`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, February 1, 2019

Umno riding a tiger, DAP man says on ties with PAS

PAS president Abdul Hadi Awang with Umno deputy president Mohamad Hasan during the Cameron Highlands campaign earlier this month. (Bernama pic)
PETALING JAYA: DAP’s P Ramasamy today questioned the collaboration between Umno and PAS, which was largely credited for Barisan Nasional’s (BN) victory in the Cameron Highlands polls, cautioning the two parties against assuming a repeat performance in the upcoming by-election for the Semenyih state seat.
PAS, which opted out of the Cameron Highlands by-election, had thrown its support behind BN candidate Ramli Mohd Nor who won by over 3,000 votes against his closest competitor, Pakatan Harapan’s (PH) M Manogaran.
Ramasamy, who is deputy chief minister II of Penang, said Umno appeared to think that it could repeat its Cameron Highlands success with the support of PAS.
“PAS is not naive,” he added. “It will go along with Umno for a while, but as we know, it will not play second fiddle too long.
“PAS is just testing the waters in backing the second evil, but no one knows how long such an opportunistic collaboration will last. Essentially, for the moment, Umno is riding the ‘PAS tiger’.”
Yesterday, PAS said it would wait and see who BN chose as its candidate for the Semenyih by-election before deciding whether to support the coalition again.
The Islamist party also gave way to BN in the Sungai Kandis by-election last year.
However, Ramasamy said any idea of a repeat victory in Semenyih by Umno and PAS was only “wishful thinking”.
In a statement, he acknowledged similarities between Cameron Highlands and Semenyih in terms of racial composition, but also noted the urban nature of the Selangor state seat.
“Just because there is a Malay majority in Semenyih does not mean that they will be swayed by the ethnic and religious rhetoric of Umno and PAS,” he said, adding that PH had won the seat with a majority of over 8,000 votes in last year’s general election.
“There are no indications that votes will swing back to BN even with the support of PAS, although the majority could be reduced.”
He added that nearly a third of the voters in Semenyih are Chinese and Indian.
“With MCA and MIC out of the political picture, I seriously doubt that Umno will get the support of the non-Malays.”
However, he cautioned PH against taking support for granted, saying it must think seriously about what was promised in its manifesto before the last general election.
“It’s about time that the PH manifesto is translated into practice,” he said.
“Even if PH is not unduly concerned about the coming by-election, it should think about winning the next general election.” - FMT

12 comments:


  1. Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
    in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
    categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
    loan at 3% interest rate, Contact us via Whats app +919205646839
    homesloanss@gmail.com
    https://www.ushaservices.online
    LOAN SEEKERS APPLICATION FORM
    ******************************
    1) Full Name:
    2) Gender:
    3) Loan Amount Needed:
    4) Loan Duration:
    5) Country:
    6) Home Address:
    7) Mobile Number:
    8) Fax Number:
    9) Occupation:
    10) Monthly Income:
    11) Salary Date:
    12) Purpose of loan:
    13) Where did you get our loan advertisement:
    homesloanss@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Hello, Do you want to join the illuminati and be rich ,famous and powerful? for the rest of your life ? Benefits given to new member who join the illuminati $500,000 into your bank account......
    $600,000 weekly salary.........
    A car value at $400.000.......
    Award contract worth $5,000,000.......
    A House in any country of your own choice. And a free visa to your dream country.Total lifestyle changes?? if you are interested, WhatsApp us: +2348147226753 ,OR Email us on: illuminatitemle666@gmail.com, so we can begin the joining process!!!

