`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, October 23, 2014

Tidak boleh ulang program 'I Want To Touch A Dog'



ALOR SETAR - Pihak berkuasa perlu memastikan program 'I Want To Touch A Dog' yang berlangsung di Central Park, One Utama dekat Petaling Jaya, Ahad lepas, tidak berulang kerana ia secara terang-terangan menghina agama Islam.

Pengarah Persatuan Jemaah Pondok-pondok Kedah Ustaz Sobri Osman berkata program itu tidak sepatutnya dianjurkan dan umat Islam yang mengikutinya jelas menunjukkan betapa ceteknya ilmu mereka.

"Kita sedia maklum bahawa Mazhab Syafie sudah menjelaskan bahawa anjing itu tergolong dalam kategori berat (najis mughallazah) jadi mengapa perlu mengajak umat Islam memegang benda yang haram sedangkan banyak lagi benda halal yang boleh dipegang," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Malah, Sobri mencadangkan agar kempen seperti 'Jangan Dekati Anjing' diadakan, jika tujuannya untuk mengajar cara menyamak dengan betul.

"Melalui kempen sedemikian, para ilmuan dan ulama boleh memberi penjelasan mengenai hukum halal dan haram," katanya menambah Pejabat Agama negeri perlu membanteras penganjuran program seperti itu daripada berlangsung, pada masa depan.

Program berkenaan mendapat kritikan pelbagai pihak apabila umat Islam dibenar bermesra dan bermain dengan anjing yang dibawa peserta bukan Islam. - Bernama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.