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong kapal kata orang sekarang hidong belang - Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.

4. Dada  
Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari S ura h An-Nur Ayat 31.

5. Gigi 
Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya - Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani, Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

6. Muka dan leher  
Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Muka dan Tangan  
Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja - Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.

8. Tangan  
Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya - Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.

9. Mata  
Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya - Petikan dari S ura h An Nur Ayat 31.

Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.

10. Mulut (suara) 
Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik - Petikan dari S ura h Al Ahzab Ayat 32.

Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi - Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.

11. Kemaluan  
Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka - Petikan dari S ura h An Nur Ayat 31.

Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya - Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.

Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.

12. Pakaian  
Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, An Nasaii dan Ibn Majah.

Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.

Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim. Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

13. Rambut  
Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

*Sumber dari bayuborneo.blogspot.com

Mayat guru wanita jatuh jambatan di Sungai Muda ditemui

Pasukan penyelamat mengangkat jenazah Siti Hajar Abu Bakar, 48, yang ditemui pada 4.07 petang tadi selepas terjatuh ke dalam Sungai Muda berdekatan Kampung Pantai Cicar, Jalan Kuala Ketil dekat sini pagi semalam. 


SUNGAI PETANI: Mayat seorang guru wanita yang lemas selepas terjatuh ke dalam Sungai Muda berdekatan Kampung Pantai Cicar, Jalan Kuala Ketil dekat sini pagi semalam, ditemui petang ini.

Mayat Siti Hajar Bakar, 48, ditemui pada 4.07 petang tadi kira-kira 1.5 kilometer dari tempat mangsa terjatuh di atas sebuah jambatan di situ.

Timbalan Penguasa Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Petani, Rosdi Ismail berkata mayat mangsa ditemui setelah ia timbul ketika usaha mencari dijalankan.

"Mayatnya diserahkan kepada pihak polis dan dibawa ke Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani untuk bedah siasat," katanya di sini, hari ini.

Lapan anggota Unit Skuba Jabatan Bomba dan Penyelamat terbabit dalam operasi mencari mangsa dengan dibantu tujuh anggota Balai Bomba Sungai Petani.

Turut membantu dalam operasi itu anggota polis, RELA, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia, penduduk kampung dan keluarga mangsa.

Bomba menggunakan bot sepanjang operasi itu berikutan keadaan Sungai Muda yang dalam dan berarus deras.

Beberapa penduduk kampung mendakwa melihat seorang wanita mundar-mandir di atas jambatan berhampiran Kampung Pantai Cicar kira-kira 7 pagi semalam.

Siti Hajar yang tinggal di kawasan perumahan Taman Petani Jaya di sini, bertugas di Sekolah Menengah Kebangsaan Bakar Arang di sini.

Beliau dikatakan ke kawasan itu dengan memandu keretanya yang diletakkan di tepi jalan raya berdekatan Kampung Pantai Cicar.
- BERNAMA

PM a ‘toothless tiger’ on Allah issue, says Ong

Serdang MP says confiscation of CDs and Christian books shows Najib is not serious about his promise to East Malaysians.
Ong Kian Ming_najib_1PETALING JAYA: MP for Serdang Ong Kian Ming said Prime Minister Najib Razak’s pledge to East Malaysians that they could use the word “Allah” in their religious text was nothing but an empty promise.
Ong said this in reference to the recent confiscation of CDs and Christian books at KLIA2 that were bound for Sabah. They were taken from a Sabahan Christian who brought them in from Medan Indonesia because the material contained the word Allah.
In a statement, Ong said, “I call upon the Prime Minister to order the Home Minister to release the material belonging to the Sabahan Christian immediately.”
Extending this demand to an earlier incident where Christian CDs belonging to Jill Ireland were also confiscated for the same reason, Ong said, “The failure to do so would only confirm that the Prime Minister is a ‘toothless tiger’ who is incapable of ensuring that his own Ministers implement the Prime Minister’s promises to the people.”
Ong also lambasted the federal government for failing to protect the people’s fundamental right to freedom of religion as per Article 11 (1) of the Federal Constitution.
He added, “It also shows the failure of the federal government in trying to keep up the pretence of having an inconsistent promise of ‘one country, two systems’”.
Ong was referring to the two sets of laws in which those in Peninsula Malaysia are prohibited from using Allah in their religious texts while those in Sabah and Sarawak are permitted to use it.
The DAP MP also said the recent confiscation was proof that “Najib’s assurances to the Christian community in Sabah and Sarawak are completely undependable and unreliable.”