    ReplyDelete
  3. MEMOHON PINJAMAN PERIBADI / PERNIAGAAN DI RENDAH KEPENTINGAN RENDAH


    1) Scheme Finance Company Limited adalah persatuan swasta yang membantu anda dalam apa-apa jenis pinjaman pada kadar faedah 3% di seluruh dunia.
    Pinjaman segera dan pemindahan cepat ke akaun bank anda. Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda memperoleh wang dalam akaun bank anda. Kadar faedah yang rendah 2 Tempoh pembayaran jangka panjang 1-30 tahun Tempoh pinjaman fleksibel dan bayaran bulanan. Berapa lamakah diperlukan untuk membiayai Selepas mengemukakan permohonan pinjaman, anda boleh menjangkakan bahawa jawapan awal kurang dari 24 jam dan pembiayaan dalam masa 72-96 jam selepas menerima maklumat yang kami perlukan daripada anda. Hubungi syarikat pinjaman sah dan berlesen yang membenarkan bantuan kewangan kepada negara lain.
    Hantar maklumat berikut kepada e-mel kami: info@schemefinancecompany.com
    1) Nama Penuh:
    2) Jantina:
    3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    4) Tempoh Pinjaman:
    5) Negara:
    6) Alamat Rumah:
    7) Nombor Mudah Alih:
    9) Pekerjaan:
    10) Pendapatan Bulanan:
    11) Tarikh Gaji:
    12) Tujuan pinjaman:
    Selepas menerima e-mel, kami akan mengemukakan borang permohonan pinjaman kami untuk mencetak dan mengisi kerana kami akan meneruskan kajian semula dan pemuktipan.

    2) Scheme Finance Company Limited juga menyediakan pelabur yang boleh dipercayai (kebanyakannya pelabur senyap) untuk perkongsian untuk pertubuhan perniagaan yang lumayan dari mana-mana bahagian dunia. Hanya hubungi kami untuk maklumat lanjut

    Hubungi kami untuk maklumat lanjut mengenai pilihan anda:
    info@schemefinancecompany.com

    ReplyDelete
  4. Adakah anda memerlukan Kewangan?
    Adakah anda sedang mencari Kewangan?
    Adakah anda mencari wang untuk membesarkan perniagaan anda?
    Kami membantu individu dan syarikat mendapatkan pinjaman untuk perniagaan
    memperluaskan dan menubuhkan perniagaan baru yang merangkumi sebarang jumlah. Dapatkan pinjaman dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 3%, Adakah anda memerlukan wang tunai / pinjaman ini untuk perniagaan dan untuk menghapuskan bil anda? Kemudian hantar e-mel kepada kami untuk maklumat lanjut hubungi kami sekarang melalui Email: maxcreditfinance@googlemail.com

    ReplyDelete
  5. Adakah anda memerlukan Kewangan?
    Adakah anda sedang mencari Kewangan?
    Adakah anda mencari wang untuk membesarkan perniagaan anda?
    Kami membantu individu dan syarikat mendapatkan pinjaman untuk perniagaan
    memperluaskan dan menubuhkan perniagaan baru yang merangkumi sebarang jumlah. Dapatkan pinjaman dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 3%, Adakah anda memerlukan wang tunai / pinjaman ini untuk perniagaan dan untuk menghapuskan bil anda? Kemudian hantar e-mel kepada kami untuk maklumat lanjut hubungi kami sekarang melalui Email: maxcreditfinance@googlemail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat siang
      Nama saya Fatma Wati, saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman internet karena begitu banyak pemberi pinjaman Internet di sini semuanya penipu dan mereka hanya berbagi cerita untuk menipu Anda dari uang Anda, saya melamar pinjaman $ 55,000,00 dari seorang wanita di Jerman dan saya kehilangan jumlah $ 5.500,00 tanpa mendapatkan pinjaman,

      Pada tanggal 27 September 2018 ini, teman saya DIANA JAMES di tempat kerja saya memberi tahu saya bagaimana dia mengajukan pinjaman dari GLOBAL FINANCE LIMITED dan dia akhirnya menerima pinjamannya. Saya tidak pernah percaya dia sampai saya pergi dengannya ke bank untuk mengkonfirmasikannya dan saya kagum karena saya kehilangan banyak uang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

      Semoga Tuhan memberkati nyonya yang baik, Ny. Augusta Ibramhim atas apa yang dia lakukan kepada saya dan rumah tangga saya, saya memberi tahu teman saya untuk memperkenalkan saya kepada ibu yang baik. Augusta Ibramhim, GLOBAL FINANCE LIMITED, dia dan saya mengajukan pinjaman $ 190.000,00
      Saya mematuhi persyaratan dan ketentuan pinjaman perusahaan dan permohonan pinjaman saya disetujui untuk saya tanpa tekanan dan kesulitan.

