`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Tuesday, July 14, 2015

'IGP BERBOHONG. HANYA SHAHRUL NAIK KE ATAS' - BUZZE



Update ‪#‎lowyatt7‬


Saya baru selesai membuat sidang media di Mahkamah Jalan Duta sebentar tadi. Saya membidas kenyataan media IGP semalam diplaza Low Yatt.


IGP bercakap bohong.


1. IGP menyatakan dua orang naik ke tingkat atas untuk mencuri telefon. INI BOHONG. Selepas bersama anakguam di IPD Dang Wangi hari ini, anakguam kami menyatakan hanya seorang sahaja naik ke atas dan bukannya dua orang.


2. IGP menyatakan salah seorang suspek yang di bebaskan telah membuat fitnah berkaitan telefon klon dan berkaitan di tipu peniaga cina, dan isu ini di petik oleh blogger untuk di viralkan padahal INI BOHONG. Anakguam kami tidak pernah menimbulkan cerita telefon klon ini dan anakguam kamitidak pernah ada apa2 hubungan dengan mana-mana blogger.


NAMPAKNYA PDRM DAH SEMAKIN HILANG KREDIBILITI APABILA IGP BERTINDAK MENGELIRUKAN ORANG AWAM DENGAN MENGELUARKAN KENYATAAN BOHONG.


MANA MUNGKIN POLIS MENANGKAP, MENYIASAT DAN TERUS MENUDUH ANAKGUAM KAMI SEBAGAI PENJENAYAH SEPERTI MANA KENYATAAN IGP SEMALAM KERANA MAHKAMAH, HAKIM DAN BUKTI2 BELUM DI KEMUKAKAN .


SESEORANG ITU TIDAK BERSALAH SELAGI BELUM DI BUKTIKAN SEBAGAI BERSALAH.


OLEH ITU JANGAN RISAU LOWYATT7, BARISAN PEGUAM TERHANDAL NEGARA BAKAL MEWAKILI ANDA SEMUA.


ALLAHUAKBAR!!!


MOHD KHAIRUL AZAM BIN ABDUL AZIZ

0129770412

------------------------------------------

Insiden Low Yat: Kenyataan Ketua Polis meragukan - peguam tertuduh


KUALA LUMPUR: Peguam bagi suspek kedua kes curi telefon bimbit di Plaza Low Yat menafikan beberapa tuduhan yang dibuat Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Abu Bakar terhadap anak guamnya.

Peguam Azam Aziz berkata menerusi perbualannya bersama tertuduh Khairul Azmi Mazlan, 22, terdapat percanggahan kronologi di antara kejadian yang berlaku berbanding kenyataan yang dibuat KPN.

Beliau juga menafikan kesahihan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang tersebar di media sosial.

"Pertamanya, Tan Sri Khalid Abu Bakar menyatakan dua orang telah pergi ke kedai itu dan mencuri. Fakta yang sebenarnya, seperti yang anak guam maklumkan kepada kami, hanya seorang sahaja yang naik ke (tingkat) atas (manakala) yang lain berada di bawah," katanya kepada pemberita di pekarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta, hari ini.


Azam berkata, Khairul Azmi turut menafikan dia telah menyebarkan khabar angin di media sosial dan memberi maklumat kepada penulis blog mengenai tangkapan rakannya, Shahrul Anuar Abdul Aziz yang kononnya ditahan kerana bergaduh dengan penjual telefon bimbit setelah didakwa ditipu dengan pembelian telefon bimbit klon.

Kata Azam, anak guamnya turut menafikan individu dirakam CCTV yang tersebar di media sosial itu ialah Shahrul Anuar berdasarkan perbezaan pakaian.

Khairul Azmi kini direman di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi kerana dituduh mengikut Seksyen 147/427 kanun keseksaan kerana merusuh.

Pagi tadi, Shahrul Anuar telah didakwa di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur atas tuduhan mencuri telefon bimbit di Plaza Low Yat.

Dia bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan.

Majistret membenarkan tertuduh di ikat jamin RM3,000 dengan seorang penjamin.

- astroawani

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.