`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Thursday, April 25, 2013

Tip untuk YB PR Terengganu mengalahkan YB BN jom study!!


Oleh kerana gua anak ganu... lahir di Sungai Tong Setiu..maka gua sampaikan maklumat yang gua dapat dari MrXXXX.untuk kesenangan YB2 PR mencapai kemenangan..


MAKLUMAT DI KIRIM OLEH ORANG DALAM UMNO YANG MEMINTA NAMANYA DI RAHSIAKAN..

CALON-CALON BN YANG BERMASALAH DI TERENGGANU PRU 13

Persoalannya :

Inikah rupa bentuk calon-calon BN yang disebut oleh DS Najib sebagai “winnable candidate”, berkelulusan akademik yang baik dan bermaruah serta bebas skandal?

Ke mana janji DS Najib yang melaung-laungkan untuk meletakkan calon yang bersih daripada korupsi dan bebas dari segi moral?

Inikah rupa bentuk calon yang disogokkan kepada pengundi / rakyat dan seterusnya meminta supaya pengundi / rakyat bersubahat?

Pengundi / rakyat sengaja diperbodohkan dan begitu mudah untuk terus dibodohkan.

PROFILE RINGKAS MASALAH CALON :

PARLIMEN BESUT

Calon DUN Kota Putera

- Kelulusan akademik yang rendah - Isu merampas DUN Kota Putera yang tidak dapaf diterima oleh pengundi. - Calon payung terjun dan tiada apa-apa jawatan dalam parti - kroni MB dan keahlian UMNO diragui.

Calon DUN Hulu Besut

Berhadapan dengan masalah peribadi dan keluarga yang parah dan tersebar meluas bukan sahaja di kalangan rakyat DUN malahan tersebar meluas di media-media baru. Kelulusan akademik yang rendah – lulus SAP.

Calon DUN Kuala Besut

Exco Kerajaan negeri yang tidak berfungsi dan tidak perform. Disahkan sebagai penagih arak tegar dari dulu sehingga sekarang. Kemenangan beliau dalam PRU12 kerana parti.

PARLIMEN SETIU 

– satu-satunya Parlimen yang “menyingkirkan” semua wakil rakyat penyandang (kecuali Ketua Bahagian) kerana tidak memihak /melawan Ketua Bahagian dalam pemilihan UMNO 2008.

2.1. Calon Parlimen

- Hakim yang bermasalah peribadi dan masalah keluarga - Tinggal di Kuala Lumpur - Keahlian UMNO dipertikaikan - Kroni Ketua Bahagian – diletakkan di situ untuk

2.2. Calon DUN Batu Rakit

Guru yang bermasalah. Pernah terlibat dengan memukul teman guru dalam kedai makan Alpa dengan tanggungjawab kepada agama - Ketokohan agak rendah jika dibandingkan dengan Bekas Adun

2.3. Calon DUN Permaisuri

Ketua Bahagian yang amat berdendam dan tidak mesra rakyat. - Banyak janji semasa menjadi ADUN Permaisuri (2004-2008) tidak ditunaikan. - Exco Kerajaan Negeri yang lembab dan tidak berfungsi - Ahli Parlimen yang tidak perform (2008-2013). - Berseteru dengan semua bekas ADUN dalam parlimen Setiu.

2.4. Calon DUN Jabi

Pegawai Jabatan Penerangan yang tidak pandai buat kerja tetapi amat pandai membodek. Menyalahguna kuasa semasa menjadi Pegawai Penerangan. Menggunakan kemudahan / peruntukan Jabatan untuk kepentingan peribadi. Sombong dan suka meninggi diri.

PARLIMEN KUALA NERUS

Calon Parlimen

Ketua Bahagian yang bermasalah Terlibat dengan penyiasatan SPRM kes beberapa projek dalam kawasan Parlimennya. Tinggal di luar kawasan Parlimen dan sukar untuk ditemui. Sombong dan angkuh.

Calon DUN Bkt Tunggal

- Calon berumur hampir 70 tahun. - Taraf kesihatan dipersoal. - Berkelulusan tamat darjah 6 sekolah Melayu. - Membolok projek-projek dalam kawasan DUN sepanjang menjadi PP DUN. - Kerap tidak menunaikan janji.

Calon DUN Tepoh

“Ustaz” yang kuat membodek. Menyalahgunakan peruntukan zakat daripada syarikat anak agensi kerajaan yang dipimpinnya untuk kegunaan peribadi. Membina rumah agam yang diragui pembiayaannya memandangkan baru hanya 2 penggal menjadi ADUN.

PARLIMEN KUALA TERENGGANU.

Calon Parlimen Kuala Terengganu

Guru yang sombong dan suka meninggi diri. Pegawai Jabatan Pendidikan yang bermasalah dan naik kerana ugutan politik. Beberapa kali tewas dalam pertandingan sebagai AJK UMNO Bahagian. Tidak diterima dan disenangi oleh UMNO Bahagian.

Calon DUN Batu Burok

- Pernah tewas di kerusi yang sama pada PRU 2004 - Berumur 65 tahun agak tua. - Taraf kesihatan dipersoal. - Bekas SUK Terengganu yang ‘dipecat’ - Gagal dalam PBSNT – ditolak peminat bola (slogan ABC) - Peteh keting Pn Nordiana Shafie ketika pilihan raya ke 12 (2008) - Panas baran dan keras kepala

Calon DUN Ladang

Ketua Bahagian yang tidak sebulu dengan barisan kepemimpinannya. Pernah tewas sebagai calon Parlimen K. Trg semasa pilihan raya kecil 2009. Sombong dan tidak mesra rakyat. Bekas Timbalan Menteri (senator) yang tidak perform dan gagal. Peteh keting calon-calon BN semasa PRU12 (termasuk abangnya sendiri di DUN Ladang) kerana kecewa beliau tidak dicalonkan.

PARLIMEN HULU TERENGGAeNU

Calon Parlimen

- Calon payung terjun. - Tinggal di Kuala Lumpur dan tiada rumah di Terengganu. - Ada hubungan keluarga dengan MB Terengganu. - Isu orang Hulu Terengganu terasa terhina bergantung kpd pemain import. - Keahlian UMNO dipersoalkan.

Calon DUN Ajil

- Pernah dipukul di SMK Menerong kerana menipu duit projek oleh Awang Jeram dan Nasir Setiu. - Hutang dengan Hardware Tangkas Maju di alamat Kg Bkt Perah Ajil sebanyak RM130,000.00. - Hutang dengan Awang Siling Kapur Kuala Berang sebanyak RM30,000.00. - Sombong dan ego - Tiada jawatan dalam parti - Seorang guru yang bermasalah. - Seorang guru yang memiliki lesen kontrak kelas A. Sekarang telah dibatalkan kerana gagal dlm projek Masjid Kg Pauh Kuala Berang. - Mengaku ada hubungan keluarga dengan MB Terengganu.

So buat masa ni gua dedah yang tu dulu.. YB2 mana yang nak tahu status titik lemah lawan.. sila inbox gua la ya..

- King of Goblok

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.