       Akhirnya, saya menerima pinjaman $ 190.000,00 di rekening bank saya dan saya menelepon teman saya DIANA JAMES bahwa saya telah menerima pinjaman dan saya juga telah memperkenalkan begitu banyak orang kepada ibu yang baik Nyonya Augusta Ibramhim.
      Saya ingin Anda yang membaca kesaksian saya untuk menghubungi ibu yang baik jika Anda membutuhkan pinjaman sehingga Anda juga akan bersaksi tentang niat baik ibu yang baik itu.

      jadi saya menggunakan jalan ini untuk memberi tahu setiap orang Indonesia dan orang lain yang tepat untuk membaca kesaksian saya dan dia membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
      Madam Augusta Ibramhim via EMAIL: (augustaibramhim11@gmail.com)
      Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui EMAIL: fatmawati111m@gmail.com
      Anda juga dapat menghubungi teman saya DIANA JAMES melalui EMAIL-nya: dianajames111m@gmail.com

      SEKALI LAGI TERIMA KASIH SEMUA UNTUK MEMBACA KESAKSIAN SAYA, DAN MUNGKIN ALLAH LANJUTKAN UNTUK MEMBERKATI KITA SEMUA DAN MEMBERIKAN KEHIDUPAN DAN KEMAKMURAN PANJANG, AMIN,

      Delete
  6. PROMO! PROMO! PROMO !!!

    Apakah Anda tertarik dengan pinjaman? Di RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan keuangan kepada semua individu "pinjaman pribadi, pinjaman investasi, pinjaman rumah dan perusahaan pinjaman di seluruh dunia, suku bunga kami adalah 2% per tahun. Kami juga memberikan saran dan bantuan keuangan kepada kami klien dan pelamar Jika Anda memiliki proyek yang baik atau ingin memulai bisnis dan membutuhkan pinjaman untuk segera membiayainya, kami dapat mendiskusikannya, menandatangani kontrak, dan kemudian mendanai proyek atau bisnis Anda untuk Anda bersama dengan Bank Dunia dan Industri Bank.

    Kategori Bisnis

    Bisnis Merchandising.
    Bisnis manufaktur
    Bisnis Hibrid.
    Kepemilikan tunggal
    Kemitraan.
    Perusahaan.
    Perseroan terbatas.
    pinjaman pribadi.
    pinjaman investasi.
    Pinjaman Pinjaman.
    Kredit kepemilikan rumah.

    PERUSAHAAN PINJAMAN
    Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    CEO Tel.: +1(914)705-7484
    Whatsapp: +19147057484
    Manajer Cabang: + 1-267-725-6459
    Manajer Cabang Whatsapp: + 12677256459
    Kantor Pusat: 228 Park Ave S, New York, NY 10003-1502, AS
    Pajak / CAC /: 1095/0730/2028
    Mahkamah Agung Kabupaten New York, NY9016 34001  

    ReplyDelete
  7. PROMO! PROMO! PROMO !!!

    Apakah Anda tertarik dengan pinjaman? Di RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan keuangan kepada semua individu "pinjaman pribadi, pinjaman investasi, pinjaman rumah dan perusahaan pinjaman di seluruh dunia, suku bunga kami adalah 2% per tahun. Kami juga memberikan saran dan bantuan keuangan kepada kami klien dan pelamar Jika Anda memiliki proyek yang baik atau ingin memulai bisnis dan membutuhkan pinjaman untuk segera membiayainya, kami dapat mendiskusikannya, menandatangani kontrak, dan kemudian mendanai proyek atau bisnis Anda untuk Anda bersama dengan Bank Dunia dan Industri Bank.

