`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Tuesday, October 21, 2014

GAMBAR & VIDEO KEJADIAN PUTING BELIUNG KECIL DI PANDAMARAN, KLANG HARI INI


Kejadian ribut di Pandamaran, Klang 21/10/2014

Beberapa gambar kiriman penduduk, selepas kejadian ribut yang melanda di Pandamaran, Klang. Antara premis yg terlibat adalah seperti berikut:
1. Gudang Penyimpanan Tong Gas.
2. Tokong Aji San.
3. Flat PKNS
4. Flat Pandamaran Permai.

Akibat daripada ribut tersebut bekalan elektrik telah terputus dan pihak TNB telah di hubungi. Setakat ini 3 laporan polis telah dibuat iaitu pandamaran rpt.




 Kejadian `puting beliung kecil' yang melanda Pandamaran, Klang menyebabkan kira-kira 30 atap rumah diterbangkan angin dan ribut pada petang Selasa,

Kejadian yang berlaku selama kira-kira setengah jam pada pukul 2 petang itu membabitkan dua buah blok pangsapuri Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) di Pandamaran Jaya.

Beberapa wartawan Astro AWANI turut menerima klip video berdurasi 46 saat melalui aplikasi WhatsApp masing-masing.

Sementara itu, memetik sebuah portal berita berbahasa Melayu, Ahli Majlis Perbandaran Klang (MPK) Lee Fu Hae dilaporkan berkata kejadian itu mengakibatkan beberapa kawasan terutama di Jalan Banting dan Jalan Besar Pandamaran mengalami kerosakan teruk, termasuk kejadian pokok tumbang dan rumah rosak.

Jelas portal itu lagi, ribut berkenaan kelihatan seperti puting beliung kecil sehingga kekuatannya menerbangkan atap rumah di bangunan tinggi.

Kejadian seumpama itu pernah berlaku pada petang 15 Oktober lalu di Pendang, Kedah di mana sekurang-kurangnya 10 buah rumah dan sebuah sekolah rendah di Kampung Alor Besar mengalami kerosakan teruk setelah dilanda puting beliung.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.