    Kategori Bisnis

    Bisnis Merchandising.
    Bisnis manufaktur
    Bisnis Hibrid.
    Kepemilikan tunggal
    Kemitraan.
    Perusahaan.
    Perseroan terbatas.
    pinjaman pribadi.
    pinjaman investasi.
    Pinjaman Pinjaman.
    Kredit kepemilikan rumah.

    PERUSAHAAN PINJAMAN
    Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    CEO Tel.: +1(914)705-7484
    Whatsapp: +19147057484
    Manajer Cabang: + 1-267-725-6459
    Manajer Cabang Whatsapp: + 12677256459
    Kantor Pusat: 228 Park Ave S, New York, NY 10003-1502, AS
    Pajak / CAC /: 1095/0730/2028
    Mahkamah Agung Kabupaten New York, NY9016 34001  

    ReplyDelete
  8. Testifier: Farah Agungs
    Addres: Jakarta Indonesia
    farahagungs@gmail.com
    BRI: 1460-01-337001-855
    Loans: Rp150,000,000
    Contact: +628246924547

    My name is Farah Agungs from Jakarta. I use this media to testify to the good work of RIKA ANDERSON LOAN COMPANY in my life. My last point for saying goodbye to loan seeking is that when God sent me food for business and my livelihood to this day.

    I saw someone who testified about credit on Facebook Amalia Amangkurat with email amaliaanmangkurat@gmail.com and Zulaikha Yugesh email zulaikhayugesh@gmail.com so I applied, RIKA ANDERSON LOAN COMPANY: Whatsapp +19147057484 gave me a loan of Rp150,000,000 and transferred it directly to my BRI bank account recently. I can only give testimony online because I know there are many people out there who are in dire need, and with low interest rates.

    Don't waste any more time paying off your debts and bills with the help of RIKA ANDERSON LOAN COMPANY. You can join the mother through rikaandersonloancompany@gmail.com, she is a kind and virtuous mother, so don't be afraid to meet her for help. If you have doubts or fears, you can contact me through farahagungs@gmail.com.

    CEO RIKA ANDERSON LOAN COMPANY
    Call / Whatsapp +19147057484
    Website: rikaandersonloancompany.webs.com
    COMPANY Email: rikaandersonloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Nama ::::: Nisrina Endang
    Email ::::::: endangnisrina@gmail.com
    Pinjaman Hibah :::::: BCA Rp250.000.000
    Alamat ::::::::: dari Makassar, Indonesia

    Saya Ny. Nisrina Endang dari Makassar, Indonesia, saya menggunakan media untuk memberi tahu saudara dan saudari saya bagaimana saya baru saja mendapat pinjaman 250 juta dari seorang ibu yang baik ketika anak saya sakit dan membutuhkan transplantasi ginjal yang saya lakukan. t memiliki semua uang, orang menolak untuk meminjamkan saya uang, bank saya menolak saya sampai saya bertemu dengan saksi Ny. Pertiwi Gesang email pertiwigesang@gmail.com dan ibu Merpati Darma dengan email merpatidarma@gmail.com yang memperkenalkan saya dengan pinjaman yang baik perusahaan bernama PERUSAHAAN RANSEL BANTUAN Ibu RIKA.

    Mereka memberi saya pinjaman untuk membayar tagihan medis anak saya dan mendirikan bisnis tanpa jaminan dengan bunga 2%, Ny. Rika adalah penyelamat hidup, semoga Tuhan terus memberkati ibu yang jujur atas kebaikannya.


    PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
    Email ;: rikaandersonloancompany@gmail.com
    WA +19147057484

    ReplyDelete
  10. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.